بررسی اولین تریلر رسمی فیلم آکوامن [SDCC2018]

دیشب در کمیک کان سن دیگو ۲۰۱۸ و در پنل کمپانی برادران وارنر، اولین تریلر رسمی فیلم آکوامن منتشر شد و تحسین همگان را در پی داشت. تریلری که هواداران مدت ها منتظر آن بودند و پر بود از نکات ریز و درشتی که از کمیک بوک های آکوامن الهام گرفته شده اند؛ از هجوم موجودات آبزی در داستان ترنچ (The Trench) گرفته تا حمله‌ی سیل آسای آتلانتیس به سطح خشکی ها که نظیرش را در داستان تاج و تخت آتلانتیس دیده بودیم. هم چنین بازی خوب بازیگران و صحنه های اکشن و جلوه های بصری عالی در این تریلر کاملاً به چشم می آیند. اکنون با بررسی اولین تریلر آکوامن همراه کمیک اسکواد باشید.

 داستان اوریجین آرتور کری

داستان اوریجین آکوامن در ابتدا صحنه هایی از اوریجین آکوامن را می بینیم. همانطور که خود آرتور می گوید، پدرش، نگهبان یک فانوس دریایی بوده و مادرش ملکه‌ی آتلانتیس است، و طبق آنچه که تصاویر نشان می دهند، تام (پدرش) در یک شب طوفانی ملکه آتلانا (با بازی نیکول کیدمن) را به طور مجروح در ساحل پیدا می کند و نیزه ای که آکوامن در فیلم لیگ عدالت از آن استفاده می کرد نیز در کنار آتلانا دیده می شود. پس از آن رابطه ای عاشقانه میان این دو نفر شکل می گیرد و شاهد تولد فرزندشان یعنی آرتور هستیم.

در صحنه های مربوط به دوران کودکی آرتور می بینیم که در یک آکواریوم عمومی هنگامی که همکلاسی هایش او را اذیت می کنند، برای اولین بار از قدرت های فرابشری خود استفاده می کند.

حضور تهدیدی به نام اورم!

ارباب دریا - اورم

سپس اولین صحبت های مرا (با بازی امبر هرد) و آرتور را می شنویم، و طبق گفته های مرا، برادر ناتنی آرتور یعنی اورم (با بازی پاتریک ویلسون) که تاج و تخت آتلانتیس را تصاحب کرده، قصد دارد یک جنگ بزرگ را علیه جهان روی خشکی به راه بیاندازد، و تنها راه متوقف کردن جنگ، این است که آرتور جایگاه بر حق خود یعنی پادشاهی آتلانتیس را بدست بیاورد.

شاه آتلان!

شاه آتلان

پس از صحنه‌ی صف آرایی نیروهای نظامی مختلف در پایین مجسمه های پادشاهان هفت دریا (که از تصاویر سری آکوامن جف جانز برداشته شده)، تصویر کوتاهی از یک پادشاه مشاهده کردیم که بر تخت پادشاهی نشسته و نیزه ای طلایی بر دست دارد و احتمالاً کسی نیست جز شاه آتلان (King Atlan)؛ پادشاهی که بنیان گذار آتلانتیس بوده و احتمال می رود که در ادامه، نیزه و حتی لباس او به آرتور برسد.

آرتور علیه اورم!

آکوامن علیه اورم

 شاهد صحنه هایی از سکانس چالشِ مبارزه‌ی آرتور و اورم بر سر تاج و تخت هستیم. در همین حین صحنه ای می بینیم از تماشاگرانی که ناظر مبارزه هستند که در آن لحظه ای سکوت کرده و ناگهان شادی می کنند. با توجه به اینکه آرتور از خشکی آمده و اهالی آتلانتیس از مردم روی خشکی بیزارند، این احتمال می رود که در آن لحظه، آرتور شکست خورده و دلیل شادی آن ها همین باشد.

حضور نوئیدیس والکو!

در لحظه ای کوتاه نیز کاراکتر نوئیدیس والکو (با بازی ویلم دفو) را می بینیم که در حال پرتاب کردن یک نیزه شبیه به نیزه‌ی آکوامن است. او از چهره های مهم و سیاسیِ آتلانتیس است و یکی از متحدان آکوامن محسوب می شود.

حضور موجودات تِرنچ!

موجودات ترنچ در فیلم آکوامن

در یکی از لحظات جذاب این تریلر، موجودات درنده ای را می بینیم که از اعماق گودال های اقیانوس آمده اند و به سمت یک کشتی هجوم می آورند، و ظاهراً آرتور و مرا با آن ها درگیرند. مشابه‌ی این صحنه ها را در داستان تِرنچ (The Trench) از سری هفتم کمیک های آکوامن به نویسندگی جف جانز در دوره‌ی New 52 دیده بودیم.

رابطه مرا و آرتور

آرتور و مرا

در ادامه دیالوگ هایی را از آرتور و مرا می شنویم که شخصیت پردازی این دو کاراکتر را به خوبی نشان می دهد. آرتور می گوید که او (خودش) یک رهبر نیست و تنها دلیل آمدنش به آتلانتیس این است که برای نجات دنیا چاره ای جز این نداشته است. در ادامه صحنه‌ی دیگری را می بینیم که در آن مرا می‌گوید: «تو فکر می کنی که رهبر نیستی چون اهل دو دنیای مختلفی، ولی دقیقاً به همین دلیله که لیاقت رهبری رو داری.»

آرتور به دنبال تاج و تخت نیست و حتی توانایی نجات دنیا را در خود نمی بیند، و مرا درست همانند کمیک ها قرار است با راهنمایی و حمایت خود، او را به این کار متقاعد کند و راه و هدف آرتور را به او نشان دهد.

حضور بلک مانتا!

بلک مانتا در فیلم آکوامن

در این تریلر نیز شاهد اولین صحنه ها از دشمن معروف آکوامن یعنی بلک مانتا (با بازی یحیی عبدالمتین) هستیم و مبارزه‌ی او را با آکوامن می بینیم. در یکی از سکانس ها او از اشعه‌ی لیزری کلاهخودش استفاده می کند و خرابی بسیاری به بار می آورد. البته قبل از این صحنه، قسمت هایی از مبارزه‌ی آن‌ها را نیز در یک زیردریایی دیدیم.

خشم هفت دریا!

جنگ نهایی آکوامن و اوشن مستر

در آخرین صحنه های تریلر حرف های تهدید آمیز اورم را می شنویم که می گوید: «جنگ داره به طرف خشکی میاد، و من خشم هفت دریا رو با خودم میارم»، و در این حین شاهد صحنه هایی خیره کننده از یک جنگ تمام عیار در اقیانوس هستیم. در ضمن در این صحنه فردی با نیزه‌ی سه شاخ سوار بر یک جانور دریایی دیده می شود که احتمالاً آکوامن یا اورم باشد.

بررسی اولین تریلر رسمی فیلم آکوامندر مجموع، این تریلر فراتر از انتظار بود، و انتظار ها را از این فیلم بسیار بالاتر برد. از قرار معلوم شاهد فیلمی خواهیم بود که حداقل از لحاظ بصری کم نظیر است و قرار است دنیایی ناشناخته را به تصویر بکشد و هم چنین استاندارد های جدیدی را با خود به ژانر اکشن و ابرقهرمانی خواهد آورد.

8 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments