میانگین نمرات فیلم آکوامن – Aquaman

حدوداً یک هفته پیش بود که فیلم مورد انتظار آکوامن، اکران خود را در کشور چین آغاز کرد و به دنبال آن، در طی هفته‌ی جاری، نخستین نقد های رسمی این فیلم منتشر شدند. نقدهایی ضد و نقیض و در عین حال عجیب و غیر قابل انتظار که باعث گیج شدن بسیاری از طرفداران شده اند.

اکنون وقت آن است تا نگاهی به امتیازات و واکنش های منتقدان فیلم آکوامن بیاندازیم.

منتقد The Wrap:

این یک داستان ابرقهرمانیِ عجیب و فوق العادست که تلاش می کنه – و تا حدودی هم موفق میشه – که به بهترین فیلم حماسی ابرقهرمانی ساخته شده تبدیل بشه.
۸.۵/۱۰

منتقد IGN:

خوشحالی سرسام آوریه که به طور واضح [ببینیم] یه کارگردانی مثل جیمز وان، در روایتی از جهان آکوامن نقش داره. این فرد، فیلمی رو برای دو گونه از بچه های ۱۰ ساله خلق کرده؛ عده ای متشکل از بچه‌ ۱۰ ساله‌ های واقعی، و عده ای که در درون قلب شون هنوز همون کودک ۱۰ ساله‌ی با شور و شوق هستن. آکوامن یکی از عالی ترین فیلم های پاپ کورنی موجوده.
۷.۵/۱۰

منتقد Uproxx:

در پایان روز (یا، جداً، هر زمان دیگه ای از روز) فکر کنم آکوامن رو بیشتر از علاقه‌ی شخصی خودم، تحسین کنم. این فیلم یقیناً جاه طلبه.
۶/۱۰

منتقد Empire:

این یک فیلمی در مورد آکوامن ئه که نیاز داره بیشتر به آکوامن، و بسیار کمتر به مبالغه و گزافه گویی بپردازه. این فیلم از لحاظ بصری عالیه و بطور بی پروایی مبتکرانه‌ست، اما این گروه بازیگری، لیاقتشون بیشتر از ایناست که به یه کست سرگردان و غوطه ور توی تندبادی از CGI تبدیل بشن.
۶/۱۰

منتقد The Associated Press:

چه به عنوان نکته‌ی مثبت و چه به عنوان نکته‌ی منفیِ فیلم، امواج دریاهای اینجا متلاطم تر از پیش بینی های حاصل شده‌ست (و گاهی خسته کننده تر.) یک ماهیگیری بی دردسر از دریای فیلم های مارول.
اما [با این تفاوت که] نقاط درخشان فیلم (موموآ، با اون موهای اختاپوسی) براشون دشوارتره که بتونن در میان اون اقیانوس ها، در کنار یک فیلمنامه‌ی عمدتاً بی آلایش و بیش از اندازه جزئی نگر، لذت بخش ظاهر بشن.
۵/۱۰

منتقد Indie Wire:

در جهانی بهتر، آکوامن می تونست توی رسوندن یک پیامِ زیست‌محیطی به مردم، بهتر عمل کنه. اما حتی تمام ماهی های دریا هم نمی تونن فیلمی رو نجات بدن که به خودش زحمت نمیده بیشتر از سطح اقیانوس، عمیق تر باشه.
۵/۱۰

منتقد The Playlist:

این فیلمِ شلوغ و زمخت از لحاظ بصری، در عین حال منحصر به فرد هم هست. فیلم میدونه که می خواد به چه هدفی برسه و در همین زمان، هم در مسیر درست و هم در مسیر غلط پیشروی می کنه.
۵/۱۰

منتقد The Guardian:

[پاتریک] ویلسون فقط، به صراحت، کسل کننده است. این فرد اجازه نمیده که یک شخصیتِ جالب، شرح و بسط داده بشه و به وضوح در مقایسه با لوکی کم میاره؛ یعنی شخصیتی که برادر ناتنیِ ثور هست و با خوشمزه بازی توسط تام هیدلستون به عنوان یک شخصیت خبیثِ صدا-مخملی به تصویر کشیده شده.
اما پس از اون، شخصیت پردازی کلیشه ایِ “پسر خوب” توسط موموآ در نقش آکوامن، خودش به تنهایی بیش از حد زیاده روی می کنه. این یه فیلمی هست که تحت هیچ شرایطی اوج نمی گیره.
۴/۱۰

منتقد Slant Magazine:

به طور عمده، رنگارنگ بودن فیلم، [مخاطب رو] منحرف می کنه و بیش از حد شلوغه، به نظر میرسه این فیلم اینقدر جرأت داره که ما رو با مسخره ترین قهرمان دنیای کمیک، مسخره کنه.
۳.۸/۱۰

منتقد Chicago Tribune:

دیدن این فیلم مثل خیره شدن به یک آکواریوم غول پیکر، پر از موجودات دریاییِ دیجیتالی، به مدت ۲ ساعت و ۲۷ دقیقه است، که بازیگرانش با سیم اینور و اونور میرن و تظاهر میکنن که دارن شنا می کنن.
۳.۸/۱۰

آپدیت: البته حتی با وجود این نقدها، فیلم آکوامن از حرکت باز نماند و در حال حاضر با شکستن رکورد «بیشترین اثر پیش فروش شده‌ی تاریخ سینما» در رتبه‌ی اول این لیست قرار دارد. هم چنین فروش هفته‌ی اول این فیلم در چین، با رقم تقریبی ۱۵۰ میلیونی، خود را به یکی از پرفروش ترین فیلم های کمیک بوکی تاریخ چین تبدیل کرده است و  پس از فیلم های جنگ بی نهایت، ونوم، عصر اولتران و جنگ داخلی در رتبه پنجم قرار دارد.

5.5
از 48 نقد!

AQUAMAN

  • Metacritic 5.5
منبع Metacritic
76 نظرات
  1. saeedporreza می گوید

    تورو خدا ببین.اونایی که تعریف کردن ازش نمره های کمی دادن و اونایی که فیلم رو کوبوندن عملا چیزی از کمیک حالیشون نمیشه.آخه آکواریوم؟!مسخره ترین ابرقهرمان کمیک؟!
     
     

  2. Captain Steve Lover می گوید

    راتنشم با ۱۰۶ نقد ۷۰ یا ۶۹ عه اگر اشتباه نکنم. و فرش هست فعلا نه سرتیفید فرش. متا هم زرده.

  3. Captain Steve Lover می گوید

    فروشش هم تو چین خیلی خوب بود، باید دید تو سایر نقاط دنیا از جمل امریکا چطور عمل میکنه. از طرفی کریسمس و تعطیلات رو داریم که شانس هست. از طرفی رقیب هایی کله گنده و نقد های متوسط خود فیلم که بد شانسیه. در مجموع بنظرم فروشش تو مایه های جوخه میرسه . ۷۰۰ و خورده ای.بخاطر هایپ مردم از تریلر ها و تبلیغات. ولی بعیده به ونوم و واندروومن و اسپایدرمن و…برسه.

    1. Alireza می گوید

      ولی فکر کنم ۸۰۰میلیون رو بفروشه یادمه ونوم هم پیش بینی کردید ۶۰۰تا هم نمیفروشه ولی الآن ۸۵۰تا فروخته همینکه بزرگترین منتقدهای سینما گفتن که نمره تاثیر زیادی روی فیلم‌های بزرگ نداره ولی نمیدانم یه حس خوبی بهم میگه این فیلم در حد یک فیلم قهرمانی خوب هست حالا من که تا بلوری صبر میکنم . پ.ن :این دوتا منتقدهای که ۳.۸دادن اگه میامدن به جلوه‌های ویژه یا داستان یا هر چیزی یه ایراد منطقی میگرفتن بهتر از این حرفاشون بود نگاه کردن به یک آکواریوم و مسخره ترین قهرمان بعد آقای آرمان میگه اینها درس سینما خواندن مگه هر کی سینما میخوانه میتوانه نظر تخصصی بده همین فراستی هم خوانده اما نظراتش تماما احساساتی به قول معلم هنر ما این فرد درکی از سینما نداره مثلا انی که پنج داده بعد گفته داخل رساندن پیام مشکل داره فیلم خیلی بهتر بود از این دونفر .

      1. آرمان صفا می گوید

        نه دوست عزیز اینطور نیست

        گفتم قبلا ،از طیف مختلفی از منتقدا نظر سسنجی میشه که وقتی دو تا نخاله هم مثه مورد بالا امتیاز خیلی کم میدن، تو باقی نظرات، نظر این ها گم می شه

        بحثه منم عملکرد کلی وارنر در درس نگرفتن از اشتباهاتش بود که دوباره از همون نقطه ضربه خورد

        در مورد نظر علی زراعت هم باید بگم اتفاقا زک تو انتخاب بازیگر خوب نبود. از ازرا میلر دوست نداشتنی بگیرید تا  جسی آیزنبرگ و حتی اون گال گادوتی که فوق العاده ضعیف بازی می کنه و کل بار فیلم رو اون بود.

        شخصا از اون هنری کویل هم خوشم نمیاد اصلا. ولی چهرش می خوره

         

        1. ارشیا بشیری می گوید

          والا هنری کویل که بازیگر خیلی خوبیه و فقط تا اینجای کار، فیلم خوبی ازش ندیدیم. مگر نه اگه مثل همون تست بازیگری که برای فیلم مرد پولادین داد بازی کنه، حتما همه عاشقش میشن. امروز هم تایید شد که نقش سوپرمن رو ترک نمی کنه. خیلی بابت این تصمیم وارنر خوشحال شدم.
          من خودم اصلاً زک اسنایدر رو قبول ندارم. ولی چه خوب چه بد، باید قبول کنیم، توی انتخاب بازیگر عملکرد بدی نداشته و خوب بوده. نمیگیم همه رو عالی انتخاب کرده ولی بازیگرای خوبی آورده.
          کست مرد پولادین که واقعا عالی بودن. از خود کویل گرفته تا امی آدامز و شنون و کنت ها و جور ال. فیلمنامه خراب بود که نذاشت با تمام توان شون بدرخشن.
          برای واندرومن هم که همه رو عالی انتخاب کرد، از کانی نیلسون و کریس پاین گرفته تا همین گل گدوت، درسته بازی گل گدوت ضعیفه ولی قابل قبوله و نقشش رو خوب بازی می کنه. البته لازمه بگیم قبل از همین گل گدوت قرار بود جی می الکساندر (بازیگر نقش لیدی سیف توی ثور) رو بیارن. که خود بازیگرش مخالفت کرد گفت نمیام بنابراین گل گدوت انتخاب شد. اصلا در نظر بگیریم گل گدوت ضعیفه، جی می الکساندر که واقعا انتخاب خوبی بوده.
          ولی خب بین اینا بازیگر نخاله هم زیاد بوده، توی صدر لیست که همین ازرا میلره، بعدش جسی آیزنبرگ و اون ری فیشر (و البته بازیگر آیریس وست ولی هنوز بازی نکرده)، ولی بقیه خوبن، حتی کست جوخه خودکشی هم از نظر من خوبه. حتی اون جرد لتو رو که می بینید اونطوری گند زد، به خاطر دیوید آیر و خود وارنر بود که اینطوری باهاش ساختن. مگر نه خوراکش همین نقش آفرینی آدمای روان پریش و دیوونه است. اصلا بابت یکی از همین نقش ها اسکار برده، اگه درست و حسابی ازش بازی می گرفتن و داستان خوبی جلوی پاش میذاشتن، اینم می تونست در حد خوب (نه حالا عالی) ظاهر بشه.

          1. ارشیا بشیری می گوید

            بعد حالا کست انتخاب شده بعد از رفتن زک اسنایدر رو هم ببین، اون کست مزخرف فیلم پرندگان شکاری هنوز جیگر من یکی رو که آتیش میزنه. بازیگرانی بدون سابقه که حتی از نظر قیافه هم با شخصیت هایی که قراره بازی کنن نمی خونن. (اگه کست اسنایدر از نظری بازیگری مزخرف هم باشه، حداقل از نظر قیافه کاریزما داره و با شخصیت ها می خونه) اسمالت بل رو کی میذاره برای نقش قناری سیاه!! 😐
            بخدا یکم عقل و منطق زک اسنایدر رو سر پرندگان شکاری به خرج میدادن بد نمی شد. حالا بازی پیشکش، ولی حداقل یه بازیگر شبیه تر و کاریزماتیک تر می آورد.

        2. Alireza می گوید

          در واقع آقای آرمان این فیلم داخل متا متوسط شد داخل راتن هم یک فیلم خوب پس میشه یه قدم رو به جلو برای دیسی باشه بله ما هم دوست داشتیم این فیلم خوب ظاهر شه ولی همینقدر هم کافیه ذره ذره بهتر بشه تا به فیلم‌های که اقتباسشون عالی بشه میرسن این فیلم هم انهایی که کیفیت پرده‌ای دیدن از فیلم خوششون امده نوید یک فیلم خوب رو میده. پرندگان شکاری رهایی هارلی کویین از بردگی یعنی خود اسمش هم میگه من قراره بیام یه فروش کنم یه متا ۲۰هم بگیرم ولی آقای ارشیا مارگورابی برای هارلی کویین بهترین گزینه بود به نظرم .

          1. ارشیا بشیری می گوید

            نه دیگه. ببین علیرضا جان
            اون هارلی کویین از داخل فیلم جوخه انتخاب شده، یعنی مارگو رابی خودش اصلاً خیلی قبل تر از پرندگان شکاری اومده پس جزء کست جدید پرندگان شکاری نیست، اصلا جزء کستش نیست، چون قبلش قرار بود دو تا فیلم جدا بسازن، یکی برای پرندگان شکاری، یکی برای جوکر و هارلی کوئین، حالا نظرشون عوض شده اومدن هارلی کویین و پرندگان شکاری رو داخل یه فیلم گذاشتن. ولی خب به هر حال مارگو رابی جزء کست انتخاب شده برای پرندگان شکاری نیست، جزء کست قبلیه و کارش توی همون فیلم ضعیف جوخه هم عالی بود و در حال حاضر به غیر از بازیگر، تهیه کننده ی فیلم مشترک پرندگان شکاری و هارلی کویین هم هست.

  4. علی زراعت می گوید

    همین ۵۳ هم خیلی بد نیست با نمره ونوم مقایسش کنید . زک به خوبی بازیگر ها رو انتخاب کرد و حتما فیلم خوبیه.

  5. E.N می گوید

    فیلم آکوامن نمره نسبتا خوبی از راتن گرفته کاش نمره راتن رو هم پوشش میدادید چون به نظر میاد در کل نمره منتقدین در سایت راتن تومیتوز از نمره منتقدین در سایت متاکریتیک کمی معقول تره مثلا فیلم دانکرک یک شاهکار محسوب میشه و از متا و راتن بالای ۹۰ گرفته این در حالیه که فیلم شوالیه تاریکی هم یک شاهکار محسوب میشه و از راتن بالای نود اما از متا زیر ۸۵ گرفته خب آخه این دو فیلم که  جفتشون شاهکارن فقط ژانرشون فرق میکنه مگه شوالیه تاریکی چه قدر میتونه ایراد داشته باشه که زیر ۸۵ بگیره از متا   نمیخوام این دو تا فیلم  رو مقایسه کنم چون اصلا ژانرشون هم متفاوته و نمیشه مقایسه کرد منظورم اینه که متا زیادی به فیلم های ابرقهرمانی سخت میگیره یا مثلا فیلم بازگشت سوپرمن فیلم خوبیه اما از جنگ بی نهایت که بهتر نبود اما متا به بازگشت سوپرمن بیشتر نمره داده  ولی راتن درست نمره داده به هردو فیلم و نمره جنگ بی نهایت از بازگشت سوپرمن بیشتره در راتن   خلاصه که نمره فیلم آکوامن در راتن فعلا ۷۳ هستش که نمره خوبیه

  6. آرمان صفا می گوید

    نه دوست عزیز دنیای سینمایی دیسی به یه فیلم خیلی خوب نیاز دلشت تا برگرده
    آکوامن نه گامی به عقبه نه جلو
    هرچند حدس میزنم از آتو آشغالای زک خیلی بهتر خواهد بود
    اتفاقا روتن نمراتشخ
    غیر معقوله چون فیلمای خوب رو همش بالای نود میده
    منظورم از خوب شاهکار نیست
    دلیلش هم اینه نمره هر منتقدی رو با هر درجه سوادی جمع می کنه
    متا فقط منتقدای مطرح رو جمع می کنه
    متای بالای هشتاد هم امتیاز عالی مطرح میشه و شاهکار حساب میاد
     

    1. ارشیا بشیری می گوید

      خب ببین آرمان، این بستگی داره شما “قدم رو به جلو یا رو به عقب” رو میای با چی تعریف می کنی.
      اگه بحث شما نمره است، خب آکوامن بشه ۸۰ یا بشه ۵۰، چه فرقی برای دنیای دی سی داره وقتی که این فیلم ممکنه تاثیر عمیقی روی DCEU نداشته باشه و یه اثر تماماً سولو باشه.
      اگه بحث شما خود فیلمنامه است، خب پس چطوری بدون اینکه فیلم رو ببینی میای میگی که این فیلمنامه می تونست جهان دی سی رو گسترده تر کنه یا یک قدم رو به جلو باشه.
      شاید این فیلم تونسته توی جلو بردن دنیای دی سی کمکی کرده باشه ولی به عنوان یه فیلم سولو خوب عمل نکرده باشه. شاید این فیلم از نظر نمره متوسط باشه ولی مثل همون آیرون من ۲، یه فیلم حیاتی برای یونیورس سازی محسوب بشه؛ و برعکسش هم هست مثل همون مثال واندرومن، شاید فیلم سولوی خوبی مثل واندرومن نباشه ولی توی جلو بردن دنیای دی سی نسبت به اون بهتر عمل کرده باشه.
      ضمن اینکه اکثر منتقدا از فیلمنامه ایراد بزرگی درنیاوردن، چون بالاخره داستان جف جانزه، بیشتر نکات منفی در درجه‌ی اول، سر این بود که چرا چنین فیلمی تماماً با CGI ساخته شده و در درجه‌ی دوم، یه سری مشکلات هم سر بد بودن فیلمنامه نبوده بلکه سر “روایت کردن” اون فیلمنامه بوده، که نمونه ای از حرف هاشون هم داری توی همین پست می بینی. که فیلم هدف رو گم می کنه یا نمی تونه عمیق ظاهر بشه.
      پس اینکه بگیم فقط فیلمنامه مشکل اصلیه و دی سی همیشه داره از اینجا ضربه می خوره، نه. درست نیست. دقیقا برخلاف انیمیشن های دی سی، عوامل DCEU توی روایت کردن فیلمنامه مشکل دارن. نه نگارش فیلمنامه؛ در صورتی که انیمیشن های دی سی، با روایت عالی داستان های ساده و قدیمی، یه شاهکار تحویل میدن.

      1. آرمان صفا می گوید

        من این پیامتو الان دیدم ارشیا
        والا از این لحاظ گفتم که گامی رو به جلو نبود ه نتونست اعتباری بیاره برای ابرقهرمانان دیسی
        اگر متای بالای هفتاد داشت عملا می تونست ثابت کنه که دیسی مشکل ابرقهرمان نداره
        عرچند قبلا با واندروومن یا فیلمای کلاسیک سوپرمن این کارو کرده
        ذهنیت عموم رو می تونست نسبت به قهرمانای دیسی عوض کنه
        ولی تاثیری قطعا رو جریان دنیای سینمایی آشفته نمی ذاشت ولی می تونست یه امیدی بده و اعتبار برا دیسی بخره
        گفتم که من فیلمو ندیدم که الان بخوام در مورد عملکرد فیلم حرف بزنم
         
        بحثه اشتباهات وارنره که داره آبروی دیسی رو می بره

  7. آرمان صفا می گوید

    یه چی دیگه هم بگم در مورد امتیازای متا که قبلا هم گفتیم
    این از آموزه های غلط اساتید بزرگوار دنیای کمیک در جامعه ی غنی کمیک بوک ایران بود
    که سر چند در صد امتیاز متا خودشونو می کشتند
    مثلا بگیم بتمن بیگینز فیلم بدتریه از اسپایدر من یک چون متاش سه تا کمتره
    متای مثلا ۸۵ با ۸۸ یعنی فیلما تو یه رده کیفی اند
    یه زمانی می گفتن اسپایدرمن دو متاش یدونه از شوالیه تاریکی بیشتره و کلی کیفور می شدن
    ما رفتیم دیدیم برعکس می گن
    چون متای شوالیه ۸۴ هست
    جدا از اینکه این دوتا فیلم با سبک متفاونند ولی از لحاظ کیفیت ساخت تو یه رده حساب می شن
    هرجند شخصا اسپایدر من دو رو فیلمی میدونم که برا زمان خودش خوب بود مثه سوپرمن یک و دو
    برخلاف شوالیه تاریکی که بعد ده سال هنوزم دربارش حرف می زنند و تو این نظر اصلا قابل مقایسه نیست با شوالیه تاریکی
     
    دیگه قدرت فیلم نامه بماند که مقابل شوالیه تاریکی بچه بازیه

  8. بهنام احمدی می گوید

    فعلا از ۲۷ نقد ۱۷ تاش امتیاز ۶۰ به بالا بوده، و از اون ۱۷ تا ۸ تاش امتیاز ۶۰ بوده. فرق امتیاز سبز و زرد هم فقط یک امتیازه. ۶۰ زرد حساب میشه و ۶۱ که یه دونه بیشتره سبز حساب میشه. نمیشه بگیم امتیاز کلیش زرده پس فیلم خوبی نیست. نزدیک به یک سوم امتیازاتش ۶۰ بوده و این اصلا نمره‌ی بدی نیست. به شخصه فیلمای خوبی رو دیدیم که امتیاز کلی متاکریتیکشون زیر ۷۰ و بعضا زیر ۶۰ بود.

    در مورد این فیلم واقعا نباید به امتیاز توجه کرد. داخل نقدها شاهد کم‌لطفی (و بعضا بی‌انصافی) بودیم. واقعا توی بعضی از نقدها ذره‌ای منطق پیدا نمیشه.

    من و یکی دو تا از دوستان دیگه فیلم رو دیدیم و لذتشو بردیم (تازه با کیفیت خیلی پایین). امیدوارم کیفیت بلوری‌ش زودتر از اون چیزی که انتظار میره منتشر بشه.

  9. بهنام احمدی می گوید

    یه چیزی هم یادم رفت بگم. وقتی که یه فیلم خوب ساخته میشه، به شخصه برام مهم نیست که توی اون یونیورس یا سه گانه یا فرنچایز قبل از اون فیلم خوب چند تا فیلم بد ساخته شده. اون فیلم خوب حاصل زحمت تیم نویسنده، کارگردان، بازیگران، طراح صحنه و لباس و جلوه‌های بصری، آهنگساز و… هستش و همشون لیاقت تعریف و تمجید و تقدیر رو دارن و نباید تر و خشک باهم سوزونده بشه.

    در ضمن معتقدم که از دی سی فیلمهای سولو خوبی تو راهه. ولی نباید انتظار استقبال منتقدین رو داشت. چونکه mcu ذائقه‌ی منتقدا رو عوض کرده و احتمالا هر چیزی از دی سی ساخته بشه تو کت این جماعت نمیره. مثلا وقتی فیلم شزم منتشر بشه شک ندارم که چند تاشون میگن “یعنی چی… چه معنی‌ای داره که یه بچه یهو تبدیل به یه سوپرهیرو بشه…” و از اینجور حرفا. یه زمانی سه‌گانه‌ی شوالیه‌ی تاریکی ملاک بود، الان mcu، فردا هم یه چیز دیگه.

    مارول استودیوز تونست از همون اول فیلمای قابل قبولی بسازه، چونکه کار دست افراد عاقل و باشعوری بود. نوش جونش. از طرف دیگه وارنر نتونست، چونکه به افراد عجیب و غریبی اعتماد کرد (آخه یکی نیست بگه کپی پیست کردن کمیک واچمن توی فیلم اونقدر کار بزرگیه که پایه ریزی و برنامه ریزی یونیورس سینمایی دی سی رو میدین دست اون دیوانه؟؟؟). بالاخره اتفاقی بود که افتاد، و نمیشه گذشته رو تغییر داد. وارنر سال ۲۰۱۶ فهمید چه خبره و سعی کرد جمع و جورش کنه. ولی متأسفانه اون موقع اون دیوانه نصف فیلم جاستیس لیگ رو هم ساخته بود و خلاصه اتفاقاتی که نباید میوفتاد افتاد. ولی اونور سکه رو که نگاه میکنی فیلم واندر ومن و آکوامن رو میبینی که کیفیتشون با فیلمای قبلی اصلا قابل قیاس نیست. خب فرق فیلمساز باشعور و بیشعور اینجا مشخص میشه دیگه. یادمه وقتی فیلم جاستیس لیگ منتشر شد، توی همین جامعه‌ی خراب شده‌ی کمیک بوک ایران یه عده میگفتن پتانسیل دی سی همینه و شخصیتای دی سی اینجورین اونجورین و… . خب آکوامنو ببینید اونوقت در مورد پتانسیل دی سی حرف بزنید. البته اونی که همچین چیزایی میگه و مینویسه قطعا کمیک فن نیست. چون دی سی یه جورایی شناسنامه‌ی دنیای کمیک محسوب میشه و انکار کردن بخش عمده‌ای از تاریخ کمیک بوک یعنی عدم فهم و شعور در این زمینه.

    ببخشید اگه پرحرفی کردم.

  10. آرمان صفا می گوید

    بهنام جان من با اون بخشی که فیلمای مارول ذائقه ی منتقدا رو عوض کرده کاملا مخالفم وگرنه به واندروومن هم نمره کم می دادن . واندروومن کاملا دنیای دی سی رو به آدم القا می کنه. هنوزم می گم بزرگترین مشکل فیلمای دی سی فیلم نامس و درس هم نگرفتند.

    به عنوان کسی که ۵ سال کمیک های دی سی رو خوندم و تاریخشو مطالعه کردم یه چیزی می گم  بحث این پتانسیل شخصیت های دی سی بسته شه.

    اول از همه دوستانی که به نظر میلار مراجعه کردند بدونند که میلار هیچ حرفی از ایراد های سینمایی فیلم های دی سی که فراوون هم بودند نزد و همه چی رو چسبوند به کاراکترا و یه تاریخ ناقص هم از رشد شخصیت های دی سی به خواننده ارائه داد که کاملا غلط بود. ضمن اینکه تو تریلر اکوامن نشون داد خیلی تکلیفش با خودش معلوم نیست.

    اما برسیم به شخصیت های دی سی

    برخلاف شخصیت های مارول که خالقینشون نقش اصلی رو داشتند تو رشد شخصیت پردازی، تو کاراکتر های دی سی ما همچین چیزی رو نمی بینیم. یعنی اکثر شخصیت های دی سی که مخلوقات دوران طلایی کمیک بوک هستند، بعد ها توسط نویسنده های بزرگ  دیگه به روز رسانی شدند و از اون حالت اولیه در اومدند و تو هر دوره بعضی هاشون رشد کردند. خالقین شخصیت های دی سی نقششون تو رشد کاراکتر چندان نبوده. این که شخصیت های مارول توسط دو سه نفر عمدتا خلق شدند ولی دی سی توسط چندین نفر؛ پس دیسی بین شخصیت هاش هماهنگی وجود نداره دروغه محضه. چون ما دیگه در مورد دههی ۵۰ و ۶۰ حرف نمی زنیم.

    تو مقاله ریبرث هم گفتم که رشد دی سی از دههی هشتاد به بعد شروع شد و یکی یکی شخصیت ها به روز شدند. همینطور که شخصیت ها رشد کردند کمیک های تیمی مثل JL یا JSA هم رشد کردند و دگرگون شدند. دیگه کسی نمیاد بگه شخصیت های JSA همه مثل همند چون تو دهه ی نود و ۲۰۰۰ تو این گروه انقلاب شد. خیلی فرقه بین جی گریک متواضع با دکتر فیت کله شق و الن اسکات. همه ی ما از تفاوت جوردن و بری و بتمن و سوپرمن لذت می بریم و این تفاوتشونه که داستان های گروهیشون رو زیبا کرده. دیسی اگه تغییر نکرده بود که الان کلاهش پس معرکه بود. کمیک های JSA والیوم ۲ و ۳ رو بخونید تا بفهمید.

    گفتم که

    فلش تو دهه نود

    بتمن تو ده ی ۸۰

    واندروومن هم دههی ۸۰ جرج پیرز و بعدا روکا تو ۲۰۰۰

    گرین لنترن و کنستانتین هم که شایان جان توضیح داده

    سوپرمن هم که غنی ترینه نیاز به تاریخ نداره

    سند من که اواخر دهه ی ۸۰ و نود

    اما این مواردو باید از سایت ما بشنوید نه اونایی که ادعای بهترین بودند می کنند و انقدر شرافت ندارند اطلاعات کامل بدند

    من خودم خیلی برنامه دارم برا دی سی و قصد هم دارم با سیر تاریخی  تکامل شخصیت ها رو نشون بدم که کاربر از این اشتباه در بیاد. تو فلش این کارو کردم و بعدا می فهمید که چرا مثلا اوریجین فلش از اون حالت احمقانه ابتدایی تبدیل به یه چیز فوق العاده شده.

