از پروژه جدید جاناتان هیکمن رونمایی شد [C2E2]

چند روزی می شود که بازگشت جاناتان هیکمن به انتشارات مارول تبدیل به یکی از اخبار داغِ رسانه های مختلف شده است؛ نویسنده‌‌ای که یکی از تاثیرگذار ترین نویسندگان انتشارات مارول در دهه‌ی اخیر به شمار می رود و همین دیروز طی مراسم C2E2 از پروژه های جدید این نویسنده‌ی تاثیرگذار رونمایی شد. پروژه هایی که طبق گفته‌ی انتشارات مارول قرار است عصر جدیدی را برای سری کمیک های افراد ایکس (X-Men) رقم بزنند.

این دو پروژه‌ی ۶ قسمتی، House of X و Powers of X نام دارند که هیکمن در این دو پروژه، به ترتیب با پپه لاراز (طراح رویداد Extermination) و آربی سیلوا (طراح سری X-Men Blue) همکاری خواهد کرد.

این دو سری، در ماه جولای، منتشر خواهند شد و هیکمن در رابطه با این عناوین گفته است:

احتمالاً تا حالا، به این اندازه، به چیزی که نوشتم افتخار نکردم. فکر کنم همه‌‌تون حسابی ذوق زده بشید. ما قراره چندتا کار اساسی انجام بدیم. دوتا عنوان که باید جفت‌شون رو بخونید تا در جریان اتفاقات قرار بگیرید، ولی خب دلیل خوبی داره که اینطوریه.

انتشارات مارول طی بیانیه های خود این دو عنوان را با بزرگ ترین عناوین تاریخ افراد ایکس مقایسه کرده است. طبق گفته های این نشریه، ماه جولای سال میلادی جاری، دو عنوان House of X و Powers of X قرار است دنیای سری کمیک های افراد ایکس را متحول کند. از ۵۰ سال پیش و زمان خلق این سری به دست استن لی و جک کربی، هواداران در سراسر جهان، لحظات و داستان های مهم و ماندگاری را در دنیای افراد ایکس تجربه کرده‌اند. تمام این لحظات و داستان ها، آغازگر دوره‌ای جدید برای جهش یافته های دنیای مارول بودند و تابستان امسال نیز، دوباره هواداران شاهد آغاز دوره‌ی جدیدی در سری کمیک های افراد ایکس خواهند بود.

 House of X و Powers of X

هیکمن افزود:

دوباره میگم، ترجیح میدم که اطلاعات زیادی رو در رابطه با این عناوین لو ندم. بذارید فقط بگم که ما نقشه های واقعاً اساسی‌ای برای شما داریم. من با کمیک های انتشارات دی سی بزرگ شدم، و تنها کمیکی که از انتشارات مارول در اون دوران مطالعه کردم افراد ایکس بود. تمام پروژه هایی که داخل انتشارات مارول انجام دادم به خاطر این کمیک بوده، و اونا پروژه های فوق العاده‌ای بودن. ولی خب اونا برای من صرفاً پروژه بودن. این تنها کاریه که حتی قبل از اینکه شروعش کنم عاشقش شدم!

هیکمن هم چنین از تاثیرات سری کمیک های افراد ایکس و جهش یافته های جدید بر روی حرفه‌اش گفت. مخصوصاً آن سه قسمتی که جیم لی و کریس کلرمانت با یکدیگر کار کردند، هنگامی که کاراکتر روگ در Savage Land گیر کرده بود و گروه افراد ایکس داشتند به سرزمین Shi’ar بر می گشتند.

سی بی کبولسکی، از سردبیران انتشارات مارول، در رابطه با بازگشت هیکمن و عناوین جدید او گفت:

ما از این که جان [هیکمن] به خانواده‌ی مارول بازگشته هیجان زده‌ایم، و قطعاً نمی تونستیم از فرد بهتری کمک بگیریم تا افراد ایکس رو وارد دوره‌ی جدیدی بکنه. با این که نمی تونیم اطلاعات زیادی در مورد این پروژه فاش کنیم، ولی می توان گفت که این داستان های جدید، در باز آفرینی افراد ایکس و جایگاه‌شون در دنیای مارول نقش بسیار مهمی رو ایفا می کنن. این یه اتفاق تاریخی خواهد بود که چه هواداران جدید و چه هواداران پر شور و شوق قدیمی به هیچ وجه آن را از دست نخواهند داد.

هم چنین هیکمن فاش کرد به مدت یک سال است که به انتشارات مارول بازگشته و به طور مخفیانه بر روی این عناوین کار کرده است.

جاناتان هیکمن پیش از این بر روی عناوینی چون چهار شگفت انگیز، S.H.I.E.L.D و رویداد جنگ های مخفی (Secret Wars) کار کرده است. دو سری House of X و Powers of X اولین پروژه او در انتشارات مارول، بعد از انتشار رویداد جنگ های مخفی می باشد.

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments