نگاهی بر دفتر نگهبانان | برترین لحظات کمیک Watchmen

نگهبانان (Watchmen) یک سری ۱۲ قسمتی به نویسندگیِ آلن مور و طراحیِ دیو گیبونز است که از سال ۱۹۸۶ تا ۱۹۸۷ توسط انتشارات دی سی به چاپ رسید. داستان این کمیک، در تاریخی متفاوت اتفاق می افتد که در آن قهرمانان نقاب پوش در دهه‌ی ۴۰ و ۶۰ میلادی ظهور می کنند و تاریخ آمریکا و جهان را تغییر می دهند.

در این تاریخ متفاوت، آمریکا با کمک قهرمانان خود، به خصوص دکتر منهتن، در جنگ ویتنام پیروز می شود. هم چنین واقعه‌ی رسوایی واترگیت (Watergate Scandal) که منجر به استعفای ریچارد نیکسون شده بود، هرگز آشکار نمی شود و او با تغییر قانون اساسی آمریکا، این فرصت را پیدا می کند که بیشتر از دو دوره، به عنوان­ رییس جمهور این کشور باقی بماند.

داستان اصلی در سال ۱۹۸۵ رخ می دهد. نزاع و اختلاف شدید بین آمریکا و شوروی، دنیا را به لبه‌­ی جنگ جهانی سوم سوق داده است. هم چنین به دلیل تصویبِ قانونِ منعِ فعالیتِ قهرمانان نقاب پوش در دهه‌­ی هفتاد (معروف به قانون کین)، این افراد یا بازنشست شده اند، یا برای دولت کار می کنند، یا به طور مخفی و غیر قانونی فعالیت خود را ادامه می دهند. تا این‌که قتل یکی از نگهبانان (ادوارد بلیک معروف به کمدین)، که برای دولت نیز فعالیت می کرد، برخی از این قهرمانان بازنشسته را برای باری دیگر به میدان بازی برگرداند تا به حل معمای این قتل بپردازند.

واچمن از دید برخی، بهترین کمیکِ تاریخِ این صنعت و از محدود کمیک بوک­ هایی است که به عنوان یک اثر ادبی بزرگ، مورد ستایش قرار می گیرد. هم چنین این اثر در زمان خود، دید بسیاری از افراد را که گمان می کردند کمیک بوک تنها مناسب رده سنی کودکان و نوجوانان است، برای همیشه تغییر داد. هم چنین به مناسبتِ انتشارِ قسمت هشتم ساعت قیامت، و آغاز درگیری دکتر منهتن با سوپرمن در شماره‌ی مذکور، این مقاله به بررسی ماندگارترین و مهم‌ترین لحظات این اثر زیبا می پردازد.


۱۰ – کمدین یک دختر باردار را می کشد

کمدین یک دختر باردار را می کشد

دکتر منهتن: بلیک، اون زن، حامله بود.
کمدین: آره، من یه زن حامله رو کشتم و تو هم فقط نگاه کردی.

Watchmen #2

ادوارد بلیک، یک پوچ گرای افراطی و فردی به شدت بی رحم و بدبین است. او اعتقاد دارد که جهان به خودی خود دارای هیچ ارزش و معنایی نیست و تلاش انسان ­ها برای معنی دادن به آن (یا به عبارتی اگزیستانسیالیسم/هستی گرایی) امری بیهوده است. او چهره‌ی زشت و ترمیم ناپذیر جهانش را بیش از هر کسی درک کرده است و تلاش انسان ­ها برای نجات آن را به نوعی جوک تلقی می کند. نوع افراطی ترِ این نگرش را می توان در شخصیت جوکر دید.

هیچ کدام از صحنه ­های کمیک نگهبانان نسبت به این یکی، تا این حد نمی توانند چهره­‌ی بی رحمِ کمدین را به مخاطبان نشان دهند. ادوارد بلیک که پس از قانونِ منعِ فعالیتِ ابرقهرمانان به خدمت دولت در آمده، در جنگ ویتنام، دولت آمریکا و سلاح بزرگش (دکتر منهتن) را همراهی می کند و در نهایت، آمریکا پیروز این جنگ می شود. هنگامی که کمدین، مشغول خوردنِ نوشیدنی به مناسبت پیروزی اخیرش بود، یک دختر ویتنامی با او رو‌به‌رو می شود و ادعا می کند که از او باردار است. کمدین در جواب می گوید که به او و بچه اش یا حتی همنوعان ویتنامی‌اش اهمیتی نمی دهد. حرف او باعث شد تا آن دختر با یک بطری شکسته به کمدین حمله کند و زخم بزرگی روی صورتش بیاندازد. این کار، خشمِ کمدین را شعله‌ور کرد و سبب شد تا آن دختر را با وجود این که باردار بود، بکشد.

این صحنه، علاوه بر این که یکی از پست ­ترین لایه­ های شخصیتیِ کمدین را به تصویر می کشد، بیان‌گر این حقیقت است که در دنیای واقعی، جنگ تا چه اندازه قادر است یک انسان را عوض کند و او را تا چه حد به جنون بکشاند.


۹ – آخرین وداع کمدین با دشمنش

آخرین وداع کمدین

بلیک: آخه این کجاش خنده داره؟ من که نمی فهمم. یکی بهم توضیح بده…

Watchmen #2

زمانی که رورشاک برای حل معمای قتل کمدین، از مولاک (Moloch)، دشمن اصلی کمدین، بازجویی کرد، مولاک به او گفت که ادوارد، یک هفته قبل از کشته شدنش، شب هنگام به خانه‌­ی او آمده است و در حالی که مست بود و گریه می کرد، در مورد یک نقشه‌ی وحشتناک که به طور اتفاقی از آن آگاه شده بود، حرف می زد. بعدها معلوم شد هنگامی که کمدین از بالای نواحیِ قطب جنوب پرواز می کرده، به طور اتفاقی، جزیره‌­ی مخفی آزمندیاس رو دیده و آزمندیاس نیز مجبور شده تا او را در جریان نقشه­‌ی قتل عام بزرگش برای اتحاد انسان­ ها و جلوگیری از جنگ جهانی سوم قرار دهد.

گریه کردن ادوارد بلیک در مقابل بزرگ ترین دشمنش، اول از همه نشان دهنده این است که نقشه­‌ی آزمندیاس به قدری هولناک بوده که حتی فردی بی رحم و خشن مثل کمدین را هم دچار فروپاشی عصبی کرده است؛ و این به خواننده ثابت می کند که کمدین تا چه اندازه، شخصیت پردازیِ پیچیده‌ای دارد؛ چرا که با وجود تمام کار های پستی که در گذشته انجام داده، هنوز مقداری انسانیت در او وجود دارد.

جوکی که رورشاک در آخر این شماره تعریف می کند به زیبایی، بیانگرِ وضعیتِ کمدین در آن شب است؛ کاراکتری خشن، و ضدقهرمانی که برخلاف خیلی­ ها، به این جور اتفاق­ ها به چشم یک جوک نگاه می کرده، حالا دیگر حتی نمی توانست خودش را از فروپاشی عصبی نجات دهد.

یه روز یه مرد میره پیش دکتر. به دکتر میگه که افسرده‌ست، بهش میگه که زندگی بی رحم و ظالمانه‌ به نظر میرسه، و توی دنیای تاریکی که آینده‌اش گنگ و نامعلومه، احساس تنهایی می کنه.
دکتر بهش میگه: راه درمانت خیلی ساده‌ست، دلقک معروف یعنی پالیاچی امشب توی شهر برنامه داره. یه سر برو سیرک و ببینش، اینطوری حالت خوب میشه.
یارو میزنه زیر گریه و میگه: اما آخه دکتر… من خودِ پالیاچی هستم.

جوک قشنگی بود.


۸ – خلقت دکتر منهتن

چگونگی خلقت دکتر منهتن

خبرنگار: تکرار می کنم، سوپرمن وجود داره و اون آمریکاییه.

Watchmen #4

جان استرمن، پسر یک ساعت ساز بود که شغل پدرش را دنبال می کرد. پدرش بعد از بمباران اتمی ژاپن و هم چنین آگاه شدن از نظریه‌ی نسبیت زمان، جان را مجبور به ترک شغل ساعت سازی کرد؛ چرا که معتقد بود در دنیایی که زمان حقیقی نیست، ساعت سازی معنایی ندارد و چیزی که امروز، دنیا به آن نیاز دارد فیزیک هسته‌­ای است. در نتیجه، جان در رشته‌­ی علوم هسته‌ای، دکترای خود را می گیرد و در یک مرکز شروع به کار می کند. روزی که برای برداشتنِ ساعت معشوقه‌اش به اتاقکِ آزمایشگاه برمیگردد، به دلیل فعال شدنِ دستگاه درون اتاقک، در اتاقک بسته می شود و او در آنجا گیر می افتد. دستگاه آزمایشگاه، بدن او را به ذرات مولکولی تبدیل کرد اما تا مدت ها مسئولین آزمایشگاه فکر می کردند که او در این حادثه مرده است. ولی او نمرده بود و بعد از گذشت مدت ها توانست به مرور تمامی ذرات و ارگان های بدنش را جمع آوری کند و سرانجام به شکل یک انسان ظاهر شود. با این تفاوت که او با بازگشتش تبدیل به یک خدای اتمی شده بود.

او بلافاصله به خدمت دولت در آمد و به یادِ پروژه منهتن (پروژه‌ای که در آن بمب اتم ساخته شد)، او را با نام دکتر منهتن به جهان معرفی کردند. دکتر منهتن تنها شخصیت کمیک نگهبانان است که قدرت فرابشری دارد و به دلیل زندگی در جهان کوانتومی، زمان برای او به صورت خطی سپری نمی شود و توانایی دیدن آینده و گذشته را دارد. ضمن اینکه حضور او در فعالیت ­های دولتی، از اصلی ترین دلایل نزاع شوروی با آمریکا و خطر نزدیک شدن به جنگ جهانی در این داستان بود.


۷ – تولد رورشاک

پیشینه‌ی رورشاک

رورشاک: این قوانین ماورایی نیست که به این دنیای بی هدف شکل داده. خدا، بچه ها رو نمی کشه. سرنوشت، اونا رو سلاخی نمی کنه. و تقدیر، اونا رو خوراک سگ­ ها نمی کنه.
مقصر ماییم. فقط ما.

Watchmen #6

رورشاک تنها قهرمانِ کمیک نگهبانان است که حتی پس از ممنوع شدنِ فعالیتِ قهرمانان نقاب پوش در کشور، به طور مخفیانه، کار خود را ادامه داد. پس از دستگیری و رفتن به زندان (به اتهام قتل مولاک)، روانشناسی به نام دکتر مالکوم لانگ، وظیفه­‌ی بررسی وضعیت او را بر عهده می گیرد. رورشاک که اسم اصلی‌اش والتر کواکس است، از اینکه دکتر در هنگام معالجه، او را با اسم واقعی‌اش صدا می زند عصبی می شود و خاطره‌ای را برای دکتر تعریف می کند که نقش مهمی را در تغییر شخصیت او ایفا کرده است.

او به دکتر می گوید که قبلاً با جنایتکار­ها نرم تر برخورد می کرده و به قولی آن­ها را نمی کشته است. تا اینکه درگیرِ یک پرونده‌ی آدم ربایی می شود که در آن یک دختر شش ساله ربوده شده بود. رورشاک پس از پیدا کردنِ خانه‌­ی فردِ مظنون و کشفِ لباسِ دختر گمشده، متوجه می شود که آن فرد احتمالاً آن دختر را بعد از تجاوز، کشته و بدنش را خوراک سگ ها کرده است. رورشاک آن دو سگ را به طرز فجیعی می کشد و پس از بستن فردِ قاتل با طناب، او و کل ساختمان را با بنزین آتش می زند.

ناتوانی رورشاک در نجات آن دختر بی گناه، تاثیر عمیقی روی شخصیت او گذاشت و به قول خودش بعد از این اتفاق بود که والتر کواکس برای همیشه مُرد و رورشاک متولد شد. او تبدیل به شخصیتی شد که تمام دنیا را مطلقاً سیاه یا مطلقاً سفید می دید و پس از آن اتفاق، دیگر به هیچ وجه حاضر به ملایمت با جنایتکاران نشد.


۶ – دکتر منهتن زمین را به مقصد مریخ ترک می کند

رفتن دکتر منهتن به مریخ

نیکسون: از این به بعد، سرنوشت بشریت در دستانِ ابرقدرتی بالاتر از منه.
امیدوارم که اون، طرف ما باشه.

Watchmen #3

 پس از شرکت در مراسم خاکسپاری کمدین، دکتر منهتن در یک برنامه تلویزیونی زنده حاضر می شود تا به سوال خبرنگاران پاسخ دهد. پس از یک سری سوالات سیاسی، یک خبرنگار او را از بیماریِ سرطانِ افرادی که قبلاً با او از نزدیک کار کرده اند، به خصوص معشوقه‌اش (جِینی استرایر)، آگاه می کند و دکتر منهتن را دلیل اصلی این سرطان می داند. این اتهامات سنگین، دکتر منهتن را به شدت از لحاظ احساسی تحت تاثیر قرار می دهد و سبب می شود تا او زمین را ترک و به مریخ برود.

آلن مور و دیو گیبونز در این صحنه نشان دادند که حتی تنها کاراکتر خدامانند داستان‌شان نیز می تواند همانند یک انسان، احساساتی عمل کند. به بیانی دیگر نشان دادند که جان استرمن، حتی بعد از تبدیل شدن به دکتر منهتن، هنوز عواطف انسانی‌اش را کاملاً فراموش نکرده است و تحت تاثیر احساساتش رفتار می کند. هم چنین این اتفاق، دنیا را در شوک سیاسی عظیمی فرو برد و باعث شدت گرفتن جنگ سرد شد.


۵ – حمله‌­ی رورشاک به زندانی­ ها

زندانی شدن رورشاک

رورشاک: انگار هیچکدوم حالی‌تون نیست.
من اینجا گیرِ شما نیفتادم. شما اینجا گیرِ من افتادید.

Watchmen #6

قطعاً فردی مثل رورشاک که باعث جراحت و زندانی شدنِ خیلی ­ها شده است، از محبوبیتِ آنچنانی در بین زندانی ها برخوردار نیست. رورشاک پس از رفتن به زندان، همواره از طرف دیگر زندانی­ ها تهدید به مرگ می شد. یک بار که در صف غذاخوری زندان می ایستد، یکی از خلافکار­ها با یک پیچ گوشتی، از پشت به او حمله می کند؛ اما رورشاک زودتر از آن فرد، ظرف روغن سرخ کردنیِ داغ را روی صورت او می ریزد و شدیداً مجروحش می کند. سپس به سمت سلول انفرادی برده می شود.

این یکی از صحنه ­هایی است که سبب شد روانشناسِ رورشاک (دکتر مالکوم لانگ) چندان به خوب شدن وضعیت او امیدوار نشود. هم چنین این صحنه یادآور این نکته است که رورشاک همانند خیلی از ضدقهرمانان، برای آسیب زدن به دشمنانش، هیچ خط قرمز یا کد اخلاقی ندارد.


۴ – فرار رورشاک از زندان

فرار رورشاک از زندان

نایت آول: آم، مزاحمت که نشدیم؟
رورشاک: نه. ببخشید، باید یه سر برم دستشویی.

Watchmen #8

نایت آول و لوری که از بازنشستگی بیرون آمده بودند، تصمیم می گیرند تا برای حل معمای سوءقصد به قهرمانان نقاب پوش، رورشاک را از زندان آزاد کنند. رورشاک نیز که در زندان انفرادی به سر می برد با خلافکاری به نام Big Figure (گنده بَک) که بیست سال پیش او را به زندان انداخته بود، ملاقات می کند. گنده بک به کمک نوچه هایش می خواست رورشاک را با اره‌برقی سلاخی کند؛ ولی در نهایت، رورشاک با زیرکی خود، باعث کشته شدن هر دو نوچه می شود و گنده بک نیز از ترس رورشاک به سمت دستشویی فرار می کند.

زمانی که لوری و نایت آول به سلول رورشاک می رسند تا او را فراری دهند، با کمال تعجب متوجه می شوند که او از سلولش بیرون آمده است. رورشاک سپس در اوج اغتشاشات درون زندان، با کمال خونسردی به نایت آول می گوید که باید به دستشویی برود.

حمام خونی که بعد از بیرون آمدن رورشاک از دستشویی به راه می افتد، نشان می داد که رورشاک، گنده بک را به طرز فجیعی کشته است. این اتفاق با وجود اینکه در روند اصلی داستان تاثیر خاصی ندارد؛ اما این موضوع که یک نفر حتی در حال فرار از زندان تا این حد خونسرد عمل می کند و همچنان دست از اعتقادش برای نابودی جنایتکاران بر نمی‌دارد، یکی از بارزترین و ماندگارترین صحنه های این داستان را خلق کرد.


۳ – لوری هویت واقعی پدرش را کشف می کند

دیدار لوری با دکتر منهتن در مریخ

دکتر منهتن: مادرت عاشق مردی میشه که برای نفرت ازش هزاران دلیل داره؛ و از این اتحاد ناممکن و میلیون­ ها سلول که برای بارور شدن با هم رقابت می کنند، تو به وجود اومدی، فقط تو.
به وجود اومدن چنین چیزی بین این همه احتمالِ ناممکن، درست مثل تبدیل شدن هوا به طلا می مونه…
…غیرممکن ترین اتفاق موجود.

Watchmen #9

دنیا به جنگ جهانی سوم نزدیک شده است و خیلی ­ها معتقدند تنها کسی که می تواند جلوی این جنگ را بگیرد دکتر منهتن است. سپس، لوری توسط دکتر منهتن به مریخ آورده می شود و لوری تلاش می کند که با جان صحبت کند تا شاید بتواند او را برای باری دیگر به زندگی انسان ­ها علاقه‌مند کند. در طول این مکالمه، لوری حقیقت دردناکی را در مورد مادرش کشف می کند؛ او می فهمد که ادوارد بلیک، فردی که قبلاً قصد تجاوز به مادرش را داشته، پدر واقعی اوست. هر چند این واقعیتِ تلخ در ابتدا لوری را هم نسبت به زندگی بشری ناامید کرد، اما درک دکتر منهتن از پیچیدگیِ عواطفِ انسان­ ها سبب شد تا بار دیگر نجات بشریت و سیاره‌ی زمین اهمیت پیدا کند. البته دکتر منهتن، حتی قبل از گفتن حقیقت به لوری، می دانست که برمیگردد؛ یعنی با وجود اینکه ایده‌ی بازگشت به زمین را رد کرده بود، پیش بینی می کرد که قرار است برگردد:

همه چیز از پیش تعیین شده‌ست. حتی واکنش های من [به سوالات تو]. ما همگی عروسک های خیمه شب بازی هستیم، لوری. من فقط عروسکی ام که می تونه نخ ها رو ببینه.

۲ – پیروزی آزمندیاس

رونمایی از نقشه‌ی آزمندیاس

آزمندیاس: ببین دن، من مثل شخصیت خبیثِ فیلم ها و سریال های کلاسیک نیستم. به نظرت واقعاً اگه کوچکترین احتمالی وجود داشت که شما دوتا بتونید جلوی نقشه‌ی شاهکارم رو بگیرید، میومدم و همه چیز رو براتون تعریف می کردم؟
۳۵ دقیقه‌ی پیش کار رو تموم کردم.

Watchmen #11

در نقطه‌ی اوج داستان واچمن، نایت آول و رورشاک مدارکی پیدا کردند که نشان می داد به احتمال زیاد، آزمندیاس پشتِ تمام این قضایا بوده است. وقتی با او روبرو می شوند، آزمندیاس آن­ دو را از نقشه‌ای که برای مدت هاست روی آن کار کرده، آگاه می کند. نقشه­‌ی آزمندیاس این بود که با ایجاد یک حمله‌­ی فضاییِ جعلی در نیویورک و کشتن میلیون­ ها نفر، سبب اتحاد دو قدرتِ بزرگِ دنیا علیه یک دشمن مشترک شود تا بتواند بدین شکل از وقوع جنگ هسته‌­ای در جهان و کشته شدن میلیاردها موجود جلوگیری کند. او هم چنین اعتراف می کند که سوءقصدها، قتل کمدین، کشتن مولاک و به زندان افتادن رورشاک و سرطان گرفتن همکاران و معشوقه‌ی دکتر منهتن، همگی جزئی از برنامه ها­یش بودند تا از تمام احتمالات آشکار شدن نقشه‌اش جلوگیری کند. رورشاک و نایت­ آول سعی می کنند تا جلوی او و نقشه‌ی بی رحمانه‌‌اش را بگیرند. اما دیگر دیر شده بود؛ آزمندیاس قبل از حضور آنها، نقشه‌اش را اجرا کرده بود.


۱ – دکتر منهتن، رورشاک را می کشد

مرگ رورشاک

رورشاک: هاااه. بله البته. باید از آرمانشهر جدیدی که وایت ساخته محافظت کنی. خب، منتظر چی هستی؟ یه جسد دیگه به میلیون ها جسد دیگه اضافه بشه تفاوت زیادی ایجاد نمی کنه.
تمومش کن.
دکتر منهتن: رورشاک…

تمومش کن!

Watchmen #12

پس از اجرا شدن نقشه­‌ی آزمندیاس یا همان ادرین وایت، اخبار نشان می دهد که کل دنیا برای مقابله با این تهدید فرازمینی با هم متحد شده اند. تمام اعضای نگهبانان، پس از دیدن ثمره‌ی نقشه‌ی آدرین وایت، به این نتیجه می رسند که برای حفظ صلح جهانی، بهتر است سکوت کنند. اما رورشاک نمی پذیرد و با پای بند ماندن به عقاید و اصولش تصمیم می گیرد تا حقیقت را برای تمام دنیا افشا کند و دکتر منهتن که می داند تنها راه متوقف کردن رورشاک کشتن اوست، او را به قتل می رساند.

این صحنه که یکی از ماندگارترین و تاثیرگذارترین مرگ­ های تاریخ کمیک است، برای باری دیگر به خوانندگان نشان می دهد که رورشاک، فردی است که تحت هیچ قیمتی، حتی حفظ صلح جهانی و یا از دست دادن جانش­، حاضر به مصالحه با جنایتکاران و عقب نشینی از ارزش ­های اخلاقی‌اش نیست.

42 نظرات
  1. Pouryakht می گوید

    با تشکر فراوان از آقا آرمان واسه تهیه این لیست . واقعا سری نگهبانان بهترین کمیکی که منتشر شد و دیگه همچین شاهکاری تکرار نمیشه.

  2. آرمان صفا می گوید

    ارشیا جان ممنون بابت ویرایش خوبت. بی تعارف بدون ویرایش های تو برخی مطالبم قابل انتشار نیست و من کلی چیز یاد می گیرم هر دفعه

    من فقط یه چیزی توضیح بدم در مورد serial republic villain

    republic  یه استودویو فیلم و سریال سازی هالیوودی بوده که حتی سریالای ابرقهرمانی مثل زورو رو پخش می کرده

    منتها چون خبیث فیلما و سریالای استودیو ریپابلیک برای خواننده ممکنه ناشناس باشه من به جاش نوشتم خبیث فیلم ها و سریالای کلاسیک که شاید نزدیکترین معادل باشه.  خبیث های ساده ای که خیلی راحت شکست می خوردند. خبیث های علیه جمهوری ترجمه صحیحی نیست

    1. ارشیا بشیری می گوید

      اها خب که اینطور، الان اصلاحش می کنم. سر اینکه نایت آول جزء قهرمانان نقاب پوش بوده و با خبیث های زیادی می جنگیده که اکثراً دشمنان دولت بودن، فکر کردم آزمندیاس داره به اون خبیث هایی که گروه کلاسیک واچمن باهاشون می جنگیدن اشاره می کنه، نمیدونستم قضیه اینه.
      ضمناً کاری نکردم، زحمت اصلی روی دوش تو بود. و در آخر مقاله‌ی واقعاً خوبی شد، دستت درد نکنه.

  3. Deadpool می گوید

    واچمن یه اثر تکرار نشدنیه و فکر نکنم هیچوقت داستانی به کمال و تمامی واچمن خلق بشه.همینطور شخصیت پردازی بی نقصش.یه چیز جالب تر اینکه زک اسنایدر چقدر وفادار بوده.دقیقا همه این موارد تو فیلم هم نشان داده شده بدون تغییر(البته جز مورد تولد رورشاک که رورشاک قاتل رو در فیلم آتش نزد با تبر کشت).فقط یادمه یکی از دوستان اینجا که مخالف فیلم واچمن بود میگفت تو کمیک یه بیگانه بمب رو منفجر میکنه بعد زک احمق اومده یکی از اعضای واچمن رو مسئول کرده!فکر کنم کمیک رو اشتباهی خوندن!

    1. آرمان صفا می گوید

      اون صحنه ی تبر یا ساتور بود رو اگه اشتباه نکنم با کمیک مقایسش کنید و ببینید زک اسنایدر چه گندی زد به این قسمت

      واقعا صحنه ی حال بهم زنی بود قابل مقایسه با کمیکش نیست که طرفو یه باره آتیش زد. خواسته مثلا صحنه خفن خلق کنه

      در رابطه با مطلبی هم که گفتید من منظوتون رو نفهمیدم کی همچین حرفی زده لطفا اسمشو بگید و لینک نظرش هم بدید تا ما بدونیم. اشکالی نداره. ضمن اینکه منهتن از اعضای واچمن هم هست

      فقط در رابطه با مقصر کزدن دکتر منهتن و اشتباه احمقانه ی زک اسنایدر و نفهمیدن دلیل انتخاب بیگانه منو ارشیا حرف زدیم که نیازی به تکرارش نیست.

    2. ارشیا بشیری می گوید

      موضوع اینه که توی فیلم گفتن تقصیر دکتر منهتنه، و همین گند زد به همه چی! چون اگه دکتر منهتن اون بمب رو منفجر کنه و تقصیرها بیفته گردنش، جنگ سرد تموم نمیشه هیچ، بلکه جنگ جهانی سوم رسماً شروع میشه! به این خاطر که دکتر منهتن، خدمتگزارِ دولت آمریکا بوده و اهداف آمریکا رو دنبال می کرده. پس مسلماً همه بسیج میشن علیه آمریکا و جنگ هسته‌ای راه میندازن. (و قبلاً هم گفتم، میگن قضیه‌ی نیویورک فقط سرپوشِ اهداف نیکسونه) فقط همین بخش، به تنهایی کل فیلم رو می بره زیر سوال، نیازی هم به بحث نیست، قبلاً کلی صحبت کردیم و گفتیم چرا واچمنِ زک اسنایدر مشکل داره و شاهکار نیست.
      این از فیلم، اما در مورد کمیکش هم بگم، با وجود اینکه فوق العادست و حقیقتاً برترین کمیک تاریخه، ولی بی نقص یا تمام و کمال نیست. افرادی هم هستن مثل گرنت موریسون که از سبک و دیدگاه آلن مور ایراد میگیرن و یه سری از بخش های واچمن رو قبول ندارن. بالاخره هر کسی یه نظری میده، ولی فتوا دادن درست نیست.
      حالا یه حرفی هم بزنم، تا یه چیزی پیدا می کنید، نیاید درجا ازش بت بسازید، حالا کمیک واچمن قبول، واقعاً اثری هست که ارزش ۱۰ تا بت ساختن رو داره، ولی دیگه در مورد زک اسنایدر و اون فیلمش اینقدر بزرگنمایی نکنید.

      1. آرمان صفا می گوید

        به قول مارک همیل این نگرش کمال گرای الن مور باعث میشه از هیچکدوم از اقتباساش خوشش نیاد

        البته از این فیلم و اون انیمیشن مزخرف شوخی کشنده حق  داره بدش بیاد

        الن مور چند سال پیش مثه اینکه یه چیزایی گفته بود در مورد موریسون که من نفهمیدم چیه ولی خیلی نقد داره بهش

        یه ویدیو هم تو یوتیوب ازش می دیدم که استن لی مرحوم رو شست و  وقتی تموم شد احساس می کردی استن لی دزده و همه کاره جک کربی و دیتکو بوده تو خلق کاراکترا. هرچی برای این دو نفر احترام شدید قائل بود، از استن لی خوشش نمیومد. به نظر نمیاد حرفاش کاملا درست بوده باشه چون ایده های اولیه از فکر استن لی اومده بود بیرون. ولی به نظر منم مارول به این دوتا طراح و خالق ظلم کرد.

        دعواشم با دی سی خیلی جنجالی بود. البته دی سی بر خلاف اون نامردی شدیدی که در حق خالقین سوپرمن کرد، تو دعواش با الن مور حق باهاش بود چون می گفت پول زیادی را برای خرید حق کاراکتر های واچمن به الن مور و گیبونز داده بوده. منتها کمیک های آنگوییگ یا مینی سری چاپ کردن برای کاراکتر های واچمن هم کار احمقانه ایه. این که از واژه ی sequel  هم برای ساعت قیامت استفاده می کنند احمقانه تره چون ادامه برایه داستانی مثل واچمن معنی و مفهومی نداره.

        به نظرم بعد اسپایدرمن و استرنج بهترین مخلوق مرحوم دیتکو کاراکتر question  هست که دی سی بعد اون کمیک های هفتگی ۵۲ استفاده ی درستی ازش نکرد. نیازی به رورشاک نداره تو دنیاش با وجود همچین کاراکتر قوی ای

         

         

    3. آرمان صفا می گوید

      خب
      اولا اگه منظورت من بود که من هپچین حرفی زدم شهاممت داشته باش وهمون اول رک و مستقیم بگو من گفتم
      اینجا کسی رو دار نمی زنن یا فحش نمیدن که بترسی اسم طرف رو نگی
      دوما من کی همچین حرفی زدم
      گفتم جای بیگانه فضایی از منهتن استفاده کرده زک احمق
      نه اینکه یه بیگانه زده خراب کرده و همه چی رو انداختن گردن منهتن
      شما مثه اینکه پیامارو درست نمی خونی و وقتی مطمئن نیستی رو هوا الکی نگو من نخوندم
      میتونی زیر پست دیو گیبونز که طراح این کمیکه بری نظراتو بخونی
      ااطلاعاتو که از عمه ی زک نگرفتم
      از خوندن کمیک نوشته شده
       
      ضمنا خیلی فرق داره بین اینکه یه نفرو با کل ساختمون بسوزونی با اینکه یه صحنه حال بهم زن با ساتور خلق کنی که ملت حالشون بهم خوره

  4. Arya3fff می گوید

    بعد از مدت ها یه مقاله جدید اومد رو سایت .

    خیلی مقاله جذاب ، خوب و خواندنی ای بود ، آقا آرمان و همینطور آقا ارشیا دست تون درد نکنه خسته نباشید . اون جملاتی که از تو کمیک در اورده شده بودن هم خیلی جذاب بودن .

    ولی ایکاش صحنه مرگ کمدین و معلوم شدن قاتل رو هم تو لیست اضاف میکردید … چون وقتی اسم واچمن میاد اولین صحنه ای که جلوی چشم من میاد، بیرون پرت شدن کمدین و اون استیکرِ خون آلوده .

    1. آرمان صفا می گوید

      این سبک که یه تیکه از جمله های کمیک رو میارن تو مقاله سبک سایت ign هست. که تو مقاله هیکمن هم که ترجمس می تونید ببینید

      منم خیلی خوشم اومد ازش استفاده کردم. در آینده هم استفاده خواهم کرد

      دوتا مقاله در رابطه با لحظات برتر واچمن یکی تو cbr و یکی تو سایت ign بود که اولش قصد داشتیم یکیشو انتخاب کنیم و ترجمه کنیم. بعد دیدیم حیفه برا همچین کاری ترجمه استفاده شه چون واچمنو ده بار خونده بوذیم تصمیم گرفتیم از خودمون بنویسیم. تفاوتش اینه که اونجا نویسنده های حرفه این و بعد یه یکی دوخط خلاصه داستان تحلیل های روانشناسی فوق العاده ای نوشتن.و من فقط خلاصه داستانو به ترتیب سیر اتفاق نوشتم.

      اینه که اگه کسی انگلیسیش خوبه مقالات اون دو سایت هم بخونه که عالین جفتش

  5. عادل اسلامی می گوید

    خیلی ممنونم از آرمان عزیز بابت مقاله خوبشون.

    گفتنی ها رو خودش به بهترین نحو شرح داده، و فکر نمی‌کنم نیازی به تکرار مجدد وقایع و اتفاقات این سری در اینجا باشه. فقط امیدوارم جناب جف جانز بتونه بصورت کامل از پس سریِ ساعت قیامت بر بیاد، چون در اینجا فقط طرفدار های خودش نیستن که باید راضی‌‌شون نگه داره، بلکه باید در حد انتظارات طرفداران کمیک واچمن ظاهر بشه، موضوعی که کار رو به شدت براش سخت می‌کنه. و به علاوه با توجه به شماره‌ی های منتشر شده از این سری، میشه اطمینان داشت قرار نیست چیز فوق خارق العاده ای ببینیم، در نهایت یک کمیک خوب و عامه پسند مثل سایر کارهای جف جانز. البته امیدوارم اشتباه کنم و در این چند جلد باقی مونده نظرم عوض بشه در اینباره…

    1. آرمان صفا می گوید

      اتفاقا عادل جان حق با کاملا با شماس

      واچمن داستانیه که برای زمان جنگ سرد نوشته شده بود و کمیک زمان خودش بود

      ولی به دومزدی کلاک باید به دید یه کمیک ۱۲ قسمتی نگاه کرد که هدفش نجات دادن دی سی و احیای تاریخشه. ضمن اینکه شماره ی دو و سه ساعت قیامت به نظرم کمیک های ضعیفی بود که فقط شخصیت ها رو دور هم جمع کردولی واچمن یه پانل اضافه هم نداره . اشارات سیاسی هم که تو ساعت قیامت هست خیلی برا من جذاب نیست چون هدف کمیک چیز دیگه ایه و سیاسی بودن بهش نمیاد.

      1. عادل اسلامی می گوید

        و همچنین به علاوه‌ی صحبت های شما، اگه بخوایم از نظر مقایسه به این دو سری نگاه کنیم (که کار اشتباهی هم هست) شاید بیشترین چیزی که به چشم بیاد تفاوت توی مقدار بار داستانی و حجم داستانیه که نویسنده‌ در هر شماره‌ بازگو می‌کنه. یعنی در واقع بر خلاف واچمن که در اون آلن مور کاملاٌ دستش باز بوده و در هر شماره حجم زیادی از داستان پیش میرفت اما در ساعت قیامت به هیچ وجه این موضوع احساس نمیشه. و تا حدی این حس تداعی میشه که گویا جف جانز به اندازه کافی دستش پُر نیست در داستان سرایی.

        البته قطعا میشه امیدوار بود که در این چند شماره‌ی آخر جف جانز با دست پُر به کمیک بپردازه منتها همه چیز چند شماره‌ی آخر یک کمیک نیست.

  6. Deadpool می گوید

    والا یادم نیست زیر کدوم پست بود هرچقدر فکر میکنم اما اگه اشتباه نکنم خود شما بودین.بعد خدایی چه ایرادیه؟چه فرقی داره حالا با تبر بکشش یا آتش بزنش؟اصل قضیه همون دلیل تکان دهنده ایه که باعث تولد رورشاک شد که تو فیلم هم تاثیرگذار نشان داد.بعد من الان گیج شدم مگه تو کمیک هم تقصیرها گردن دکتر منهتن نمیفته؟ در ضمن من بزرگنمایی نکردم نظرم رو گفتم فقط(دلایلم هم قبلا گفتم)شما مخالفین نظرتون قابل احترام ولی دیگه لطفا تحمیل نکنید

    1. آرمان صفا می گوید

      شما خودت وقتی کمیکو نخوندی و الان می گی گیج شدم چرا قبلا گفتی کمیکو خوندی
      بابا قصه ی بانی خرگوشه که نیس
      واچمن متنش فوقالعاده سنگینه و انگلیسی پیشرفته میطلبه
      باید کمیکو کامل بخونی بعد بیای با کمیکشذمقایسه کنی
       
      وقتی نخوندی نمیشه مقایسه کنی چون مبنایی نداری برا مقایسه

  7. Deadpool می گوید

    من کی گفتم خوندم؟تو این مقاله نوشته که دو کشور علیه تهدید فرا زمینی متحد شدن مثل فیلمش.برا همین گفتم اینجا که نوشته تو کمیک هم تقصیرها گردن دکتر منهتن افتاد.تو سایت چند باری در مورد واچمن کامنت دادم فقط درمورد فیلمش نه کمیک.چون نخونده احمقانس نظر بدم دربارش

    1. ارشیا بشیری می گوید

      شما کلاً نگرفتی مطلب چیه، الان تازه فهمیدم، حتی زیر پست جی. کی. سیمونز که داشتم با شما بحث می کردم، اون موقع هم هنوز نفهمیده بودی داستان اصلی واچمن چیه؛ الان مشخص شد، هی من می گفتم توی کمیک واچمن، نصف نیویورک از بین رفت و دکتر منهتن عامل تهدید نبود. شما می گفتی خب توی فیلم هم که همینه، فقط نصف جهان نابود میشه و دکتر منهتن تقصیرا رو به گردن میگیره.
      شما کلاً اشتباه فهمیدی و حتی همون روز هم گفتی کمیک رو نگاه کردی مشخص شد حتی نگاهش هم نکردی.

      اصلاً توی کمیک کسی نمیدونه دکتر منهتن از مریخ برگشته به زمین!!! چه برسه تقصیرا رو بندازن گردنش! توی کمیک، هیچ کسی (به جز نگهبانان) نمیدونه که دکتر منهتن برمیگرده زمین تا جلوی آزمندیاس رو بگیره، تمام جهان فکر می کنن دکتر منهتن زمین رو ترک کرده و هیچ وقت برنمیگرده.
      توی کمیکِ واچمن، آزمندیاس یک نقشه ای طراحی کرد تا نصف نیویورک نابود بشه و تقصیر رو انداختن تقصیر موجودات فرازمینی! نه دکتر منهتن!

      توی فیلم کلاً بحث عوض شد، آزمندیاس اومد از قدرت دکتر منهتن استفاده کرد و نه تنها نصف نیویورک بلکه نصف شهرهای معروف جهان رو از بین برد و در آخر هم تقصیرا رو انداختن گردنِ دکتر منهتن!
      دکتر منهتن هم یعنی شخصیتی که از زمان رسانه ای شدن و محبوب شدنش پیش مردم، خدمتگزار دولت آمریکا بوده و همونطور که آقا آرمان اشاره کرد، جنگ ویتنام رو به نفع آمریکا تموم کرده. و کلاً طرف آمریکا بوده. اصلاً اسمش معلومه، دکتر “منهتن“، منهتن هم برداشته شده از روی “پروژه منهتن” هست که توش آمریکایی ها، بمب اتم رو ساختن.
      خب چنین فردی که تا بیخ گوش به نیکسون خدمت کرده و الان اومده نصف جهان رو نابود کرده به نظر شما می تونه باعث بشه تمام کشورها با هم متحد بشن؟ دکتر منهتن دیگه کاری نبود که برای نیکسون نکرده باشه، همه هم میدونن دکتر منهتن طرف آمریکاست. خب مشخصاً با نابودی نصف دنیا، همه میریزن سر آمریکا و جنگ جهانی سوم رخ میده، نه صلح جهانی!

      حالا اگه اون زک اسنایدر یکم عقلش رو به کار می انداخت و به جای نصف دنیا فقط میومد نصف نیویورک رو نابود می کرد و بعد تمام تقصیرا رو مینداخت گردن دکتر منهتن، باز منطقی تر بود. ولی الان هیچ منطقی توی کارش نیست. اومدی نصف جهان رو نابود کردی، بعدش یک خدای آمریکایی تبار رو به عنوان عامل تهدید شناسوندی و انتظار داری جنگ جهانی سوم شروع نشه! اصلاً توی کمیکش، همون که دکتر منهتن طرف آمریکا بود باعث جنگ سرد شدت بگیره! اصلا زک اسنایدر نباید کسی مثل منهتن رو به عنوان عامل تهدید جهانی معرفی می کرد!

      توی کمیک، آلن مور از اولین دیالوگی که نوشته تا آخرین دیالوگش، همش از روی اصول و فکره، آلن مور یه چیزی میدونسته که اومده فقط نصف نیویورک رو نابود کرده و تقصیر رو به گردن موجودات فضایی انداخته.
      اگه زک اسنایدر هم همین کار رو می کرد و بخش های حیاتی کمیک واچمن رو توی فیلمش عوض نمی کرد که آلن مور نمیومد بگه این فیلم مزخرفه! دیگه طرف با خودش خودزنی نداره که! اگه همه چی درست بود نمیومد همچین حرفی بزنه.

      پ.ن: شما هم اگه یادت نیست حرفات رو، یه سر به این پست پایین بزن که لینک میدم، و در ضمن، اگه کمیکش رو نخوندی حداقل این مقاله رو درست و حسابی بخون، ببین آلن مور چی نوشته و زک اسنایدر چی ساخته، بعد حالا برگرد ببینیم بازم به فیلم واچمن میگی شاهکار قرن یا نه.

  8. آرمان صفا می گوید

    اتفاقا یادمه به ارشیا گفتید که این کمیکو نگاه کردی و ارشیا گفت این کمیک انقد سنگینه که نمیشه یه روزه خوندش
    تهدید فرازمینی منظورش موجود فضایی هست که مثل هشت پا می مونه تقریبا

    اگه کمیک هم مثه فیلمش بود که باید به عقل الن مور هم شک می کردن. چون همون یه کارش کلی زحمت لاین سریشو نابود می کرد

  9. آرمان صفا می گوید

    بعدشم آقای ددپول گرامی
    اینجا کسی هدفش ضایع کردن و بردن بحث نیست

    وقتی چیزی رو مطالعه نکردید نیازی به بحث دربارش نیست.

  10. ijn2000 می گوید

    کسانی که نخوندن حتما این کمیک رو بخوانند!

  11. Deadpool می گوید

    من نترسیدم.مطمئن نبودم کی بود که اول نگفتم.والا من که خشونت حال به هم زنی تو فیلم ندیدم البته بگم هرکس ذائقه ای داره من با خشونت در این سطح حالم بد نمیشه ممکنه یکی بشه.

  12. Deadpool می گوید

    آقا ارشیا شما فکر کنم فیلم رو اشتباه دیدی!والا من تا جایی که یادمه تو فیلم هم نصف نیویورک نابود شد.اگه هم تو کامنتها گفتم نصف جهان اشتباه تایپی بوده.من چون فارسی کمیک رو پیدا نکردم و انگلیسیم هم زیاد خوب نیست در حدی که با فضا و لحن کمیک آشنا بشم کمیک رو خوندم.که البته با نخوندن فرق زیادی نداره!من قبلا دلایلمو گفتم مفصل.شما از همون بار اول که بحث کردیم خلاصه نظراتتون این بود کمیکش خیلی عمیقه فهمیدنش سخته زک احمقه الن مور گفته چرته پس چرته! و یه بار هم به نمره اشاره کردین.تو تاریخ زیاد بوده نویسندگان بزرگ از اقتباس های سینمایی از رو اثرشون بدشون اومده و کلی نظر منفی دادن که الان جزو بهترین فیلمهای تاریخ هم هستن.و اینکه من دوباره با توجه به دلایلی که بیان کردم قبلا فیلم واچمن رو با معیارهای مهم سینمایی سنجیدم و گفتم شاهکاره.معیارهایی مثل فضاسازی شخصیت پردازی بازی بازیگرا فیلمنامه و….بنابراین هرچقدر هم که از کمیک ضعیفتر باشه باز در قالب یه اثر سینمایی گل کاشته.حالا باز میتونین بهم برچسب نفهمیدن و درک نکردن بزنید!

    1. آرمان صفا می گوید

      شما مشکلت اینه که پیام ها رو درست نمی خونی. بارها گفتیم که تو فیلم علاوه بر نیویورک زک اسنایدر زد جاهای دیگه دنیا رو هم قتل عام کرد که کاری احمقانه بود. اوندفعه هم که گفتید من کمیکو خوندم خیلی رک و بی پرده بخوام بگم دوست عزیز ، صادق نبودید اصلا. حتی الانم که می گید غلط املایی بوده راست نیست. چون شما به دروغ گفتید کمیکو خوندید حالا که دستتون رو شده بعد سه روز دارید اینا رو می گید..چون نگاه  سطحی هم که می کردید متوجه حضور اون موجود فضایی و تفاوتش با نسخه زک می شدید

      این همه دلیل هم آوردیم از تو فیلم نامه و داستانش شما چسبیدی به همون برچسبای آخری که بعد از کلی استدلال منطقی زدیم به زک اسنایدر.

      این فیلم جدا از ایرادات داستانی . در بخش بازیگری هم نتونست کامل موفق بشه که نومنه بارزش آزیمندیس هست که مهمتذین شخیت واچمنه. فضا سازیش هم ربطی به دوران جنگ سرد و حال و هوای اون دوره نشد. این که شما از یه فیلم خوشت اومده یه بحثه دیگس و  اینکه به یه فیلم از هر لحاظ متوسط می گید شاهکار بحث دیگه ایه

      حتی مردم هم از این فیلم خوششون نیومد. به قدری خسته کننده بود که فروش بسیار کمش یه شکست تجاری بزرگ  برا وارنر بود. نه منتقد راضی بود نه تماشاگر نه طرفدارای کمیک

      در رابطه با اون صحه آتش سوزی هم بگم که اون صحنه نسبت به اون صحنه ی آشغالی زک چندیدن برابر بهترابهت و خشم رورشاک رو از ملایمت با تبهکارا نشون داد. صنه سازی در بیان احساسات کاراکتر خیلی نقش مهمی داره. ربطه به آستانه تحمل نداره.
      اینجا بنگاه خاله زنکی ضایع کردن کاربر یا ادمین نیست ولی حداقل صادق باشید تو بیان نظراتتون.

      زک اسنایدر جدا از اون آشغال فیلم سیصدش که هرچی لیاقت خودشو اون فرانک میلر احمق وایل و تبارش بود نسبت داد به ایرانیا، دست رو هرکدوم از آثار و شخصیت های دی سی زد به لجن کشوندش

      حالا شما یا هر کسه دیگه ای که طرفدار همچین جانوری هستید به ما ارتباطی نداره ولی برای توجیه  نطراتتون دروغ نگید سر چهاتا فیلم تخیلی. حداقل کاربر علی زراعت صادقانه گفت من هیچی از کمیک نمیدونم و خیال همه رو راحت کرد.

       

    2. ارشیا بشیری می گوید

      والا این شمایی که فیلم رو هم درست ندیدی، توی فیلم، اونجا که آزمندیاس میاد میگه:

      I triggered it 35 minutes ago

      دقیقاً توی مانیتور های آزمندیاس میشه دید که هدفش نه تنها نیویورک بلکه کل شهر های معروف جهان مثل پاریس، لندن، مسکو، توکیو و… است. ولی خب فقط نابود شدنِ نیویورک رو نشون دادن که نیکسون به مشاور نظامیش میگه این گند توی نیویورک رو کی راه انداخته؟ شوروی؟ که مشاورش میگه نه، این انرژی مال دکتر منهتن بوده، و تمام! در صورتی که کمی قبلتر توی مانیتور آزمندیاس دیدیم که هدف بقیه‌ی جاهای دنیا هم هست ولی به صورت عینی نشونش ندادن، فقط توی سکانسی که آزمندیاس، اخبار رو به دکتر منهتن نشون میده، تایید میشه که نصف بقیه‌ی شهرهای دنیا هم مثل نصف نیویورک نابود شدن.

      شما حتی فیلم رو هم درست ندیدی عزیزم! بعد ما که هم کمیک رو خوندیم، هم فیلم رو درست دیدیم، هم اومدیم عین دوتا فرد بالغ چندین و چند دلیل آوردیم که نقاط ضعف فیلم کجاست، نقاط مثبتش کجاست و کلی دلایل دیگه؛ اما شما یه دلیل هم نیاوردی که حرف های ما رو رد کنه، فقط داری سعی می‌کنی حرف توی دهن ما بذاری، بگی شما فلان چیز رو گفتید اشتباه گفتید.

      ما به نمره اشاره کردیم، درست، به نظر آلن مور اشاره کردیم، درست، ولی در ادامه اش اومدیم دلیل هم آوردیم که چرا این فیلم، فیلم شاهکاری نیست و در بهترین حالت، یه فیلم “خوب” محسوب میشه، من حتی به واچمن نمیگم “بد”؛ به بتمن علیه سوپرمن ممکنه بگم “بد” ولی به واچمن میگم فیلم نسبتاً “خوب”. دلایلش هم هست، و در ضمن! ما به عنوان یه فیلم مستقل هم واچمن رو بررسی کردیم و نکات مثبت و منفی رو گفتیم که بازم همین تئوری هایی که راجع به “تهدید بودن دکتر منهتن” هست، توی فیلم تناقض ایجاد می‌کنه. به نظرت اگه این فیلم از نظر فیلمنامه و داستان مشکل نداشت، آلن مور میومد به زک اسنایدر فحش می‌داد؟ چرا سر V for Vendetta نیومد چنین کاری رو بکنه؟ چون فیلم وی فور وندتا، هر مشکلی هم داشته باشه حداقل از نظر داستان کاملاً وفادار بوده و یه اپسیلون چیزی رو خراب نکرده.

      ما برای شما کلی دلیل آوردیم راجع به نکات مثبت و منفی فیلم واچمن، هم به صورت یه فیلم مستقل، هم به صورت یک اقتباس، دلایل مثبت هم اگه میخوای یادت بیارم، این خود من بودم که گفتم بازیگر لوری و رورشاک توی فیلم خیلی خوب عمل کردن. ولی نکات منفی رو هم گفتم، که میتونی به جای اینکه ما رو زیرسوال ببری و خودت رو بیشتر خراب کنی، حداقل یه بار به خودت زحمت بدی و برو اون صحبت های قبلی مون رو بخونی.
      ولی شما چی؟ شما فقط اومدی اون موقع راجع به خاکستری بودن، یه دلیل آوردی، که ما هم گفتیم ملاک نیست، چون کلی شخصیت خاکستری توی دنیای کمیک هست و خاکستری بودن نقطه عطف محسوب نمیشه، بعدش اومدی گفتی من یه نگاه انداختم، زیاد با کمیکش تفاوتی نداره، بعدش هم گفتی توی فیلم هم مثل کمیکش بوده، دکتر منهتن تقصیرات رو به گردن میگیره، که کلاً این حرف های شما به عنوان دلیل حساب نشد، چون از بیخ اشتباه بودن.

      شما همین الانش نتونستی یکی از دلایل ما رو رد کنی و بگی چرا ما، آلن مور و منتقدا داریم اشتباه میگیم و فقط شما یه نفر به همراه زک اسنایدر، دارید درست میگید؟ دلیل داری بیار، دلیل نداری به ما نگو شما درکی ندارید. یا خودت رو تبرئه نکن با گفتن جمله “بهم برچسب نفهمیدن بزنید ولی این فرد گل کاشته.”

  13. ارشیا بشیری می گوید

    دلایل الانت هم برات بذار رد کنم خیالت راحت شه، فضاسازی کاملاً با کمیکش متفاوته، توی کمیک شما یه شهر کاملاً متفاوت رو می‌بینی، در بدترین حالت حداقل چهارتا رنگ سرخ و زرد توی کمیکش هست، ولی توی فیلم عملاً اون نورپردازی باعث شده حس شهر گاتهام به آدم دست بده، نه نیویورک. فیلمنامه هم که خود من چندبار همین جا گفتم مشکلش چیه، شما حالا هی میگی نه درست بوده فلان بوده، دلیلش هم نمیگی چرا، همین تناقض هایی که نام بردم از کجا میاد؟ از رو سر من؟ از روی فیلمنامه دارم انتقاد می‌کنم و انتقاد کاملا درستی هم هست. میتونی بیای این انتقاد رو رد کنی، بفرما رد کن، کسی جلوی دهن کسی رو اینجا نمیگیره.

    شخصیت پردازی هم تماماً عالی نبود. بعضی شخصیت ها خوب بودن، مثل لوری، رورشاک و دکتر منهتن؛ ولی در عوضش یه سری شخصیت ها هم بازی شون نسبتاً ضعیف‌تر بود، مثل پاتریک ویلسون در نقش نایت آول که زیاد روی عقایدش مانور ندادن تبدیل به یه شخصیت درجه ۲ شد (البته این بیشتر مشکل فیلمنامه است تا بازیگری)، یا خود کمدین می‌تونست کمی بهتر باشه، کمدین اصلاً توی کمیکش شخصیت پردازی پیچیده ای داره، یه جا میزنه یه زن باردار رو میکشه، یه جای دیگه به گریه میفته، میتونستن شخصیت کمدین رو خیلی عمیق‌تر از این حرفا نشون بدن و البته بازیگر نقش آزمندیاس که مهمترین ضعف بازیگریِ فیلمه، دلیلش هم اینه، اصلاً طبیعی بازی نمیکنه و توی فیلم آنچنان روی عقایدش تعصب کافی رو نداره. خیلی مثل بچه نونورا بازی می‌کنه و اون جدیت لازم توی هدف‌هاش دیده نمیشه.

    دلیل داری بگی اینا چرا بازی شون خوبه، بیا بگو. دلیل داری بگی چرا فضاسازی خوبه بیا بگو، دلیل داری بگی چرا فیلمنامه بی نقصه بیا بگو، و البته دلایل ما رو هم درست و حسابی رد کن، نه اینکه چهارتا فتوا بدی، شخصیت پردازی فلانه، فیلمنامه اینجوریه، فضاسازی اینجوریه، بعد بگی واچمن شاهکاره. بعد در ضمن بازیگری، فضاسازی و فیلمنامه بخشی از المان ها هستن و هر کدوم از این المان ها نمره‌ی خودشون رو دارن، یه منتقد اگه میاد نقد میکنه هر کدوم از اینا رو جداگانه نمره میده و بعدش میاد میانگین میگیره. فضاسازی باشه میاد میره سراغ نورپردازی و فیلمبرداری، بازیگری باشه میره سراغ بازیگرها، شخصیت ها و البته پیشینه شون، فیلمنامه باشه میره سراغ صاحب اثر یعنی کمیک واچمن، یا نه اصلا به صورت مستقل بررسی می‌کنه  و میگه فیلم داره هدف خودش رو با پایان بندی اشتباهش نقض می‌کنه.

    این حرف های ما بود. دلت میخواد جواب “درست و حسابی” بدی، جواب بده؛ نمیخوای جواب بدی، خب جواب نده، شما رو به خیر، ما رو به سلامت. واچمن برای شما شاهکار، برای ما یه فیلم مشکل دار. مطمئن هم هستم اگه کسی کامنت ها رو دنبال کنه حق رو به من و آقا آرمان میده، چون ما تماماً با دلیل حرف زدیم و فتوا ندادیم.

  14. Deadpool می گوید

    آقا آرمان شما انگار پیاما رو اشتباه میخونید!من اولا بار اولی که بحث شد سر واچمن اصلا حرفی از کمیک نزدم.بار دوم اونم وسطای بحث گفتم سری به کمیک زدم.خدایی دروغ و دست رو شدن چی بود این وسط؟من همش از فیلمش دفاع کردم.همش هم با استدلال ها سینمایی

    شمایین هی بحث رو میکشونین کمیک.شما که داستان رو کامل و با دقت خوندید مسلما بیشتر از من با کمیکش آشنا و فضاش آشنا هستید.حالا شاید هم کاملا با فضای کمیک یکی نباشه اما فکر نکنم تفاوت زیادی هم داشته باشه.فیلمنامش که والا درجه یک بود.رو دستش تو این ژانر نیومده.الان چون فروشش کمه خسته کنندس؟براتون لیست بیارم چه فیلمهای درجه یک یا شاهکاری فروش کمی داشتن؟IMDBش هم ۷.۶هه که خوبه(هرچند بیشتر حقشه)خدایی بازیگری؟بازی بازیگر نقش رورشاک،کمدین بد بود؟یا حتی منهتن و اون عینکیه(اسمش یادم رفت!).ازیمندیاس حالا درجه یک نبود اما بد هم نبود.من طرفدار زک هستم؟کسی که فقط یه فیلم درجه یک داره در مقابل ده تا فیلم مزخرف و حتی فاجعه؟حالا از یه فیلمش دفاع کردم دلیل نمیشه طرفدارش باشم.

    1. آرمان صفا می گوید

      من گفتم که شما چون استدلال نمیاری برا خوب بودن فیلم می شی نی برچسب زدن که  شما فیلمو ندیدی یا کمیکو نخوندی
      منظور من دقیقیا همون موقعی بود که گفتی کمیکو خوندم ولی نخونده بودی. ربطی به دفعه اول نداشت

      صادق نبودی شما

      در مورد بازیگری هم گفتم کاملا موفق نبود نه اینکه همشون بد بودن. از رورشاک قبلا هم تعریف کردم ولی آزیمندیس و نایت اول خوب نبود مخصوصا اولی که ویلن فیلمه. پیامای بالام هست تغییری هم توش داده نشده

      شما هم مثه کسایی که باقی فیلمای زک رو دوست دارن دلیل نمیارید فقط صفت عالی می دید بدون ذره ای دلیل. اینکه فلان چیز درجه یکه کافی نیست. باید استدلال بیارید که نمیشه. اگه می تونید دلیل منو ارشیا رو رد کنید که نخواهید تونست

      بازم می گم منظورم از آوردن اسم فروش این بود که مورد توجه تماشاگرا قرار نگرفتو منتقدا و سازنده ها و طرفدارای کمیک بوکیش بماند. فیلمشم بسیار خسته کننده بود.

      آشغال نبود یه چیز متوسط معمولی بود. هیچ دلیلی نمیارید که بر چه پایه ای درجه یکه.

      من دارم می گم شما وقتی دروغتون در مورد خوندن کمیک رسوا شد حالا رفتید تو فاز برچسب زدن.

      دیگه هم بیشتر از این برا این قضیه وقت نمی زارم. قضاوت با بقیه

       

       

  15. Deadpool می گوید

    آقا ارشیا در مورد نابودی چند شهر من معذرت میخوام.مدت نسبتا زیادیه از دیدن فیلمش میگذره یادم رفته بود.شما هم ۶ ماه از دیدن یه فیلمی بگذره مطمئنا شفاف فول اچ دی کل فیلم تو یادتون نمیمونه و ربطی هم به درست ندیدن نداره!من فقط گفتم خاکستری؟فیلمنامشو گفتم.خسته شدم بس که فیلمهای این ژانر خلاصه شدن به نبرد تن به تن و جلوه ویژه و مزه پرونی.بدون داستان تفکر برانگیزی.بدون خلاقیت.جالبه نصفشون هم از دو کگیک درجه یکی بودن که همه اینا رو داشت.ازیمندیاس زد نصف شهرها رو نابود کرد انداخت تقصیر واچمن میگین خب اینکار باعث یه جنگ دیگه میشه من باهاتون مخالفم(البته عقیدش که غلط بود. ازمیندیاس تفکرش این بود جان میلیون ها نفر به ازای میلیاردها نفر به هدفش رسید الان کشورها صلح کردن دنبال دکتر منهتن هستند.مطمئنا دیگه به شهرها هم دیگه موشک نمیندازن میلیاردها نفر بمیرن!اگه فقط نیویورک نابود میشد ممکن بود بعضی از کشورها بگن خب به ما چه؟البته باز هم میگم ازمیندیاس حق نداشت چنین کاری کنه.اون میلیون ها نفر هم آدم بودن.حق زندگی داشتن.یه جورایی تفکرش آدمو یاد ثانوس میندازه.تفکرات هر دو هم غلط. اگه افکار کارکترها کاملا درست و به حق بود که قهرمان بودن بهشون نمیگفتیم ویلین یا ضد قهرمان یا خاکستری.همشون تفکرات و عقاید غلطی داشتن.ازیمندیاس بامثلا رورشاک فکر میکرد همه یا بد مطلقن یا خوب مطلق که بدون شک طرز تفکر غلطیه.شخصیت پردازی عمیقشو گفتم بر عکس اکثر فیلمای کمیکی که شخصیت پردازی تک‌بعدی ای دارن و فقط خفن و خوش هیکلن.شخصیت پردازی یعنی اینکه با تمامی تفکرات و حالات روحی روانی کارکتر هم آشنا باشی تا برات اهمیت پیدا کنه.بهش اهمیت بدی از هر لحاظ حتی اگه باهاش مخالف باشی.حتما میخواین بگین نه هیچکدوم از اینا رو نداشت

    بازی ازمندیاس به فرض بد .قبول.شخصیت پردازیش داغون اینم به فرض قبول(که به صورت صد درصد هیچکدومو قبول ندارم)

    دیگه خودتون هم قبول ندارین رورشاک  و کمدین و دکتر منهتن

    بد باشن.از هر لحاظ بی نقص بودن.

    1. ارشیا بشیری می گوید

      خیر قبول ندارم. چون بی نقص بودن این شخصیت ها رو توضیح ندادی و دلایلت به قول خودتون “جز به جز” نیست.

      قبول دارم که این افراد، نقششون رو خوب بازی کردن، ولی بی نقص و عالی؟ نه. فقط رورشاک در حد عالی بود. دکترمنهتن خوب بود. کمدین هم متوسط بود، چون پیچیدگی های لازم شخصیتی اش توی فیلم دیده نمی‌شد. و تازه همین شخصیت پردازی که می‌بینی از سر زک اسنایدر که نبود، از صدقه سریِ آلن مور بود. یعنی اون زک اسنایدری که سنگش رو به سینه میزنی، زیاد توی این بخش کار خاصی انجام نداده.

      دکترمنهتن هم گفتم قبلاً، چون خدمتگزار نیکسون بوده، و توی تمام جنگ ها و کارهای سیاسی به آمریکا کمک کرده، خودش به تنهایی عامل جنگ سرد بود. شوروی واسه چی با آمریکا وارد جنگ سرد شد؟ به خاطر دکترمنهتن، چون آمریکا یه قدرتی داره که حتی بمب اتم هم جلوش کم میاره. حالا همین شخصیت خدامانند آمریکایی اومده جهان رو به زانو انداخته، خب ملت متحد میشن ولی نه علیه دکترمنهتن؛ علیه “دکترمنهتن” و کشور “آمریکا”، یعنی باز جنگ جهانی سوم شروع میشه، منتها این دفعه متفقین کل جهان هستن و متحدین فقط یه آمریکاست که به خاطر عمل دکترمنهتن، موقعیتش رفته زیر سوال.

      یکم در مورد حرفت فکر کن خواهشاً، شما که این همه داری در مورد پیچیدگی فیلمنامه و داستان حرف میزنی، پس باید اینم بدونی که دنیای سیاست، خاله بازی نیست که پسرخاله بیاد خونه تون، تو و برادرت علیه اون بسیج بشید. خیلی پیچیده تر از این حرفاست. جنگ سرد که به خودی خودش پیچیده بود، حالا آمریکا هم با کار دکترمنهتن بره زیر ذره‌بین بدتر هم میشه.

      بعد یه چیز دیگه، شما مگه نمیگی این فیلم شاهکاره؟ یه شاهکار باید بی نقص باشه، نباید به فردی مثل من اجازه بده که چنین ایرادات شاخداری ازش دربیارم. شاهکار چیزیه که میتونه تمام عقاید و تمام اظهار نظرها رو پوشش بده. این فیلم نمیتونه اینکار رو بکنه. شاید بگی چون فیلمش جنجالیه ولی نه، ربطی به جنجال نداره، شوالیه تاریکی هم جنجالی بود ولی ایرادات خیلی کمتری میشه ازش درآورد، ایرادی هم اگه بشه به شوالیه تاریکی وارد کرد به فیلمنامه نیست. شاید در بدترین حالت بشه به تصمیمات بتمن توی فیلم اشاره کرد.

  16. Deadpool می گوید

    این از دلایل منطقی و جز به جز و با توضیح من!حالا یه مورد دیگه باید بگم.از همون شروع بحث هر دوی شما هی سعی کردین بگین من هیچی حالیم نیست و شما عقل کل.نظرات من مزخرف و تعصبی شما منطقی و کاملا درست.جالبه حتی اومدین کامنتهامو تحریف کردین که بگین آره من دارم شر و ور میگم  دروغ میگم.ولی یه بار نشد بگین خب سلیقس دلیل نمیشه چون بع نظر شما بد یا متوسطه درسته و هرکی عکسش رو بگه غلطه من هیچی نگفتم و با احترام فقط از فیلم دفاع کردم و سعی نکردم برم سراغ توهین و تحقیر.شب خوش

    1. ارشیا بشیری می گوید

      ما به سلیقه‌ی شما توهین نکردیم. خودتون تشریف آوردید و گفتید این فیلم شاهکاره و بحث رو شروع کردید. شما اگه جنبه‌ی بحث ندارید یا دوست ندارید چندتا “حرف” بشنوید یا نمی تونید از فیلم موردعلاقه تون دفاع کنید، بی خودی اینجا نیاید فتوا بدید که این فیلم شاهکار قرنه یا فلانه بهمانه. اینجوری کسی فیلم موردعلاقه‌ی شما رو زیرسوال نمی بره.

      شما اگه می‌گفتی از این فیلم لذت بردم و خیلی قشنگ بود و طبق نظر شخصی من خیلی فیلم خوبیه، تموم می‌شد. ولی شما اومدی گفتی این فیلم شاهکار بلامنازعه و رو دستش نمیاد. این یعنی چی؟ این یعنی فتوا، این یعنی شما داری یه “جز” رو به “کل” ارجعیت میدی! پس ما هم اومدیم واکنش نشون دادیم.

      ما هم توهین نکردیم. صرفا گفتیم داری اشتباه میکنی و دلایل کافی برای حرفات نمیاری. حالا شما خودت رفتی سوتی دادی و الان نمیتونی جمعش کنی، به ما دیگه ربطی نداره! ما هم کامنت شما رو “تحریف” نکردیم؛ میخواستی یکم بیشتر حواست رو جمع کنی و حداقل یه دور قبل از نوشتن کامنت هات فکر کنی. اینجا قانون همینه، کسی از روی باد هوا حرف نمیزنه، کسی هم حرف زد، حرف میشنوه، چون اینجا یه جای درب و داغون نیست که هر کی با هر عقیده‌ی بیاد تعصبی جبهه بگیره. (که نمونه اش رو دارید توی اکثر گروه های تلگرامی و سایت های کمیکی دیگه می بینید)

      ضمن اینکه اینجا هیچ کسی حق توهین نداره. ولی ببینیم کسی داره اظهار “فضل” میکنه، بله! واکنش نشون میدیم.

      همین الان هم توی واکنش ها کسی رو تحقیر نکردیم، یا به شما فحش ندادیم، خودتون اشتباه کردید الان نمیتونید جمعش کنید اومدی تقصیرا رو میندازی گردن ما، نمونه اش رو زیاد دیدم. کسی که کم میاره از این کارا میکنه.

      من خودم به شخصه از سفسطه و حرف توی دهن کسی گذاشتن، بدم میاد. کسی هم اینکار رو بکنه باهاش برخورد می کنم. تا همین جا خیلی مراعات شما رو کردم و سعی کردم با بحث و گفتمان این موضوع رو حل کنم. ولی بهت هشدار میدم، این سومین باره که حرف توی دهن ما گذاشتی، اولین بار سر دکترمنهتن بود که گفتی من و آقا آرمان اومدیم گفتیم “دکترمنهتن تقصیرا رو به گردن میگیره”، دومین بار سر خوندنِ کمیک واچمن بود که گفتی ما داریم دروغ میگیم و شما کمیک رو نخوندی. سومین بار هم که همین الان بود گفتی که ما کامنت های شما رو تحریف کردیم. دیگه نمیدونم تا کجا میخوای پیش بری و چه حرفایی دیگه ای راجع به ما بزنی، ولی برای بار چهارم چنین چیزی رو ببینم برخورد میکنم.

  17. آرمان صفا می گوید

    اتفاقا با یه نگاه به پیامای قبلی متوجه میشید شما مدام حرفای مارو تحریف کردید و حرف تو دهن ما گذاشتید
    نه ما گفتیم شما نفهمید
    نه خودمون عقل کلیم
    جز اون قسمتی هم که گفتیم صادق نبودی هم چیز خاصی نگفتیم که شما می گی توهین و تحقیر شنیدی
    توهین و نحقیر مال وقتیه که طرف دلیل نداره ما که همش بحثمون فیلم بود
    بحث اختلاف سلیقه با بحث داوری جداس
    بار ها سر موضوع های مختلف با خیلیا تو همین سایت بحث کردیم
    بحثای جدی
    ربطی به تحقیر نداره
    برچسب خنگ و نفهم که نزدیم که بهتون بربخوره
     
    بازم می گم هرکسی مخالف دیدکاه شما نظر میده دلیاش این نیست دشمن شماست یا هدفش تحقیره

  18. آرمان صفا می گوید

    وقتی می گن به نظر همدیگه احترام بزارید منظور این نیست که هر کی هر نظری داد بگیم اشکال نداره سلیقشه

    منظور اینه به جای تحقیر و توهین و فحش دلیل بیارید که چرا طرف اشتباه می کنه

    نه اینکه یکی اومد به آشغالی مثل جوخه ی انتحار و ونوم و بی وی اس گفت عالی ما بگیم آقا سلیقس دیگه

    1. ارشیا بشیری می گوید

      اصلا نظر بده، چه اشکالی داره، بگه اصلا ونوم فیلم موردعلاقشه. عیبی نداره که.

      اینکه بیای به یه فیلم بگی شاهکار! بعد یه نفر دیگه بیاد طبق نظر خودش بگه، نه، این فیلم شاهکار نیست و یه فیلم معمولیه؛ و شما بیای به اون فرد بگی، نه، فیلمش عالیه، این یعنی تمام. بحث شروع شد، و دیگه باید دلیل بیاری.
      وگرنه همین آقای saeedporreza، که کاربر خیلی خوبی هم هست، همین هفته‌ی پیش اومد گفت از فیلم ونوم خیلی خوشش اومده و به عنوان تجربه شخصی خودش از فیلم، نمره ۷ رو میده. کسی اون موقع چیزی گفت؟ نه. نظر شخصیش رو گفته. ولی نیومد بگه ونوم برترین بلاک باستر تاریخه. یا بحث بازیگر و کارگردان رو باز کنه.

      این آقای ددپول، اومد گفت واچمن شاهکار قرنه، بعد ما اومدیم طبق نظر خودمون گفتیم نه، در حد شاهکار نیست و فیلمش متوسطه.
      بعدش ایشون اومدن بحث فیلمنامه و بازیگری و زک اسنایدر و کلی چیزای دیگه رو باز کردن. وگرنه ما که بحثی نداشتیم، ما هم نظر خودمون رو گفتیم.

      اگه بحث سلیقه شخصی بود که کسی غلط بی جا میکنه اینجا به سلیقه‌ی کسی توهین کنه. ولی وقتی در مورد سلیقه ات داری بحث میکنی، پس باید دیگه خودتو آماده کنی واسه جواب شنیدن.

    2. Alireza می گوید

      بالخره وقت شد ما هم یه پیامی بنویسیم من هنوز فیلم واچمن رو ندیدم ولی چیزی که میدانم اینکه فیلم‌هایی مثل دارک نایت و مرد عنکبوتی ۲ یک دهم این فیلم در موردش بحث نشد حالا واچمن چی باشه که داخل ۹۰درصد پیاما ددپول میاد حرف‌های خودش میزنه بعد آقا ارشیا و آقا آرمان هم همان دلایل قبلی رو دوباره مینویسن بعد دوباره روز از نو روزی از نو بعد هیچکس هم قانع نمیشه مهمان‌هایی هم که به سایت سر میزنند فکر نکنم نظرات در مورد فیلم واچمن براشون جالب باشه به هر حال من واقعا درک نمیکنم این همه نظر تکراری برای چیه . بگذریم در مورد مقاله بگم که بعد خواندمش علاقه مند شدم سریشو یه زمان وقت شد حتما بخوانمش البته طراحی رنگ قرمز خیلی تو ذوق میزنه چیزی که برام جالب بود نوشتید کمدین آدم خیلی بی رحمی داخل جنگ شد ان زنه باردار و کشت ولی این کارو ممکنه خیلی‌ها انجام بدن چون زنه بدجور زد تو چشو چالش اکثر آدم‌ها هم مخصوصا جنگجوها خب میزنند طرفو میکشن چه پیر چه جوان عصبانیت یک لحظه‌ست.

  19. saeedporreza می گوید

    واچمن هم عین بیشتر فیلم ها یه بار ببینی بسه.زک اسنایدر ماشالا خیلی ایراد داره ولی یه ایراد بزرگش اینه فیلماشو نمیتونه جم و جور کنه.مثل شخصیت پردازی و حفره های داستانی.کلا باید این بشر تهیه کننده میشد راهو اشتباه رفت 🙂

    1. آرمان صفا می گوید

      به درد تهیه کنندگی هم نمی خوره این آدم

      متاسفانه به هیچ دردی نخورده تا حالا

  20. Deadpool می گوید

    فیلمها رده بندی دارن از فاجعه تا شاهکار.طیف زیادیه.یکی میاد میگه فلان فیلم فاجعس یا یکی دیگه در مورد همون فیلم میگه متوسط و یکی میگه شاهکار.هیچکدون حق ندارن به نظر اون یکی توهین کنن یا بگن چرت میگه.مگر اینکه بیاد یه طوری نظرش رو بگه که یعنی نظر من درست و حقه نظر مخالف چرت و پرت که تا جایی که به یاد دارم هیچوقت همچین جسارتی رو نکردم.من گفتم شاهکار شما گفتی نسبتا خوب.نمیدونم ولی فکر نکنم کسی نظرش رو خالی گفته باشه من بگم نه اشتباه میکنی!دیگه شرمنده پیام آخرم تا جایی که تونستم با جزئیات دلایلم رو گفتم شما میخواین هی نادیده بگیرین یا براتون قابل قبول نیست و فتواس فقط شرمنده!

  21. Deadpool می گوید

    خب خود فیلم درسته این کارکترها رو زک خلق نکرده الن مور خلق کرده اما زک میتونست مثل ۹۰ درصد فیلما سوپرهیرویی که تو کمیک شخصیت پردازی خارق العاده ای دارن بعد تو فیلم فقط زور بازو و چند تا مشت خلاصه شدن بسازه فیلم رو.نمونش BVS و Man of steel از بهترین کمیک ها بدترین اقتباس رو کرد!سوپرمن هم که کلا نابود کرد با این شخصیت پردازی غلطش انگار اصلا سوپرمن رو نمیشناخته نادون.در مورد منهتن خب وقتی میبینن منهتن نیویورک هم نابود کرده میگن منهتن دیگه آدم خوبی نیست از کنترل خارج شده و میخواد کل بشریت رو نابود کنه.این ایراد شما وقتی درست بود که همه کشورها جز آمریکا نابود میشدند.

  22. Deadpool می گوید

    آقا آرمان والا من یه اشتباهی کردم اومدم گفتم واچمن رو خوندم حالا من بدبخت پیش خودم گفتم چند صفحشو خوندم دیگه توضیح نمیخواد فقط گفتم خوندم(خدا رو شکر نگفتم کامل!)ده بار شما گفتی دروغ برا چی میگی؟رسوا شدی و از این حرف ها.من هی دلیل میارم  توضیح هم میدم شما و آقا ارشیا با دلایل مخالفین هی میگین فتوا الکی میدی دفاع کن خب بگین دلایلم رو باهاش مخالفین.بعد جالب میاین میگین تو هم از طرفدارها تعصبی زک اسنایدری!نمیدونم کجای دنیا یکی بیاد از یه فیلم‌ کارگردانی دفاع کنه میشه طرفدارش.اونم‌ کسی که تو کارنامه نکبت بارش تنها نکته مثبتش همین واچمنه.خب شما بیاین بگین با دلایلت مخالفیم به دلایلی که گفتین یا زیادی بزرگش کردی به نظرمون اونقدرا هم خوب نبود.یا در مقایسه با کمیک واقعا ارزشی نداره من برا چی ناراحت بشم؟داریم بحث میکنیم.ذات بحث همینه دو طرف دلایلشونو بگن نه که دنبال چیزای خارج از بحث باشه که بالا همشونو گفتم.

  23. Deadpool می گوید

    حق با شماست آقا علی رضا.بهتره دیگه بحث واچمن رو همینجا تمومش کنیم برا همیشه.واقعا زیادی کش اومد(که البته میدونم بخشیش تقصیر خودمه.)

    آقا آرمان و آقا ارشیا با تمام تنش ها بحث خوبی بود اگه حرفی زدم که باعث دلخوری یا عصبانیت شما شده معذرت میخوام هدف من فقط دفاع از فیلم مورد علاقم بود نه قصد تخریب داشتم نه توهین.موفق باشین

ارسال یک پاسخ

%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A
طراحی سایتسئوسرویس و تعمیر کولر گازیاجاره ویلا - فروش ویلا - ویلا شمال