    مشکل جامعه کمیک بوک ایرانی اینه که سواد ندارند و اهل مطالعه نیستند. حق هم دارند با این سیستم آموزشی مزخرف چند درصد زبان بلدند که برن کمیک بخونند. و چون سال ها رسانه کمیک بوک یه طرفه بود بعضیا هر دروغی خواستند گفتند در مورد دیسی یه سری اطلاعات ناقص دادند که خواننده وقتی می خونه فکر می کنه با یه مجموعه متوسط طرفیم که چهار تا آدم بی منطق می رن دنبالش. برا همینه که می بینی تو همون سایت هم یه نفر یه نظر مستقل نمیده همه کپی پیست نظر بزرگاشون. چون نخوندند کمیک های دی سی.نود و نه درصدکل کمیک فن های ایرانی به  خاطر فیلمای نولان و آرکام و MCU به وجود اومده. بزرگاشون هم اطلاعاتشون از دی سی خیلی کمه. برا همین یا ترجمس یا دزدی. یکی نیست بگه وقتی اطلاعات نداری بگو نمی دونم مجبور نیستی دروغ بگی

    جالبه اینکه فرهنگ سازی هم می کنند با دزدی از سایت های دیگه. من هردفعه میرم بگردم دنبال مقاله برا سایت با یه دزدی بر می خوردم. اینم نمونش (رفاقت برتر دنیای کمیک)

    https://comicbook.com/marvel/2016/09/10/best-friendships-sidekicks-partnerships-comics-books/

    ظاهرا سایت کمیک بوک فارسیش خوب شده. چون بعض از موارد مقالشو عینا از یه سایت ایرانی دزدیده.

    دزدی کاری نداره که یه سری مواردو از جای دیگه می دزدیم یه چیزایی هم خورمون اضافه می کنیم و بعد هم طبق معمول آقا اسپایدرمن (ع) میشه اول. نسل برتر تو کشور ما یعنی دزد برا همینه به هیچ جا نمی رسیم

    به اون چاپلوسای عزیز هم بگم که حرف مفت بزنید خودم میام دروغشو که ثابت می کنم هیچ

    یکی یکی دزدی های استادای نامحترمتون رو هم رو می کنم که حیثیت نداشتتون بیشتر بره. درضمن کسی به من یکی نمی تونه لقب متعصب و از این چرندیات بده چون هیچکی مثه من منصفانه در مورد کمیک های دی سی و و اون سریالای سی دابیو و آشغال فیلمای DCEU نظر نداده. نه مقایسه ای کردم بین شخصیت های دو کمپانی نه گفتم فلانی بهتره چون سلیقه منه

    خلاصه با بد کسی طرفید

    1. ارشیا بشیری می گوید

      حالا در مورد بخش اول یعنی واندرومن و فیلم های دی سی خیلی میشه بحث کرد ولی من در حال حاضر وقتش رو ندارم و بحث طولانی نمی تونم بکنم، پس خلاصه میگم؛ خود فیلم واندرومن، خیلی گاف فیلمنامه ای داشت. اگه بیننده روش وقت بذاره و دو سه بار فیلم رو ببینه می تونه تمام اونا رو لیست کنه و مهم ترین گاف های فیلم هم برمیگرده به بحث خدایان و میتولوژی دی سی، ولی چون این فیلم به طور کل، عملکرد خوبی داشت، کسی اون گاف ها رو در نظر نگرفت. در صورتی که برای آینده‌ی فیلم های دی سی، اگه این گاف ها نبودن بهتر می شد.
      از همه مهم تر، بخش مالتی ورس و میتولوژی دی سی می تونست با واندرومن خیلی بیشتر از چیزی که توی فیلم پتی جنکینز دیدیم پرداخته بشه و تازه انجام این کار، خیلی هم مشکل نبود و هدف فیلم رو از بین نمی برد یا فیلم رو خیلی شلوغ نمی کرد.
      خیلی راحت با چندین اشاره‌ی ساده توی اون داستان های فلش بک و روایت های خدایان، نه تنها می تونستن به ساخت یه فیلم خوب، بلکه به بقیه‌ی فیلم های دی سی یه کمکی بکنن.
      با وجود اینکه فیلم واندرومن، فیلم واقعا قشنگی بود ولی برای DCEU هیچ هدفی نداشت. به قول شما، نه قدمی رو به جلو بود، نه قدمی رو به عقب، فقط یه فیلم تماماً سولو بود؛ تقریبا یه چیزی مثل سه گانه‌ی نولان می شد اگه اون نامه‌ی بروس وین براش فرستاده نمی شد. از نظر خط زمانی هم که کاملاً فرق داشت با DCEU و توی فیلم هم به اون مسائل مالتی ورس و میتولوژی هم پرداخته نشد که بگیم برای دنیای سینمایی دی سی دستاورد خیلی بزرگی داشته.
      الان توی همین فیلم لیگ عدالت، یکی از مشکلات بزرگ فیلم، نبود توجیه مناسب در مورد میتولوژی و مالتی ورس دی سی بود. که توی فیلم واندرومن می تونستن رفعش کنن و یه توضیح هر چند ساده ای بدن که توی لیگ عدالت، کار عوامل راحت تر بشه و بتونن اون توضیحات رو کامل تر بکنن.
      در کل با وجود خوب بودن واندرومن، از پتانسیلی که داشت استفاده نشد. ولی خب خدا رو شکر، طبق اخبار و شایعاتی که منتشر داره میشه، واندرومن ۸۴ مثل واندرومن ۱ نیست، و قراره روی این قضایا هم مانور بده و امیدوارم ضمن اینکه بتونه فیلم خوبی بشه، بتونه منظور من رو در مورد پتانسیل میتولوژی و مالتی ورس دی سی ثابت بکنه.

      اما در مورد بخش دوم بگم، دیگه شما هم خیلی زیاده روی می کنی. ما که خودمون یه زمانی اونجا فعالیت می کردیم و وقت میذاشتیم، که آخرش ما رو انداختن بیرون، اینقدر روی این قضایا حساس نیستیم که شما هر دفعه باید یه اشاره ای بکنی.
      یعنی خود من اصلاً یادم نیست آخرین بار کی به اونجا سر زدم، فقط یادم میاد سر یه بحثی بود راجع به جاناتان هیکمن و بندیس، یه پیامی نوشتم و بعدش کلاً بن شدم، دیگه هم سر نزدم. ول کنید دیگه مگه اعصاب آدم چقدر می کشه که در کنار مشکلات روزمره، بیاد ذهنش رو با چرندیات دیگران هم پر کنه.

    2. Alireza می گوید

      البته بحث پتانسیل همچنان بازه مهمتر از ان بحث تقلیده که هی میگن دیسی از روی مارول تقلید کرد البته من خیلی وقته دیگه کاریشون ندارم بزارن تو حال خودشون باشن انها درمورد ما حرف نمیزنند اگه بزنند ما جوابشون میدیم .پ.ن :ببخشید از بچه‌های سایت اسپم میدم برای من خیلی مهمه.آقای آرمان چون شما زبانتون گفتید خوبه ممنون میشم جواب بدید که املا انگلیسی رو چجوری باید عالی داد ؟یکی معلمون گفته تلفظ‌هارو بلد باشید املا رو هم خوب میدید بقیه میگن کلمات رو باید بنویسی یاد بگیری خوب میدی حالا نمیدانم باید چکار کنم منم تنها درسی که ضعیفم همین انگلیسی انم املا دیگه بدتر بازم ببخشید سوال بی ربط پرسیدم ولی کسی نبود دورو اطرافم زبانش خوب باشه.

      1. آرمان صفا می گوید

        بهترین راههش تمرین دستی هستی هست که کلمه رو چندین بار بنویسید اگه از پایه می خوااید شروع کنید کن ملکه ذهنتون بشه
        البته ااین تمرین برای املای مدرسه خوبه
        چون کلمه رو که می خونید باید نکات دیگه ای هم رعایت کنید
        ولی سیستم آموزشی ایران از بیخ غلطه
        شما انگیلیسی رو باید از پایه درست و انگلیسی وار یاد بگیرید
         
        نه فارسی وار

        1. Alireza می گوید

          در واقع بقیه هم همینو گفتن اما همچنان کلمات سخت و بلند زیادن معلم زبانمون گفت باید تلفظ کلمات رو بلد باشید ترم هم فقط املا میگیره هر معلم زبان که می‌امد میرفت واسه خودش یه روش ابداع میکرد وظعیتمون شد اینی که هستیم به هر حال ممنونم بخاطر جوابتون .

          1. آرمان صفا می گوید

            الان کامپیوتر کنارم نیست قشنگ جواب بدم
             
            فردا کامل توضیح بهت میدم که زبانو چطور و از کجا بخونی که یواش یواش بهترشی

          2. Arya3fff می گوید

            به معلم تون بگو مِتُدش رو بذاره در کوزه آبش رو بخوره ?

            املای کلمات فارسی رو چطور یاد گرفتی ؟ انگلیسی هم همینطوره . همون کاریو بکن که آقا آرمان گفت . هیچ راه میانبری هم نداریم .

            روش معلم تون از بیخ اشتباهه .تو انگلیسی هم مثل فارسی کلی کلمه ی ” هم آوا ” یا همون homophone هست .

            night و knight تلفظ شون کاملاً عین همه . چطوری با شنیدنش میتونی املاش رو بفهمی ؟ یا مثلا alter و altar و خیلی های دیگه …

            کلاً همونطور که آقا آرمان گفت روش آموزش انگلیسی تو نظام آموزشی ایران غلطه . تو سال کنکور هم معلم ها کلی از این روش های مسخره آموزش میدن مثلا میگن اگه بعد از جای خالی فعل اومده بود ، فلان گزینه رو بزن یا … بجای اینکه یاد بدن که دانش آموز مفهوم جمله و گرامر رو بفهمه میان روش های تستی و مسخره یاد میدن .

            و اینم بدون که دنیای زبان انگلیسی خیلی خیلی بزرگتر از سطح مدارس ایرانه . با سواد مدرسه ای نمیشه کمیک و فیلم انگلیسی خوند و دید . چون پُر هستن از اصطلاحات عامیانه .

            بهترین چیز برای یادگرفتن انگلیسی ، فیلم و سریال دیدن ،  کمیک و بازی رایانه ای هست . البته باید به یه سطح ابتدایی زبان رسیده باشی ، چون لازمت میشه که تو دیکشنری های انگلیسی بگردی . مترجم گوگل هم فقط برای چیزای سطحی خوبه و باید بتونی از دیکشنری هایی مثل سایت cambridge.org استفاده کنی .

            الان سعی کن مثل من ، کمیک های ترجمه شده اسکواد رو بذاری کنار نسخه اصلی شون و یاد بگیری . یادداشت شون کن و حفظ شون کن . البته سعی کن با کمیک هایی شروع کنی که متن آسون دارن . مثلا سراغ کمیک هایِ اسنایدر مثل متال نرو چون متن هاش سخته .

             

          3. آرمان صفا می گوید

            در رابطه با علیرضا هم باید بگم انگلیسی رو از گرامر شروع کن. دو تا کتاب خوب تو این زمینه هست که به نظرم از بقیه بهترن

            grammar in use  و betty azar که جفتشون خوبن. اولی خوب توضیح داده درسو و دومی هم تمرین زیاد داره. یه جورایی مکمل همن. کتابای آبی رنگشونو بگیر

            برای یادگیری واژه هم باید واژه رو تو متن یاد بگیری. کتابایی که فقط رو واژه کار می کنند مثل ۵۰۴ و ۶۶۰ و غیره به درد سطل زباله می خورن

            کتابایی مثل inside reading خوبه ولی اگه حوصله نداری oxford word skills basic بد نیست برا شروع. ولی بعدا متن بخون

            برای یادگیری لغات هم از دیکشنری longman dictionary of contemporary english می تونی استفاده کنی. اگه سختته هم oxford basic  خوبه. اینا نرم افزاراشون هم هست. یه دکشنری فارسی هم محض احتیاط داشته باش که اگه تو انگلیسی نفهمیدی بری اونجا چک کنی.

            کلمه رو می خونی هم املا رو یاد بگیر هم تلفظ صحیح که استرس رو کجا بذاری.نکاتی مثل انواع فعل و اسم و اینا هم مهمه.

            قابل توجهت هم من زبان رو تو ۱۹ سالگی شروع کردم. قبلش A رو از B تشخیص نمی دادم. انقد ریز و دقیق نشستم خوندم که وقتی صحبت می کنم جایی فکر می کنن ۱۰ سال آمریکا بودم یااز سه سالگی کلاس رفتم. در صورتی که رنگ کلاس هم ندیدم و همش خودخوان بوده. نه نابغم نه تیزهوش و نه رشتم ربطی به زبان داره.فقط تلاش و وقت گذاشتن. اینارو نوشتم که بفهمی آدم با تلاش به همه جا می رسه

          4. Alireza می گوید

            ممنون از جوابتون در جواب آقای آریا بگم هر معلم زبانی امد روش خودشو پیش گرفت رفت این معلمون هم فقط به املا توجه میکنه تلفط ترکی هم داره یک چیز ترکیبی بین ترکی و انگلیسی میگه بعد ما هم باید سریع بنویسیم یه a جابجا شه ۲نمره از دست میدیم انهایی که کلاس زبان رفتن توش ماندن چه برسه به ما شاید اولین درس تو عمرمم که مردود بشم همین زبان با این معلمه هست  .از آقای آرمان تشکر میکنم هر وقت شد این کتاب‌هارو حتما میگیرم میخوانمشون با اینکه همیشه حس میکنم دیره برای یادگیری ولی با حرف‌های شما امیدوار شدم .

      2. آرمان صفا می گوید

        من قول دادم دیگه پی این بحثا رو نگیرم و نخخواهمم گرفت
        این چیزایی هم که من میگم یحث دروغ و دزدی و فرهنگ سازی بعضیاس که بدجوری هم زدیم تو دهنشون
        چون با مدرک و دلیل حرف زدیم
        به چشم دیدم عصبی شدن وقتی آبروشونو بردیم
        دیگه هم کافیشونه
        اما در مورد بحث هم باید بگم که عیچ اشکالی نداره یکی بیاد بحث کنه فلان شخصیت دیسی یا مارول پتانسیل نداره
        فوقش یا درست می گه یا لشتباه میگه
        چند وقت پیش کوین کونروی گفته بود که سوپرمن شخصیت خسته کننده ایه نسبت به بتمن
        کسی نه فحشش داد نه چیزی
        نظرشه دیگه
        اینا تبو و ممنوعه نیستن که کسی حرف در موردشون نزنه
        چهارتا شخصیت تخیلی ان
        از دروغ و تملق و این چیزاس که من متنفرم
        وگرنه بحث همه جا هست دیگه
        الان سر اتیازای اکوامن من و بچه ها اختلاف نظر داریم ولی نه کسی بی ادبی می کنه نه ناراحت میشه
         
        تازه چیز هم یاد می گیری و دید دیگران این امکان رو میده که از منظر دیگه به جریانات نگاه کنی

  11. آرمان صفا می گوید

    درموذد بخش اول رو درست می گی ولی بحث منم عملکرد کلی فیلم بود مثه شوالیه بر می خیزد نولان که پر از اشتباهه ولی در کل فیلم خوبی بود
    درمورد بخش دوم هدف فقط آدم شناسی بود که بفهمن ملت به چه قومی طرفن
    که چقد اطلاعات ناقص میدن و وقتی می گیم دزد تهمت الکی نمی زنیم
    مدرکش هم هست
    اینا هم همش حقیقته
    حقیقت نه ترس داره نه خجالت نه اعصاب خوردی
    اتفاقا درگیری ذهنی هم نداره
    فقط چیزایی هست که اتفاقی به تورم می خوره و می خندونه آدمو که چقد مطالب آشناس
    من خودم سایتی که چیزی بهم یاد نده نمیرم
    تو سایتای ایرانی کمیکدبوک خیلی وقته نمیرم
    تو خارجی ها هم اصلا سر به سی بی آرهم نمیزنم بس حاشیه ای بنویسه
    اونارو هم نوشتم که بفهمن هرکی هرکی نیست آدم هرکاری خواست بکنه و هرچی خواست بگه
    ضمن اینکه خودت بهتر از من به راست بودن مواردی که گفتم واقفی
    اگه یک کلمش دروغه آزادید منو اخراج کنید
     
    خلاصه گذشت اون دوره که هرکی هرچی خواست بگه

    1. ارشیا بشیری می گوید

      موضوع اینه که ملت خودشون خیلی وقته فهمیدن قضیه از چه قراره، لازم نیست روش مانور بدی، فقط اعصاب خودت و دیگران رو بهم می ریزی.
      همه‌ی این حرفا، خیلی قبلتر از شما، با سند و مدرک و لینک و غیره دست مردم قرار گرفته، خود مردم میدونن اونجا چه جور آشغال دونی ای هست. دیگه وقتی ملت میدونن پس مسلماً لازم نیست اینجا رو با صحبت کردن در مورد اونجا تبدیل به زباله دونی کنیم.

  12. Arya3fff می گوید

    دو نوع منتقد آفت هستن . اونایی که به مرد پولادین و انت من ٢ نمره ۱۰۰ میدن و اونایی که به آکوامن ۳۸ میدن .

    بدشانسی آکوامن این بود که از اون منتقد های جو گیر که ۱۰۰ میدن به تورش نخورد و هم اینکه گیر دوتا منتقد احمق افتاد ( اگه اون دوتا نمره ۳۸ نبودن میانگین نمرات میشد ۶۰ ) .

    بزرگترین ایرادِ فیلم ، فیلم نامه اش هست . دیالوگ ها آبکی هستن و انگار برای پُر کردنِ زمان فیلم هستن . نمیدونم چرا وارنر بجای ویل بیل و دیوید لزلی جانسون یه دیالوگ نویس درست و حسابی استخدام نکرد … هرچند خدا رو شکر به لطف جیمز وان ، کلی صحنه های اکشن و مبارزات خفن توش هست که آدم زیاد بابت دیالوگ ها زجر نمیکشه.( درمورد جلوه های ویژه الان نمیشه نظر داد ولی از تو تریلرها که شگفت انگیز بودن . هرچند شنیدم اونایی که فیلم رو دیدن گفتن تو یکسری جاها آدم محو زیبایی صحنه میشه یکسری جاهای دیگه وجلوه ویژه بد بوده )

    اگرچه الان همه سازنده های بلاک باسترها بجای داستان به جلوه های ویژه و اکشن های پر زرق و برق اهمیت میدن . چیزی که سه گانه شوالیه تاریکی افسانه ای کرد نه جلوه های ویژه پر خرج ، بلکه نویسندگی عالی و پُر مغزش بود که توسط برادران نولان نوشته شده بود . من عاشق کریستوفر نولان هستم چون یه نویسنده شگفت انگیزه و نبوغ نویسندگیش رو تو اینسپشن و شوالیه تاریکی کاملا به من اثبات کرد .

    هرچند هیچکس از آکوامن انتظار نداشت که دیالوگ های خفن و پُر مغز توش باشه اما ایکاش حداقل به خوبیه فیلم های مارول میبود .

    بنظر من جیمز وان بهترین تلاشش رو بعنوان کارگردان انجام داد و واقعا دمش گرم ، امیدوارم بازم تو dceu فعالیت کنه . بازیگرها و بازیشون هم عالی بود حتی جیسون موموآ که معلوم بود عاشق آکوامن بودنه و با علاقه بازی میکرد .

    اگه وارنر میخواد از مارول جلو بزنه باید خیلی بیشتر رو فیلم نامه هاش کار کنه وگرنه هیچی ازش کم نداره .

     

  13. آرمان صفا می گوید

    اصلا آکوامن تو نویسندگیش جریانات داشته از اول
    جیمزوان گویا کارش خوب بوده
    ندیدم تو نقدا کسی به جیمز وان گیر بده
     
    درمورد پیام ارشیا هم باید بگم که باشه حتما رعایت می کن

  14. ارشیا بشیری می گوید

    فروش جهانی آکوامن از مرز ۱۷۹ میلیون دلار گذشت. پیش بینی شده تا آخر هفته ۲۰۰ میلیون دلار رو رد کنه

    1. Alireza می گوید

      الآن از ۲۵۰میلیون دلار هم گذشت بنظرم ۹۰۰میلیون بترکونه میفروشه . از تخصصی ترین سایت کمیک بوکی ایرانی هم ۷.۵گرفته فکر کنم ایندفعه بحث پتانسیل باز نشه …

  15. crash bandicot می گوید

    من ولی شخصا امیدوارم که فیلم خوبی بشه.

    و بهتر از اون، دوبله خوبی داشته باشه.

    نمیگم زبان اصلیش بده، خوبه، اوکیه. ولی دوبله همیشه برام چیز دیگری بوده.

    یکی از خوشبختی های مارول در ایران این بوده دوبله های درجه یکی داشته.

    از شروین قطعه ای سر اسپایدرمن های سام ریمی که واقعا کارش جاودانه بود(واقعا نمیتونم اسپایدرمن بالغ رو بدون آقای قطعه ای تصور کنم.) تا آقای شیخ زاده که سر هالند گل کاشتن.

    چنگیز جلیلوند عزیز که صداش پا به پای تونی استارک و رابرت داونی جونیور جلو میره و اصلا فیت داستانه.

    رضا آفتابی که دیگه نمیشه بندیکت کامبربچ رو بدونش تصور کرد. از شرلوک گرفته تا اینجا، عالی عمل کرده!

