جی کی سیمونز در رابطه با آینده‌ی شخصیت کمیسر گوردون در DCEU خوش بین است

جی کی سیمونز، بازیگر خوش نام و با استعداد هالیوود از جمله بازیگرانی بوده که همیشه در فیلم‌ های کمیک بوکی، خوش درخشیده است. او با بازی در سه گانه‌ی اسپایدرمن به کارگردانی سم ریمی و ایفای نقش جی. جونا جیمسون، توانست خود را به یکی از پایه های اساسی و ماندگار این سه گانه تبدیل کند.

اما این پایان کار او در فیلم‌ های کمیک بوکی نبود، زیرا چندین سال بعد، آقای سیمونز توسط وارنر به عنوان بازیگر نقش کمیسر گوردون در دنیای سینمایی دی سی انتخاب شد؛ انتخابی که باری دیگر نوید یک نقش آفرینی ماندگار را می‌داد. اما در کمال تعجب، تمامِ حضور این بازیگر در این نقش، محدود به چند سکانس کوتاه در فیلم لیگ عدالت بوده است و طرفداران موفق به دیدن حضور بیشتر او در دنیای سینمایی دی سی نشده اند.

به تازگی آقای سیمونز در مصاحبه‌ی جدید خود، حرف هایی را پیرامون نقش کمیسر گوردون و آینده‌ی خود در دنیای سینمایی دی سی به زبان آورده است. او در مصاحبه‌ی اخیرش گفت:

مذاکرات هنوز در جریان هستن، و من نمی‌تونم به صورت عمومی در موردشون حرفی بزنم. تا جایی که من میدونم، در آینده فرصتی برای ایفای نقش بیشتر شخصیت کمیسر گوردون وجود نداره، اما من در این باره خوش بینم که بتونم دوباره این نقش رو ایفا کنم.

با توجه به این صحبت ها و اخبار جدید پیرامون دنیای سینمایی دی سی و هم چنین فیلم بتمن به کارگردانی مت ریوز، هنوز نمی‌توان به صورت مشخص در رابطه با حضور این شخصیت در دنیای سینمایی دی سی واکنش نشان داد و باید منتظر اخبار رسمی دیگری از سمت کمپانی برادران وارنر باشیم.

40 نظرات
  1. Alireza می گوید

    من شخصیت جی جونا جیمسون داخل سه گانه سم ریمی دوست داشتم ولی کمیسر گوردون لحظه‌هایی هم که بود زیاد مهم نبود در کل امیدوارم دوباره حضور پیدا کنه اما حداقل حضورش مهمتر باشه . این بی برنامگی وارنر همچنان ادامه داره امیدوارم یه سروسامونی به خودشون بدن وگرنه همان بهتر که فیلم نسازن از دی سی ولی وارنر یه کسی مثل کوین فایگی برای فیلم‌های دیسی میگذاشت خیلی اوضاعش بهتر از الآن بود. زک اسنایدر هم عکسی از دارکساید گذاشته گویا میخواد دوباره برای کارگردان فیلم لیگ عدالت ۲برگرده که امیدوارم این خبر درست نباشه.

    1. آرمان صفا می گوید

      عکسی از نسخه ی جاستیس لیگ خودش بوده

      ربطی به شماره ۲ نداره. فعلا براش برنامه ای نیست و بعیده این جانور را بیارن برا کارگردانی بعد از اون اخراج مفتضحانش

      گفتم قبلا. زک اسنایدر از اون موجوداتی است که صد بار هم اشتباه کنه نمی فهمه مرض از خودشه. یه جوری عکس میزاره از سه تا آشغال فیلمش که انگار ارباب حلقه ها ساخته و ملت کلی نوستالژی دارن باهاش

      شروع احمقانه این آقا بود که هنوز تکلیف فیلمای بتمن و فلش معلوم نیست و چی قراره بشه این دنیای شینمایی

      از اون زک نفرت انگیز تر هم ری فیشر بازیگر سایبورگ هست که مدام چاپلوسیه زک رو می کنه. البته حق هم داره. کسی این عتیقه رو نمی شناخت ولی این یکی دیگه انقد چاپلوسیش زیاده که به راحتی می تونه مفتخر به دریافت دکترای چاپلوسی از یکی از سایتای کمیک بوکی ایران بشه.

      اینم بره اونجا دیگه  شمع و گلو پروانه همه جمع می شن

      1. Alireza می گوید

        ممنونم که خنده رو به لب ما ها میاورید 🙂 . ولی من مطمئن هستم که زک اسناید اگه کارگردان لیگ عدالت ۲نشه کارگردان یکی از فیلم‌های سولو میشه چون همچنان تهیه کننده فیلم‌های دیسی مثل آکوامن واندرومن ۲ هست که نشان میده هنوز یه دستی تو فیلم‌های دی سی داره ولی این بشر اگه قبول کنیم که تمام پتانسیل شخصیت‌های دیسی رو له کرد جلوه‌های ویژه قابل قبولی میسازه (به جز لیگ عدالت ). ری فیشر هم که قراره داخل فصل سوم یه سریال بازی کنه شاید این عتیقه ارزششو داشته، ۲۰۰میلیون دلار هم به زک اسنایدر بدن براش فیلم بسازه از خوشحالی سیماش اتصالی میکنه :-\ .

  2. Deadpool می گوید

    DCEU پتانسی تبدیل شدن به یه یونیورش قوی و درجه یک حتی بهتر از MCU رو داشت با شاهکارهایی عمیق مثل سه گانه و واچمن.اما حیف وارنر با بی برنامگی و عجلش گند زد به این پتانسیل.در مورد زک هم دوستان زک در خراب شدن BVS نقش داشت قبول اما خدایی لیگ عدالت که وسط کار به خاطر مرگ دخترش کنار کشید جاس ویدون رو اوردند کل سکانسها رو حذف کرد از اول ساخت.در واقع مقصر فاجعه لیگ عدالت جاس ویدون و وارنره

    1. آرمان صفا می گوید

      این که چی تو استودیو گذشته رو به کسی نمی گن

      ولی بازم می گم فیلم دویست سیصد میلیون دلاری چیزی نیست که به نفر به خاطر مرگ فرزندش بگه نمی تونم ادامه بدم اونم بعد از فیلم برداری

      نسخه ی زک اسنایدر هم معلوم نیست چی بوده و اگه خوب بود، مطمئن باش ویدون رو فقط میاوردن برای کارای بعد از تولید نه این که بیاد لحن فیلم رو عوض کنه و خیلی سکانسارو حذف کنه.

      من وقتی جاستیس لیگ رو دیدم از تغییر لحن ناگهانیش متوجه شدم که هدف وارنر فقط تغییر برخی شخصیت ها مثل سوپرمن بوده که تازه همونم جواب نداد. چون سوپرمن استاد زک برا لوییس لین برگشت نه انسانیت

      شانس آوردیم که زک اخراج شد وگرنه همون بلایی که سر لکس و جوکر اومد سر دارک ساید هم میومد

      یعنی تن جک کربی فقید رو تو گور می لرزوند این استاد بی همتای سینما

      در بهترین حالت یه دارکساید بی مزه و بی روح تحویل می داد مثه انیمیشنه ضعیف جاستیس لیگ وار (۲۰۱۴)

      بعدشم خیلی زود بود برا دارکساید

      ملت تا ندونن نیو گادز و جهان چهارم دی سی چیه نباید می رفتن دنبال استیپن وولف و دارک ساید

      معرفی دارکساید، های فادر و خدایان جهان دی سی

      در ضمن واچمن که به هیچ وجه شاهکار محسوب نمیشه. از سه گانه هم دوتاش خیلی خوب بودن و فقط شماره دوش شاهکار بود

      در جواب علیرضاا هم باید بگم که اتفاقا جلوه های ویژه فیلمای دی سی افتضاح بودن. دومزدی تو سریال کریپتون شرف داشت به اون موجودی که تو فیلم زک دیدیم

       

       

      1. saeedporreza می گوید

        از دومزدی کریپتون گفتین فکرشو نمیکردم شبکه Syfy بتونه همچین سریال نسبتا خوبی بسازه.دومزدی و ژنرال زاد و برینیاکش خیلی خوب بودن.در مورد کمیسر گوردون هم من باهاش حال نکردم چون هیچی نداشت.گری الدمن تو ۳ گانه نولان خیلی بهتر بود ولی خب شخصیت پردازی سریال گاتهام رو برای جیمز گوردون بیشتر میپسندم.بعدشم مت ریوز اگه بخواد بتمن رو ریبوت کنه باید دید کلاهمه رو عوض میکنه یا فقط بن افلکو عوض میکنه.

    2. ارشیا بشیری می گوید

      واچمن؟ شاهکاری عمیق؟ واقعاً؟
      من نمیدونم، مگه منتقدا این فیلم رو ستایش کردن، مگه خالقینش از این فیلم تعریف کردن، مگه فروش این فیلم خیلی نجومی بوده… دقیقاً چی نمیدونم ولی هر چی که باعث شده ملت به واچمن بگن یه فیلم کمیک بوکی شاهکار، واقعاً چیز خیلی خوبی بوده و اثر سوء خیلی قوی ای هم داره انگار :/
      شما از این فیلم خوشت اومده، درک می کنم و احترام میذارم، ولی دیگه علاقه‌ی شما به این فیلم، به معنی شاهکار بودنش نیست.

      زک اسنایدر از همون اول توی ساخت یونیورس سینمایی مشکل داشت، فقط به لیگ عدالت منتهی نمیشه، لیگ عدالت که با اشتباهات وارنر همراه شد فقط یه پوششه، یه بهونه است که زک اسنایدر رو تبرئه کنن.
      از همون خشت اول، زک اسنایدر، سوپرمن رو به شکل یه بیگانه‌ی جامعه گریز نشون داد، نه یه پسر صاف و ساده اهل یه روستای معمولی توی ایالت کانزاس… در آخر فیلم هم، اسنایدر با نشون دادن نبرد سوپرمن با زاد داخل متروپلیس، اوج بی عرضگی و خام بودنِ سوپرمن رو به نمایش گذاشت.
      تازه توی فیلم بتمن علیه سوپرمن، به جای اینکه سوپرمن بیاد از اشتباهات گذشته اش درس بگیره، ما دیدیم که از طرف مادرش داره تشویق میشه که به مردم زمین هیچ دینی نداره. جدا از اینکه زک اسنایدر خانواده‌ی کنت رو به مسخره ترین شکل ممکن توی سیر تکامل سوپرمن نشون داد، این بخش که تو هیچ دینی به انسان ها نداری کاملاً شر و ور محض بود. تمام افراد زمین به خاطر اینکه یه بیگانه فضایی اومده داره روی زمین زندگی می کنه تهدید شدن و خیلی ها هم به خاطر بودن سوپرمن داخل این سیاره کشته شدن، بعد خیلی راحت میان میگن “تو به این دنیا هیچ چیز لعنتی ای بدهکار نیستی.”
      حالا این حرف ما هم نیست. چیزیه که تو خود فیلم بوده. جدای اون، خود زک اسنایدر هم گفت که میخواست یه فیلم از روی استوری لاین سری بازی های بی عدالتی بسازه. توی فیلماش هم از همون اول ایستراگ گذاشته بود. پس مشخصه این بشر از اول کار تعطیل بوده.
      شما خودت قضاوت کن، اولین یونیورس سینمایی دی سی رو به جای اینکه بیاد از داستان های مطرح دی سی اقتباس کنه، چیزی رو تحویل مخاطب بده که تا الان توی هیچ مدیایی از جمله همین انیمیشن ها و بازی های دی سی نبوده. اومده دقیقاً چیزای تکراری رو با کیفیت پایین تر برای بار دوم تکرار کرده.
      جاس ویدون هم فقط اومد گندکاری ها رو جمع کنه. شما خودت یه خونه‌ی درب و داغون بهت تحویل بدن بگن بازسازی کن برات سخت تره تا اینکه یه تیکه زمین بهت بدن بگن توش خونه بساز. تازه اگر همون خونه‌ی درب و داغون هم هر چقدر زحمت بکشی و درستش کنی، باز در حد یه خونه‌ی نو نیست… فقط ماست مالی شده و ظاهرش خوبه. مثل همین فیلم لیگ عدالت.
      وارنر هم که اصلاً مقصر اصلیه. از همون اول نباید یه فردی که تکلیفش با خودش مشخص نیست و برنامه ریزی درستی نداره رو میذاشت توی راس یونیورس که بیاد طوری گند بزنه که بعداً حتی با تعویض کارگردان، کات کردن فیلم و ریشوت نتونن جمعش کنن.

      1. Alireza می گوید

        خب شاید اقا ارشیا شما با نسخه زک اسنایدر آشنایی نداری ولی براساس حرف‌ها وشایعاتی که خودش گفته فیلم لیگ عدالت نسبت به نسخه بی عدالتی بر اساس شایعات و حرف‌های زک اسنایدر خیلی متفاوته  ان نسخه اینطوریه ((قرار نبود سوپرمن توسط مادرباکس‌ها زنده بشه در عوض سوپرمن در حالتی ترسناک خودش زنده میشه . تیم جاستیس لیگ به متروپلیس میروند تا جلوی سوپرمن خطرناک رو بگیرند ولی شکست میخورند سوپرمن پس از شکست دادن جاستیس لیگ به ارتش استپن ولف ملحق میشود جاستیس لیگ باری دیگر به مبارزه با اسپن ولف و سوپرمن میرود اما باز هم شکست میخورند اما بتمن آخرین نقشه خود را برای پیروزی امتحان میکند و لوئیس لین را خبر میکند و اینگونه با عشق سوپرمن و لوئیس لین سوپرمن از حالت جنون آمیز خود خارج میشود و با جاستیس لیگ استپن ولف رو شکست میدهد و در آخر اعضای لیگ با ناراحتی به آسمان نگاه میکنند و شاهد حضور دارکساید میشوند ))البته ممکنه این اخبار درست نباشه اما در این صورت نسخه زک اسنایدر خیلی متفاوت بوده . در جواب آقا آرمان بگم بلاخره نمیشه همه چیز افتضاح باشه یعنی هیچ نقطه مثبتی نداشته باشه .

        1. آرمان صفا می گوید

          نه والا چه نکته ی مثبتی

          دیدی به ماهم بگو یاد بگیریم

          وقتی شخصیت پردازی ضعیف. انتخاب بازیگرا افتضاح (هنوزم قیافه ی ازرا میلرو می بینم حالم بهم می خوره که شخصیت مورد علاقمو دادن به همچین کسی که حقوق اقلیت رعایت شه). فیلم نامه آبکی. جلوه های ویژه بد. شیوه ی شروع ساخت دنیات بد. دیگه چه چیزی موند آخه.

          همین آشغالای زک سنایدر باعث شد هرچی  دستشویی ساز و چاپلوسه  بیاد بگه شخصیت های دی سی فلانن و نمیشه از روشون فیلم ساخت

          به نظر من تازه جاس ویدن خیلی مردانگی کرد مسئولیت همچین فاجعه ای رو قبول کرد.

          دوستانی هم که میگن تقصیره ویدن بوده ،نسخه ی زک اسنایدر رو بیارن تا ما هم ببینیم  معلومه ویدون رو آوردن که فقط بتونه راه رو برای آینده باز کنه.

          هنوزم موندن چیکار کنند از دست این آقا. آخه دنیای سینمایی که مثه کمیک نیست که زرتی بزنی با یه فلش پوینت ریبوتش کنی.

        2. ارشیا بشیری می گوید

          اینی که شما میگید با صحنه های حذف شده از فیلم تناسب نداره. اگه سوپرمن به ارتش استپن ولف ملحق شده، پس چه شکلی میره به ملاقات آلفرد؟ چیزی که شما میگی نسبت به حرف من بیشتر به شایعه می خوره. بعد تازه یه صحنه حذف شده‌ی دیگه هم بود که سوپرمن میره به سفینه‌ی کریپتونی و لباسش رو می پوشه. اون صحنه هم با این چیزی که شما میگید هماهنگی نداره.
          حالا بحث این نیست که کدوم تئوری درسته، همین رفتار سوپرمن توی DCEU خودش اندازه‌ی سری بی عدالتی خشن بود. مخصوصاً توی بتمن علیه سوپرمن که دیگه به اوج رسید.
          دنیای سینمایی زک اسنایدر هم هیچ نکته‌ی مثبتی نداره، نکته‌ی مثبت هم داشته باشه قبلاً توی اقتباس های دیگه استفاده شده و تکراریه. شما می خوای یه اقتباس درست و حسابی از لیگ عدالت و بتمن و سوپرمن ببینی؟ بهت پیشنهاد میدم یه سر به دنیای انیمیشنی دی سی و سریال های انیمیشنی این کمپانی بزنی تا بفهمی منظورم چیه (به نظرم سوپرمن/بتمن: آپوکالیپس و سریال لیگ عدالت رو ببین تا کامل متوجه بشی حرفم چیه)
          حتی همین انیمیشن مرگ سوپرمن به اندازه‌ی کل سه تا فیلمی که زک اسنایدر توی DCEU ساخته می ارزه. خودمون رو با دفاع کردن از زک اسنایدر گول نزنیم. این فرد هیچ کار مثبتی نکرده.

          پ.ن: البته آقا آرمان، تنها کاری که زک اسنایدر ممکنه درست انجام داده باشه همین انتخاب بازیگراشه. گال گادوت، موموآ، امبر هرد، هنری کاویل، بن افلک، همین جی کی سیمونز که جزء بهترین هاست. فعلاً فقط همون ازرا میلر و ری فیشر در حد انتظار نبودن. بقیه حتی عالی هم نباشن، ایفای نقش مناسبی داشتن.

          1. Alireza می گوید

            نمیدانم شاید واقعا dceuهیچ نقطه مثبتی نداشته باشه ولی من فکر میکردم حداقل از موسیقی متن یه تعریفی کنید ولی قبول دارم هیچ جای دفاعی برای زک نیست ولی میخوام بدانم الآن به نظر شما چه بشری وجود داره که لیگ عدالت ۲رو بسازه چون دیگه این راهو باید ادامه بدن و دی سی نجات بده . فقط خدا میدانه :-\ .

          2. ارشیا بشیری می گوید

            برای لیگ عدالت ۲ کارگردان زیاد هست. بهترینش جورج میلر بود که هم به خاطر کهن سالی و هم به خاطر مشغول بودن سر پروژه های مختلف نمی تونه اینکارو بکنه.
            اما باز هم کارگردان خوب هست. متیو وان کارگردان ایکس من: فرست کلس گزینه خوبیه، جی جی آبرامز که فوق العادست و پس از اتمام جنگ ستارگان ۹ اگه وارنر بتونه جذبش کنه یعنی عملاً همه چی رو برده، بازم کسای دیگه ای هم هستن مثل گیلرمو دل تورو که البته از نظر من برای لیگ عدالت جالب نیست. باید یه فیلم هارور بهش بدن یا یه فیلم دارک فانتزی، مثل کنستانتین یا لیگ عدالت تاریک.
            من خودم بخوام کست کارگردانی انتخاب کنم. برای فیلم لیگ عدالت ۲ جی جی آبرامز رو میذارم و هم چنین برای فیلم گرین لنترن کورپس هم نگهش میدارم.
            متیو وان رو هم میارم برای مرد پولادین ۲
            متیو وان برای لیگ هم خوبه، لیگ عدالت باید یه فیلم بزرگ باشه، یه چیزی در حد همین فیلم جنگ بی نهایت، یعنی به علت بزرگ بودنش حتی دو تا کارگردان مثل آبرامز و وان استفاده کنن باز کار هوشمندانه ای هست.
            این همه آدم با استعداد هست، متیو وان که اصلاً طرفدار سوپرمنه، آدم قحطی نیست که بریم سراغ یه کسی مثل زک اسنایدر…
            وارنر اگه یکم عاقلانه تر عمل می کرد و امثال این کارگردان ها رو جذب می کرد الان وضعش فوق العاده بود.

  3. آرمان صفا می گوید

    این هم که بگیم اگر فیلمای دی سی خوب در میومد از مارول بهتر می شد یه نوع سفسطه هست

    چون تا چیزی اتفاق نیفته نمیشه در موردش نظری داد.

    اما چیزی که اتفاق میفتاد برای سینما دوستان مهمه

    درسته مارول و دی سی جفتشون کمیک های ابرقهرمانی چاپ می کنند ولی این دو کمپانی سبک داستانی و نوع دنیاشون به شدت به هم متفاوته. منظورم دارک و لایت نیست. چون جفتشون همه جور داستان دارند. وقتی از دوتا کمپانی کمیک بخونی متوجه تفاوت ها می شی. هرکس با توجه به سلیقش جذب یکی از این دو دنیا میشه و برخی هم جفتشونو می پسندن

    بنابراین تو سینما هم اگر فیلمای دی سی موفق می شد ما حداقل دو دنیای سینمایی متنوع رو داشتیم که علیرغم ابرقهرمانی بودن تفاوت های زیادی داشتن و این عالی میشد.

    دوستانی هم که میگن دی سی هرگز نمی تونه مثل اینفینیتی فیلم بسازه؛ نمی فهمن که هر اثر هنری به نوع خودش منحصر بخ فرده و دیگه مثلش نمیاد. این امر مختص اینفینیتی وار نیست. مثل دارک نایت و ارباب حلقه ها و اسپایدرمن ۲ و…. دیگه فیلمی نخواهد آمد چون همشون منحصر به فردن. بنابراین در عمل این حرفا بی اساسه

  4. آرمان صفا می گوید

    I work with so many talented people. So there’s people that love it, and understand it, and embrace it, and then there’s people that don’t know that and you want to help them learn it, and you want to tell them why a certain storyline for a certain character might not work. Or why a take on a character might not work, or what Superman really should be.

    اینم مصاحبه ی یه سال پیش جف جانز هست که مشخصه مخاطبش زک اسنایدره

    خلاصش میشه بعضی ها می فهمن، بعضی ها هم هرچی بهشون می گی فلان کاراکتر با فلان شخصیت پردازی و قصه جواب نمیده، حالیشون نمیشه

    دیگه از مارک وید که سوپرمن فن تر نداریم. یارو با چهل و خورده ای سن وسط سینما بلند شده داد زده که دارن گند می زنن به سوپرمن

    گرنت موریسون هم یه جا گفته بود سوپرمن نباید آدم می کشت

  5. saeedporreza می گوید

    از نظر انتخاب بازیگر فقط گال گادوت و بن افلک و هنری کویل خوب بودن بقیه اصلا.حتی آلفرد!چقدر دوست داشتم بازیگرجیمی لنیستر تو گات برای نقش آکوامن انتخاب بشه.از نظر انتخاب کارگردان هم کی بهتر از جیمز وان و جمیز گان و البته مت ریوز.جف جانز یکم سرش شلوغه وگرنه میتونه بهترین گزینه باشه برای مدیریت یونیورس.درست عین کوین فایگی.ولی خب این وسط وارنر وارنر و باز وارنر تصمیم گیرنده اصلی هستند.

  6. Deadpool می گوید

    آقای ارشیا مگه کیفیت فیلم به فروشه؟به تعریف خالقینه؟این همه فیلم تو گیشه شکست خوردن الان جزو شاهکارا تاریخن مثلا Fight club.یا چه فیلمای محبوبی که خالقین ازشون ناراضی بودن و کلی هم بد گفتن مثل prestige یا Mary poppins.الان یه سوال.به نظر شما V for venedeta فیلم خوب و عمیقی نبود؟

    1. آرمان صفا می گوید

      fight club  رو که می فرمایید اوایل نظرات در موردش متناقض بود و لی بعدها به شدت ازش تعریف شد.

      الان نزدیک ده ساله از واچمن می گذره هیچکی حرف هم در موردش نمی زنه

      v  for vendetatta باز خورد به مراتب بهتری داشت از واچمن و خسته کننده هم نبود .

      در مورد شکستن گردن زاد هم زک اشتباه کرد. اینا باید سناریو رو جوری می ریختن که سوپرمن آدم نمی کشت آخر فیلم. خیلی راحت می تونستن از ایده ی فانتوم زون برای زندانی کردن زاد استفاده کنند.

      بحث مقایسه با فیلمای مارول نیست. بحث اینه که سوپرمن حتی یه جمله نگفت یا کوچکترین حرکتی نکرد که نشون بده سعی داره جنگ رو ببره خارج مناطق مسکونی یا آدما براش مهمن

      این آدم تو هیچ زمینه ای کارنامه قابل قبولی نداره که بشه ازش دفاع کرد. اگه یه فیلم با متای ۶۰ از این آدم دیدید بیاید نشون بدید من همه ی حرفامو پس می گیرم. شما هم که بیان کردید سوپرمن باید گردن زاد رو می شکست پیداست کمیک خوان نیستید وگرنه دی سی فن بودید مطمئن باشید دادتون در میومد از این سوپرمن

      پ ن : بعضی دوستان هم صحنه ی خنده دار مارتا رو توجیه می کنند که آقا این صحنه به بتمن نشون داد که سوپرمن هم یه انسانه وآدم بدی نیست و دارای یه  مادره که بهش اهمیت میده. انگار ویلن های دیگه از تخم مرغ شانسی بیرون اومدن. طرف رفته سوپرمنو بکشه چون فکر می کرده تهدیدیه برا بشر. حالا اینکه مادر داره یا نداره ربطی به خوب بودن یا بد بودن نداره

      بعدشم کسی  که مادرش در خطره نمیاد بگه برو مارتارو نجات بده. میگه عامو برو ننمو نجات بده. کی اسم کوچیک مادرشو تو همچین لحظه ای برای کسی که نمی دونه مارتا کیه، استفاده می کنه.

      یعنی سوپرمن به جاش با خواهش می گفت برو مادرمو نجات بده الان زمین تا آسمون همه چی فرق می کرد.

    2. ارشیا بشیری می گوید

      خیر، حرف تون رو قبول ندارم. چون این فیلم به غیر از اینکه فروش خوبی نداشت و نمرات خوبی هم کسب نکرد، طرفدارا رو به دو دسته تقسیم کرد که این مسئله یعنی فیلم در رسوندن پیامش ناکام مونده که باعث  دو دستگی در بین طرفدارا شده، پس نه شاهکار نیست.
      در ضمن، نظر خود خالقین اش که آلن مور و دیو گیبونز باشن از همه چی مهم تره؛ حتی از نظر من و شما و منتقدین متاکریتیک. این دو نفر توی اوج جنگ سرد، یه اثری رو خلق کردن که امروزه به عنوان برترین رمان گرافیکی قرن بیستم شناخته میشه. اگه اخبار سایت رو دنبال کرده باشید، خود دیو گیبونز اشاره کرد که کمیک واچمن آغاز کننده‌ی عصر تاریک صنعت کمیک بوده، یعنی یه عصر رو به این کمیک ارتباط میدن. این کمیک خیلی از چارچوب ها و کلیشه ها رو از بین برده و هنوزم که هنوزه به عنوان برترین کمیک قرن شناخته میشه. ولی فیلمش در اون حد هست؟ نمره خوبی گرفته؟ در خور منبع اقتباسه؟ تغییری توی سینمای ابرقهرمانی بوجود آورده؟ هالیوود رو تحت تاثیر قرار داده؟ نه.
      وقتی که شما یه منبع اقتباس قوی مثل واچمن داری که برترین گرافیک ناول قرنه و بعد فیلمی که ازش میسازی این همه مشکل داره، پس مسلماً شاهکار نساختی. فقط اومدی یه فیلمی رو از روی منبعش سَمبَل کردی و بعد تحویل مخاطب دادی.
      اگه قرار باشه فیلمی از واچمن ساخته بشه باید یه چیزی در حد دارک نایت باشه، که هنجارشکنی کنه، و تاثیر گسترده ای توی سینمای ابرقهرمانی بذاره. واچمنِ زک اسنایدر فقط یه فیلم سر هم شده‌ی آبکی و پانل به پانل (بدون دیالوگ ها و اتمسفر خالقینش) بود. که با طولانی بودنش و عدم خلاقیتش فقط مخاطب رو خسته می کرد. البته همین داستان سَمبَل شده هم با یه سری تغییراتی که زک اسنایدر اعمال کرد خراب تر شد و اون پیام خالقینش رو از بین برد.
      من مطمئنم که شما کمیک واچمن رو کامل نخوندید، اگه بخونید دیگه به واچمن زک اسنایدر نمیگید شاهکار.

  7. Deadpool می گوید

    در ضمن همه ایرادات به شخصیت پردازی سوپرمن رو قبول دارم جز اینکه چرا تو نبرد ساختمونا رو بدون توجه به جان مردم خراب میکنه و گردن زاد هم شکوند.الان یعنی این همه تو فیلما مارول قهرمانا زدن ساختمونا رو خراب کردن حتی یه شهر هم نابود کردن یعنی به فکر جان مردم نیستن و شخصیت پردازی غلطی دارن؟گردن زاد هم مجبود بود بشکنه وگرنه همه اون آدما رو خب ذوب میکرد!

    1. آرمان صفا می گوید

      در ضمن آقای ددپول عزیز این حرفی که شما زدید تو منطق بهش می گن سفسطه ی توجیه خطا با خطا

      یعنی به فلانی می گی زک اسنایدر شخصیت پردازی ضعیفی ارائه داده، به جای اینکه بیاد در مورد همون مشکل زک حرف بزنه

      میاد میگه مارول هم همچین مشکلی داره. در صورتی که مارول هم اگر همچین کاری کرده اشتباه کرده. جفتشونو خطا کارند.

      شما باید در مورد موضوعی حرف بزنید که در ازتون سوال شده نه اینکه یک اشتباه مشابه رو بیاریم بعد بگیم آقا اگه ما اینجا خطا کردیم. فلانی هم جای دیگه همچین خطایی کرده

    2. ارشیا بشیری می گوید

      همون مارول و اونجرز، حداقلش یه توضیحی آوردن. اولاً در حین مبارزه با اولتران یا ارتش چیتاری ها اونجرز داشتن مردم رو نجات می دادن و از صحنه دور می کردن، دوماً محل حمله‌ی چیتاری ها یا لشکر سرباز های اولتران رو، اونجرز نبردن به داخل نیویورک یا سکویا، خود دشمنان که لوکی و اولتران باشن این مکان ها رو انتخاب کردن و جوری حمله کردن که فرصتی برای عقب نشینی نبود.
      ولی سوپرمن توی انتخاب کردن محل برخورد حق انتخاب داشت. اون می تونست به راحتی زاد رو از متروپلیس دور کنه. عوضش دیدم که بعد از شکست خوردن ارتش زاد، سوپرمن به جای اینکه به فکر مردم باشه داره زاد رو پرت می کنه سمت ساختمونا. توی کمیک های سوپرمن اکثراً می بینیم که سوپرمن برای اینکه کسی صدمه نبینه سریعاً اون عامل تهدید رو می بره به ماه یا می بره به خارج شهر که خدایی نکرده کسی آسیب نبینه؛ زک اسنایدر یکم عقلش می رسید اینکارو برای سوپرمن انجام می داد.
      گردن زاد هم لازم نبود شکسته بشه؛ الان خود سوپرمن در داخل درگیری با زاد، چندین برخورد با اشعه‌ی چشمای زاد داشت و دیدیم که حتی با اینکه لیزر بهش خورده لباسش سالمه و داره به مبارزه به زاد ادامه میده. بنابراین شکستن گردن زاد اقدام ضروری نبود و سوپرمن می تونست فقط دستش رو بذاره جلوی چشمای زاد و سرش رو بکوبه به زمین…
      در ضمن همین مشکل کشتن زاد هم در نتیجه‌ی مشکل اول بوجود اومده. اگه سوپرمن زک اسنایدر به خودش زحمت می داد و از همون اول نبرد، زاد رو می برد به خارج از متروپلیس، اونوقت دیگه نیازی به کشتنش نبود و فقط لازم بود از پروژکتور منطقه فانتوم استفاده کنه و زاد رو برای بار دوم تبعید کنه.
      پس می بینی که مرگ زاد کاملاً غیر منطقیه و توسط زک اسنایدر همین طوری ماست مالی شده که بگن آره، سوپرمن برای جون مردم زمین بیشتر از جون یه کریپتونی ارزش قائله و اگه لازم باشه دست به کشتن هم میزنه… در صورتی که همون مرگ زاد کاملاً غیرضروری بوده و به همین راحتی میشه تصمیم کارگردان رو زیر سوال برد.

  8. آرمان صفا می گوید

    گویا واکنش های اولیه به آکوامن هم بسیار مثبت بوده

    نمیشه تایید کرد هنوز چون همین حرفا رو هم در مورد فاجعه ای به نام جاستیس لیگ می زدن.

    آکوامن سابقه ی درخشانی تو کمیک نداره و میشه گفت منابع اقتباسیش محدوده و کمترین پتانسیلو نسبت به سایر شخصیت های دی سی داره.اینه که موفقیتش تمام حرفای مارک میلار رو نقض می کنه (که اظهارات اخیرش در مورد تریلر آکوامن نشون میده تکلیفش با خودش معلوم نیست) و تمام کسایی که یک طرفه در مورد شخصیتای دی سی حرف می زدن.

    ببینیم چی می شه. واقعا خوبه یا دوباره سرکاریم

     

     

     

    1. Alireza می گوید

      نکته جالبش اینکه فقط داخل یکی از ان واکنش‌ها یکی گفته فیلم آکوامن عجیب و از سبک فیلم‌های مارول پیروی میکنه بعد برادران گل و بلبل زودی خبر رو گذاشتند که بگن آره اگه فیلم خوبی بشه مدیون سبک مارولید :-\ لیگ عدالت هم خیلی ازش تعریف  شد اما دیدیم چه فیلمی شد فقط امیدوارم این فیلم فقط امید مارو خراب نکنه 🙂 .

      1. آرمان صفا می گوید

        ولی به نظر من بعضی ها دعا کنند که این فیلم موفق نشه

        چون اونموقع من می دونم و چاپلوسای ام سی یو فن. یک نفر دی سی فن واقعی برای بستن دهان ۴۰۰۰ تا ام سی یو فن چاپلوس کافیه

        محبوب ترین کاراکترای دنیای سینمایی مارول به نظرم مرد آهنی هست و کاپتان آمریکایی

        اما کسایی که می گن تو دنیای کمیک سوپرمن یه خداس که نمیشه باهاش ارتباط برقرار کرد برن ببینن تو دنیای کمیک سوپرمن کارنامه درخشان تری داشته یا مرد آهنی و کاپتان آمریکایی

        بحث مزخرف مقایسه دی سی و مارول و اینکه کدوم بهتره نیست. بحث اهمیت کاراکترا تو دنیای کمیک هست و اینکه وقتی ما از شخصیتی اطلاعاتی نداریم همینجوری هر چی به خوردمون دادن عین طوطی تکرار نکنیم و بریم مطالعه کنیم و ببینیم چرا فلان کاراکتر هشتاد سال دووم آورده.

  9. Captain Steve Lover می گوید

    من نمیفهمم اینکه میگن “شبیه فیلمای مارول” یعنی چی؟!

    یعنی فیلمای مارول شبیه همدیگن؟! به هیچ وجه. حتی یک درصد.

    هیچ فیلمی شبیه فیلم دیگه ای نیست، چرا اگر منصف باشیم سه فیلم انت من،دکتر استرنج،مرد اهنی در مورد این بودن که “ کرکتر اصلی داستان خودشو گم میکنه و با مشکل مواجه میشه و همون موقع با شخصی آشنا میشه که راه جدیدی پیش روش میزاره و کمکش میکنه قهرمان بشه” . بله این داستان جذاب توی سه تا فیلم مارول استفاده شد ولی این داستان خیلی قبلا هم مورد استفاده قرار گرفته، حتی پاندا کونگ فو کار هم همینه :/ بتمن بگینز هم …

    ببینید اقا، شما چه “ژانر” رو ملاک قرار بدی. چه “داستان” رو و چه “تم” رو هیچکدوم از آثار مارول شبیه هم نیستن. الان بلک پنتر و رگنوراک شبیه همن؟! گاردینز و ایرون من شبیه همن؟ سه گانه ی استیو راجرز کدوم قسمتش شبیه قبلیه؟! انت من یک و دو کپی همن؟! همونطور که آثار فانی مثل رگنوراک گاردینز هومکامینگ انت من و… وجود داره آثار جدی ای هم مثل وینتر سولجر و سیویل وار و بلک پنتر و اینفینیتی وار و مرد اهنی و… هم وجود داره.

    تنها وجه مشترک آثار مارول همین PG-13 بودنشون هست. که با توجه به اینکه اکثر فرانچایز های حال حاضر اینطوره اصلا چیز بدی نیست. طرف یطوری میاد میگه “شبیه فیلمای مارول” و جمع میزنه انگار مارول ۲۰ بار یه فیلمو ساخته با ظاهر متفاوت :/ جمع کن باو.

    در مورد اکوامن هم به شخصه بخاطر کارگردان خوبی که داره  و تریلر های جذابش بهش مطمن بودم هرچند از جیسون موموا واقعا خوشم نمیاد تو این نقش. اما به فیلمش خیلی امید دارم. به هیچ وجه هم اینطور نیست که بگیم چون فانه شبیه فیلمای ماروله :/ اکثر بلاک باستر های این روزهای سینما سکانس های فان متعدد توشون وجود داره. اکوامن هم یه فیلم هالیوودی بلاک باستر ابرقهرمانی دیگه هست که طبیعیه توش چاشنی فان وجود داشته باشه ولی دلیل نمیشه شبیه اثری از مارول باشه.اون سایت دلقک هم از جای دیگه داره میسوزه که میگه شبیه فیلمای مارول.

    نه “فیلمای مارولی” وجود داره. و نه”شباهتی” بین اکوامن و اثری از مارول. نه آثار مارول شبیه همدیگه ان نه اکوامن شبیه اوناس.

  10. Deadpool می گوید

    آقا آرمان من نگفتم مارول هم همین مشکل رو داره میگم همه فیلما بلاک باستری خرابی ساختمان دارن هم توسط قهرمان داستان هم ویلین.برا ایجاد هیجان بیشتر سوپرمن DCEU شخصیت پردازیش داغونه خودمم قبول دارم‌.تو BVS اینقدر اعصابمو خرد کرد دعا میکردم بتمن بزنه بکشش از دستش راحت بشیم اما دلیل نمیشه چون داغونه هر حرکتشو نکته منفی کنیم

  11. Deadpool می گوید

    آقا ارشیا مبارزه نیویورک،مبارزه سکوویا و مبارزه نیجریه‌ دارن وسط یه شهر بزرگ میجنگند ساختمونا وقتی خراب میشن مطمئنا ممکنه مردم هم آسیب ببینن.من اینو ایراد حساب نمیکنم بالاخره یکی خود دشمن اومده تو اون مکان(البته نیجریه خیلی مسخره بود.برا نجات کاپیتان اون مرده رو برداشت انداخت تو ساختمون مردمو کشت.خب چه کاری بود؟)و خب همونطور که گفتم اکثر آثار بلاک باستری برا ایجاد هیجان این سکانسا رو اضافه میکنن.ولی شکستن گردن زاد نظرتون منطقی بود میتونست کار دیگه ای کنه.احتمالا فقط میخواسته یه جور تو همین فیلم بکشش که بدترین راه رو انتخاب کرد

  12. Deadpool می گوید

    آقای ارشیا

    کمیک فن ها رو نمیدونم اما به غیر از من خیلی از سینما دوستان گرامی هم از این فیلم خوششون اومده به شدت.چرا؟شخصیت پردازی عمیق و متفاوتش.کدوم فیلم کمیکی قهرمانانش خاکستری بودن؟کاملا به دور از کلیشه.فلسفی بودنش که به خوبی فلسفه رو روایت کرد.فیلمنامه هم که شاهکار.فقط کارگردانی میتونست بهتر باشه اما بازم خیلی خوب بود.شرمنده اما شما فقط میگی متا پایین فروش کم نویسندگان کمیکش خوششون نیومده پس بدرد نمیخوره!نمره کمش مطمئن نیستم اما فکر کنم به خاطر حذف ۵۰ دقیقه ای فیلم چون میدونین نسخه سینمایی ۵۰ دقیقه کمتر از نسخه بلوری بود و بعضی اتفاقات گنگ شده بودن.که من حرفم با نسخه کامل فیلمه‌

    1. ارشیا بشیری می گوید

      و منم دارم به شما میگم، که شخصیت پردازی به اصطلاح عمیقش، خاکستری بودنش و روایت فلسفی فیلم، در حد منبع اقتباسش یعنی کمیک واچمن نیست و همین میزان خوب بودنی که میگید هم به خاطر اینکه منبع داستانِ فیلم، کمیک واچمنه دیده میشه.
      این رو هم با اطمینان میگم، چون هم کمیک رو خوندم و هم فیلم رو کامل دیدم. (تازه به غیر از نسخه کارگردان، نسخه اولتیمیت هم دیدم) فیلمنامه یه چیز سر هم شده و آبکی از داستان کمیک بود که همینم باز به خاطر وجود آلن موره. فلسفی بودنش هم باز برمیگرده به دیالوگ های همین نویسنده ای که میگی خوشش نیومده که نیومده. شخصیت ها هم باز برمیگرده به کار آلن موری که میگید نظرش ارزش نداره. عملاً عوامل فیلم هیچ کار خاصی نکردن که بگیم دم شون گرم، یه اقتباس قشنگ ساختن، مثل این میمونه بیای از یه بازی، تریلر سینمایی بسازی، بعد بیای به جای تعریف از بازی اصلی،از تریلر سینماتیکش تعریف کنی. تریلر سینمایی کجا، خود بازی اصلی کجا…
      تازه توی ساختن اتمسفر فیلم هم مشکل داشتن، اتمسفر فیلم نصف کمیکش هم نبود، اتمسفرش بیشتر شبیه فیلمای بلاک باستری دهه ۹۰ ئه، همش دود سیاه، انگار که داستان توی گاتهامه، در صورتی که اینطور نیست. بعد همین “خاکستری بودن” هم نتونسته درست دربیاره، اگه می تونست خوب دربیاره الان توی سینما به عنوان الگو شناخته می شد. ولی کسی واچمن رو عددی حساب نمی کنه چه برسه بخواد ازش الهام بگیره، پس مشخصه که این بخش خاکستری بودن هم خوب درنیاورده که توی فیلم های ابرقهرمانی حداقل یه تاثیری به جا بذاره. الان آثار اسکات ایست وود بیشتر مطرحه برای شخصیت های خاکستری، درسته ابرقهرمانی نیستن، ولی اینقدر فیلم های این فرد مخصوصاً توی ژانر وسترن، خوب بوده که هالیوود اونا رو به عنوان الگو قرار میده. نه واچمنِ زک اسنایدر رو.
      بعد در ضمن من اگه چیزی رو زیر سوال می برم، پشتش کلی دلیل ذکر می کنم. الان همین کامنت قبلی بنده، پر از دلیل بود برای اینکه چرا واچمن شاهکار نیست ولی شما برای حرف تون دلیل نمیارید، همین جوری گفتید “فیلمنامه که شاهکار”، “شخصیت پردازی عمیق”، خب دلیل اینا چیه؟ اینا از کجا اقتباس شده؟ چقدر توی موفقیت تاثیر داشته؟ و از همه مهمتر، چقدر نسبت به منبع خوب عمل کرده؟
      وقتی که کارگردان میاد ادعا می کنه که من به منبع وفادارم پس باید در حد منبع عالی عمل کنه. اگه نمی خواست به منبع وفادار باشه و می خواست یه اثر جدید رو با کانسپتی از واچمن خلق کنه، میشه مثل همین سریال HBO، اگه صد در صد هم به منبع وفادار نباشه کسی مشکلی باهاش نداره، چون میدونه یه روایت جدید قراره ساخته بشه، نه یه سینماتیک ساخته شده از روی کمیک.
      راستش شما فقط می خواید که ما کم بیاریم و باهاتون موافقت کنیم. و ما هم کم نمیاریم و موافقت نمی کنیم. حرفی باشه با ذکر دلیل میگیم. شما هم اگه حرفی داری به نظرم با دلیل بگو که حرفت توی جمع ارزش داشته باشه، کسی بدون دلیل حرف کس دیگه ای رو قبول نمی کنه.

  13. ارشیا بشیری می گوید

    و در ضمن، ما نگفتیم واچمن فیلم بدیه، گفتیم شاهکار نیست و در حد منبعش نتونسته خوب عمل کنه، مگر نه، در نوع خودش فیلم خوبیه و ارزش دیدن داره. من خودم از جکی ارل هالی در نقش رورشاک خیلی خوشم اومد و به نظرم بخش اعظم بار فیلم رو همین شخص به دوش کشیده.
    کلاً کست خوبی داشت فیلم واچمن، زک اسنایدر توی انتخاب بازیگر معمولاً خوبه ولی نمی تونه خوب ازشون بازی بگیره. جفری دین مورگان هم خوب بود، پاتریک ویلسون هم بد نبود. به غیر از بازیگر آزمندیاس که واقعاً گند زد، بقیه به نظرم کست خوبی بودن. و حتی طبق نظر شخصی خودم، مالین آکرمن در نقش سیلک اسپکتر ۲ از خود کمیکش هم بهتر بود. چون توی کمیک، آلن مور یه مقدار توی به تصویر کشیدن زن ها مشکل داره و نمی تونه درست اینکارو انجام بده، واسه همین سیلک اسپکتر توی کمیک واچمن، خیلی رو اعصاب و یه جورایی هم سست عنصر بود ولی توی فیلم به شکل یه زن قوی و مستقل به تصویر کشیده شد که Issue های مختلفی داره. به نظر من این جلوه‌ی بهتری از سیلک اسپکتره. ارل هالی هم در حد رورشاکِ کمیک خوب بود. مخصوصاً صداگذاری رو که سنگ تموم گذاشت. ولی خب بقیه‌ی موارد مشکل داشتن که اشاره هم کردم توی کامنت های قبلی، و مشکل داشتن به معنی بد بودن نیست بلکه به این معنیه که نمیشه به این فیلم لقب شاهکار رو داد.

  14. Deadpool می گوید

    مثل اینکه چند تا سو تفاهم پیش اومد.اولا من نگفتم نظر  استاد الن مور بی ارزشه.میگم نمیشه گفت چون ایشون گفتن خوب نیست بقیه هم باید همینو بگن.دوما من منظور بدی ندارم.نمیدونم چی گفتم که فکر میکنین میخوام نظر خودمو به کرسی بنشونم و کاری کنم کم بیاریم و باهام موافقت کنید.اگه چیزی گفتم این سو تفاهم پیش اومده من معذرت میخوام.مت هیچ ادعایی ندارم.اونم در برابر شما بزرگواران.داریم بحث میکنیم.خیلی ساده.بعد هم من گفتم تو کامنت آخرم من کمیک فن نیستم کمیک واچمن هم نخوندم من دارم از جنبه سینمایی به اثر نگاه میکنم.من حس میکنم چون به پای کمیک نمیرسه داره زیر سایه کمیک اینقدر بهش کم لطفی میشه.بعد هم مگه بده یه اثر اقتباسی وفادار به اثر اصلی باشه کاملا؟بعد هم ببخشید خب میگم عاشق این فیلمم چون مثلا شخصیت پردازیش درجه یکه یا فیلمنامش شاهکاره خب اینا دلیل حساب نمیشن؟مگر اینکه منظورتون از دلیل چیز دیگه ای باشه.

    1. ارشیا بشیری می گوید

      منظور از دلیل اینه که وقتی میگی فیلمنامه شاهکاره، چیش خوبه که میگید شاهکاره؟ فیلمنامه نویس کار جدیدی کرده؟ (مثل همون قضیه سیلک اپسکتر) خالق اثر کار خاصی کرده؟ یا وقتی که میگید شخصیت پردازی ها درجه یکه، کدوم شخصیت ها درجه یکن؟ چی شون اینقدر خوبه که میشن درجه یک؟
      من الان گفتم، از بازی ارل هالی خوشم اومد توی واچمن و دلیلش هم گفتم، چون صداگذاریش خوب بود و جدیت رورشاک رو به خوبی نشون داد یا گفتم خانوم آکرمن نسبت به سیلک اسپکتر کمیک بهتر بود و دلیلش هم گفتم چرا و چطور، شما فقط میگی شخصیت پردازی درجه یکه، فیلمنامه عالیه و بعد دیگه چی و چراش رو نمیگی.
      و اثر اقتباسی هم اگه کاملاً وفادار به اثر اصلی باشه چیز بدی نیست، من هم توی دلیلی که آوردم نگفتم چیز بدیه، من گفتم اگه کارگردانی میخواد یه اقتباس کاملاً وفادار انجام بده، باید در حد و اندازه‌ی همون منبعی که ادعا می کنه بهش وفاداره عالی عمل کنه. یعنی زک اسنایدر که ادعا می کنه فیلم من تماماً وفادار به کمیک واچمنه باید توی کیفیت هم بهش وفادار باشه و در سطح عالی عمل کنه. وقتی که یه اثر کامل رو اقتباس کنی و کیفیتش در حد اثر اصلی نباشه مثل این میمونه به خالقش فحش داده باشی، همونطور که خود آلن مور گفت که این فیلم توهین به منه.
      و در ضمن بازم تکرار می کنم، نگفتم فیلم بدیه، گفتم “شاهکار” نیست. شاهکار یعنی همه چی تمام، یعنی از همه نظر بی نقص، یعنی تمام دلایلی که از اولین کامنتم تا همین الان دارم روش تاکید می کنم. ولی شما باز بحث رو به حاشیه می بری.

      اصلاً قبول کنیم شخصیت پردازی این قهرمانای خاکستری خوب بوده و فیلمنامه هم عالی، اتمسفر فیلم چی؟ شخصیت منفی فیلم که آزمندیاس باشه چی؟ شخصیت های کمکی چی؟ موسیقی متنش چی؟ جزئیاتی که زک اسنایدر از خودش به فیلم اضافه کرد چی؟ صدابرداری، فیلمبرداری و کلی المان دیگه چی؟ فقط یه داستان رو نمیشه ملاک قرار داد و گفت اوکی این شاهکاره.
      اگر چه توی همون رسوندن پیام اصلی داستان، ضعف داره و حتی توی بخش شخصیت پردازی، بازم تمام شخصیت ها، نقش آفرینی شون پرفکت نبود که بگیم شاهکار. مثال هم که زدم، بدترین شون همون آزمندیاسه، که یه بچه لوس و پولدار بود که یهویی به فکر نجات دنیا میرسه.

      1. آرمان صفا می گوید

        ارشیا نظرت در مورد صحنه ی آخر فیلم چیه؟

        اینکه همه چی رو گردن منهتن انداختن برا صلح دنیا

        1. ارشیا بشیری می گوید

          آره، اون صحنه یه تناقض بزرگ داشت با اتفاقات فیلم، و خب یه مقدار هم زک اسنایدر زیاده روی کرد، خیلی از بخش ها رو هم توی پایان عوض کرد. بیشترین جزئیاتی که اضافه کرد توی همون بخش پایانی بود.
          تناقضی هم که ایجاد میشه اینه: اواسط فیلم، دکتر منهتن به عنوان سوپرمن آمریکایی و خدای آمریکایی توی فیلم معرفی میشه ولی در آخر به عنوان عامل تهدید تغییر جبهه میده؛ معمولاً اگر چنین چیزی رخ بده، کسی به فکر صلح با آمریکا نمی افته بلکه تازه همه‌ی کشور ها شروع می کنن به مطرح کردن تئوری توطئه علیه آمریکا.
          توی کمیک چون فقط نصف نیویورک از بین رفت، قابل درک بود که کسی علیه آمریکا جبهه نگیره ولی توی فیلم، نصف دنیا نابود شد. خب مشخصه بعد از این اتفاق همه میگن تقصیر آمریکاست و خود قتل عام نیویورک هم فقط یه پوشش برای اعمال نیکسونه.
          آلن مور توی کمیک نه تنها گفت نصف نیویورک باید نابود بشه بلکه در آخر هم تقصیر رو گردن منهتن ننداخت و کسی به عنوان عامل تهدید شناخته نشد. چون اگه این کار رو می کرد کل زحماتش زیر سوال می رفت. مسلمه اگه همه چی رو بندازی تقصیر منهتن (که یه شخص آمریکایی ئه و زیر نظر دولت هم کار می کرده) در کنارش هم یه قتل عام بزرگ رو در سطح زمین ترتیب بدی، کشور ها که متحد نمیشن هیچ بلکه جنگ عظیم تری هم شروع می کنن.

  15. Deadpool می گوید

    میگم شخصیت پردازی ها درجه یک هستند نه فقط به خاطر خاکستری بودنشون(که این خودش نکته مثبت بزرگیه)به این دلیل که منطقی که در پشت شخصیت پردازی اثر هست باعث میشه که نتونیم حکمی راجب کارکتر ها صادر کنیم و با آنها همزاد پنداری عقیدتی کنیم.کدوم فیلم کمیک بوکی ای تا این حد به درونیات و تفکرات کارکترهاش بها میده؟از معدود فیلم هایی که فلسفه در حد یک ابزار نبود.برای زرق و برق نبود.فلسفه ماهیتش بود.پایانش هم دقیقا در ادامه همین فلسفس.دکتر منهتن کسیه که بعد از تبدیل شدن به یه موجود آبی و خدا گونه کم کم علاوه بر ظاهر از درون هم انسانیتش از بین میره.همونطور که میگه دیگه خسته شده از کمک به انسان ها.انسان هایی که به خودشون هم رحم نمیکنن.فقط عشقش به لوری باعث شده یه ذره انسانیت براش باقی بمونه و برگرده زمین برا کمک.در ضمن من بعد از تعریفات شما از کمیک رفتم کمیک رو خوندم.فیلم در اقتباس از کامیک هم خوب عمل کرده با استفاده ی خوب از نریشن و مونولوگ خیلی زیبا اتمسفر کامیکی رو در دل فضاسازی دارک اثر مفروض میکنه

    1. ارشیا بشیری می گوید

      اتفاقاً برعکس، توی فیلم، فلسفه یه ابزار بود و تماماً هم یک طرفه بود. به جز بخش لوری؛ توی کمیک، آلن مور انسانیت رو به درستی نشون داد و اعمال منهتن هم معنی داشتن، توی فیلم انسانیت هیچ معنایی برای منهتن نداره. چونکه زک اسنایدر انسان ها رو مثل یه مشت حیوون فرض کرده که منهتن تنها آدم سالم بین ایناست. توی کمیک، دکتر منهتن همش روی لبه‌ی دوراهی کمک کردن یا کمک نکردن به انسان ها بود ولی توی فیلم تماماً از انسان ها زده شده بود و دلیل اهمیت دادنش به انسان ها هم مهم نبود. چون انسانیت و انسان بودن توی فیلم بی ارزش بود. در صورتی که توی کمیک تا لحظه‌ی آخر، اون دوراهی بود که باعث بشه منهتن توی موضوع مرتبط با انسان ها دخیل باشه. پس می بینی که آلن مور فلسفه رو برد توی بطن شخصیت ها و بهشون هویت بخشید در صورتی که زک اسنایدر از فلسفه انسانیت بیشتر برای پیش بردن داستان و ایده هاش استفاده کرد. پس برعکس داری حرف میزنی، توی فیلم یک ابزار بود.
      کمیک هم مطمئناً در حد ورق زدن خوندی، چون اولاً کمیکش اینقدر ساده نیست که بشه یه شبه اونم از ساعت ۱ شب تا ساعت ۲ ظهر تمومش کرد. دوماً همه از اتمسفر فیلم گلایه کردن، چون واقعاً شبیه کمیکش نیست. بیشتر شبیه گاتهامه تا طراحی های دیو گیبونز؛ کمیک واچمن حداقل یه رنگ و لعابی داشت، فیلمش که تماماً سیاه بود، یه ذره رنگ هم پیدا نمیشد. این موضوع فقط مشکل فیلم واچمن نیست، تمام فیلم های زک اسنایدر همین مشکل رو دارن. کلاً با رنگ های روشن مشکل داره.
      در مورد شخصیت های ابرقهرمانی خاکستری هم نمیشه نظر قطعی داد چون توی دنیای کمیک، واچمن تقریباً اولین اثر موفقی بود که شخصیت های درونش نه قهرمان بودن و نه خبیث بلکه خاکستری بودن. پس همین تصویر خاکستری شخصیت های فیلم هم به لطف کمیکشه. البته اگه یکم بگردیم میشه توی لایو اکشن هم چنین چیزی پیدا کرد. خودم که مثال زدم فیلم های اسکات ایست وود توی این زمینه الهام بخشن و کسی میخواد ببینه شخصیت خاکستری یعنی چی، باید بره فیلم های وسترن این بشر رو ببینه، توی ژانر ابرقهرمانی چنین چیزی عملاً وجود نداشته که توی سینما ازش مثال بزنیم، همونطور که گفتم کمیک واچمن اولین اثره که چنین چیزی رو به نمایش گذاشته، گر چه غیر ابرقهرمانی بخوایم مثال بزنیم مثل کنستانتین، جسیکا جونز و خیلی شخصیت های دیگه هم طبق این معیار خاکستری محسوب میشن.

      شرمنده ولی من واقعاً می خوام بحث رو تموم کنم، چون هر دفعه که میام و این همه مطلب می نویسم خیلی وقتم رو می گیره و شما هم با این حال ادامه می دید، چه الان و چه در کامنت های بعدی. پس من بحث رو تموم می کنم که بیشتر از این وقت هدر نره.
      من نظرم رو گفتم، این فیلم “شاهکار” نیست ولی فیلم قشنگیه و ارزش دیدن داره، من خودم ۲-۳ بار دیدمش و لذت هم بردم. ولی شاهکار یعنی از همه نظر عالی، و از همه نظر جریان ساز و هنجارشکن، و از همه نظر با کیفیت! فیلم واچمنِ زک اسنایدر اون المان های لازم برای تبدیل شدن به یک شاهکار رو نداره و فیلمش تناقض هایی با منبع اقتباسش که کمیک واچمن باشه داره.
      من توی موضع خودم کوتاه نیومدم و دلایلم رو گفتم. شما هم دلایلت رو گفتی. کسی که فیلم رو دیده و کمیک رو خونده، میاد این نظرات رو می خونه و با توجه به استدلال های ما، با یکی مون موافقت می کنه.
      نظر شما محترمه، نظر من و آقا آرمان هم همینطور، نظر کس دیگه ای که این کامنت ها رو میخونه و قضاوت می کنه هم همینطور.
      بحث خیلی خوبی بود، ممنون.

      1. آرمان صفا می گوید

        باریکلا

        کیف کردم واقعا

        به این می گن بحث درست حسابی

        نه کسی پاچه ی کسی رو می گیره نه بدو بیراه می گه نه برچسب می زنه

         

  16. Deadpool می گوید

    در ضمن دکتر منهتن به عنوان یه موجود خدا گونه که قدرت های بیشماری داره دکتر منهتن تقصیر رو به گردن گرفت چون وقتی کشورهای دیگه میبینن دکتر منهتن به کشور خودش هم رحم نکرد و چه قدرتهایی داره با آمریکا همکاری میکنن تا بلکه شاید بتونن با دکتر منهتن مقابله کنند.

    1. ارشیا بشیری می گوید

      آره حتماً، کسی که به نلسون خدمت کرده، جنگ ویتنام رو هم به نفع نلسون به پایان رسونده، بعد اومده نصف جهان رو از بین برده و توی آمریکا فقط نصف نیویورک رو، حتماً ملت میان میگن آمریکا هیچ تقصیری نداشته، خیلی راحت میان تئوری توطئه واسش میدن که آمریکا از عمد با منهتن همکاری کرده و حادثه نیویورک هم یه پوششه برای اعمال آمریکا. نه اینکه به کشور خودش هم رحم نکرده.
      دکتر منهتن تقصیر رو به گردن نگرفت. تقصیر رو انداختن گردنش، دقیقاً بر خلاف کمیک، و هیچ منطقی هم توی این کار اسنایدر وجود نداره، چون منهتن شخصی بوده که به دولت آمریکا کلی خدمت کرده، توی اکثر جنگ ها هم آمریکا رو پیروز میدان کرده پس به همین سادگی ها هر کشوری قبول نمی کنه که با آمریکا برای مبارزه با دکتر منهتن صلح کنه چون احتمال میدن همین حادثه‌ی از بین بردن نصف دنیا هم ممکنه نقشه‌ی مخفیانه‌ی منهتن و نلسون باشه.

  17. Deadpool می گوید

    چشم.منم بحث رو تموم میکنم.بحث خوبی بود و اینکه با اینحال هرکس نظری داره و با اینکه نظر شما مخالف نظر من بود اما کاملا نظرتون برا من قابل احترامه.

    مرسی از شما و موفق باشید

ارسال یک پاسخ

%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A
طراحی سایتسئوسرویس و تعمیر کولر گازی