    و همچنین مرحوم حسین عرفانی عزیز که صداش در اونجرز بعدی خالی خواهد ماند:(

    امیدوارم دی سی هم صاحب دوبله خوب شه، چون فعلا که فقط ماندگاراش، کیکاووس یاکیده در نقش بتمن های قبلی بوده.

  16. E.N می گوید

    آقا آرمان فیلم های خیلی خوب بالای نود  و فیلم های شاهکار نودوسه به بالا میگیرن در راتن، شما به نمرات نگاه کن البته راتن و متا آنچنان اختلافی در نمرات به فیلم ها ندارن و فیلمی که در راتن بد باشه در متا هم بده و فیلمی که در متا خوب باشه در راتن هم خوبه فقط اون نمره ای که میدن از لحاظ عدد فرق میکنه ولی خوب و بدش تقریبا در هردو سایت یکیه اما در کل نمرات راتن معقول تره راجع به معتبر بودن منتقد الان اینی که گفته آکواریوم، خیلی نظرش معتبره که در متا ثبت شده؟! 

    شما نمره هارو ببین مثل اون مثالی که زدم، در کل نمره های راتن معقول تره یکم، و الان نمره آکوامن در راتن ۶۸ هستش که همچنان نمره خوبیه

    1. Captain Steve Lover می گوید

      این تفاوت بخاطر نوع سیستم نمره دهی سایت هاست. توی راتن یه منتقد اجازه نداره نمره بده به فیلم. فقط میتونه از بین دو گزینه ی راتن و فرش یکی رو انتخاب کنه. راتن یعنی از فیلم راضی نبوده و فرش یعنی بوده. و در نهایت نمره ای که راتن میزنه مشخص میکنه اینقدر درصد از منتقدین به فیلم نمره ی فرش دادن و راضی بودن از فیلم. فیلمی که ۸۰٪ داره تو راتن. یعنی ۸۰ درصد منتقدین در کل راضی بودن ازش.

      ممکنه راضی باشن ولی در حد ۶۰ از ۱۰۰ راضی باشن. تو متا ولی اینطور نیست، منتقد خود نمره ی مد نظرش رو رد میکنه و نمره ی حق فیلم به طور دقیق ثبت میشه . شما تو همین متا اگه نگاه کنی میبینی اکثر نمرات اکوامن ۶۰ هستن. که یعنی خوب. یعنی فیلم قابل قبولیه. ولی هنوزم اونقدر خوب نیست که عالی خطاب بشه. تو راتن منتها چون منتقد نمیتونه نمره بده و فقط اجازه ی انتخاب بین دو گزینه ی راتن و فرش رو داره و در نهایت یه درصد از نمره ی همه ی منتقدین گرفته میشه، معمولا نمرات راتن خیلی کلی تر هستن.

  17. آرمان صفا می گوید

    یعنی به نظر شما نمره ی ۹ از ده نمره ی معقولیه برای فیلم خوب؟ نه شاهکار

    این چیزی هم که شما گفتی فیلم خوب بالای ۹۰ و فیلم شاهکار بالای ۹۳ رو اولین بار می شنوم

    ۹ و ۹٫۳ تفاوت چندانی نداره

    اینایی که تو متا نظر میدن تو راتن هم امتیازشون لحاظ می شه منتها متا فقد منتقدای مطرح رو میاره

    تو همون متا هم موارد سختگیرانه و گاها بی منطق پیدا میشه ولی انقد کمن که با نظرات دیگه یه جورایی امتیازشون گم میشه

    معتبرترین سایت امتیاز فیلم هم متا هست. حالا منو قبول ندارید می تونید از خیلیا بپرسید

    در مورد فیلم آکوامن هم وقتی دیدم حتما نظر می دم. بحثه منم  عملکرد وارنر بوده  نه فیلم آکوامن. وگرنه قطعا احمقانس ندیده فیلم رو قضاوت کنی. ولی با این امتیاز دهی بعیده آش دهن سوزی باشه. چون منم تو فیلم سختگیرم  زک فن و مارول فن و ام سی یو فن هم نیستم که بگن فلانی ضد دیسی نظر میده.صد درصد عاشق دیسی و دنیاشم. حالا تا سه ماه بعد ببینیم چی می شه.

     

    1. E.N می گوید

      نه بابا من شمارو قبول دارم آقا آرمان فقط در این مورد باهاتون موافق نیستم، در ضمن من گفتم فیلم های خیلی خوب نود میگیرن نه فیلم های خوب، فیلم های خوب ۶۰ به بالا میگیرن، فیلم های خیلی خوب ۸۰ به بالا میگیرن، وقتی گفتم نود به این دلیل بود که شما گفتی راتن به همه فیلم های خوب نود میده در صورتی که اون فیلم ها خوب نیستن، خیلی خوب هستن که نود به بالا گرفتن، خلاصه که فیلم های خوب در راتن ۶۰ به بالا هستن فیلم های خیلی خوب ۸۰ به بالا هستن و فیلم های عالی و شاهکار ۹۳ به بالا هستن مثلا فیلم های آیرون من ۱،شوالیه تاریکی، اسپایدرمن ۲، لوگان و پلنگ سیاه که شاهکار محسوب میشن ۹۳ به بالا گرفتن، فیلمی نیست که در سایت راتن تومیتوز ۹۳ به بالا گرفته باشه از بالای صد منتقد هم این نمره رو گرفته باشه و شاهکار نباشه، البته توضیح دقیق تر نمره دهیش رو در خود سایتش میتونید بخونید من خیلی وقت قبل خوندم دقیق یادم نیست ولی تقریبا مطمئنم همینا بود اما ۹۳ به بالا رو کاملا مطمئنم همین بود

      این منتقدایی که بی منطق نظر میدن که الان در نمره دهی آکوامن نظرشون بدجوری تاثیر گذاشته اگه همینا اینقدر پایین نمیدادن الان متای آکوامن بالای ۶۰ بود اما الان شده ۵۳ که یعنی فیلم خوبی نیست در صورتی که راتن موقع اعلام نمرات آکوامن اعلام کرد dceu به دومین فیلم تر و تازه اش رسید که این یعنی فیلم خوبی بوده آکوامن، به جز اون خیلی از افرادی که فیلم رو دیدن ازش تعریف کردن بعیده فیلم بدی باشه البته شما درست میگی هنوز خودمون ندیدیم و باید برای نظر دادن درباره فیلم تا موقع دیدنش صبر کنیم 

      در مورد متا آره قطعا معتبر که هست و فرق آنچنانی نداره با راتن اما در کل نمرات راتن کمی معقول تره مثل اون مثال بازگشت سوپرمن و جنگ بینهایت

  18. ارشیا بشیری می گوید

    بچه ها نمرات نهایی فیلم آکوامن رسید. امتیازات فیلم آپدیت شد: نمره ۵۵ از ۴۸ نقد

  19. Deadpool می گوید

    نمراتش که منتشر شد ناامید شدم بدجور.خیلی بهش امید داشتم.اما تعریف و تمجید کسانی که دیدنش  تا حدودی امیدوارم کرد به فیلم دوباره.ولی در کل نمیدونم واقعا چه بلایی سر دی سی اومده.کمپانی ای که یه زمانی بهترین فیلمهای کمیک بوکی تاریخ رو میساخت الان رسیده به بدترینها و همش داره طرفداراشو نا امید میکنه

  20. آرمان صفا می گوید

    از cinema score هم -A گرفتخ که نشون می ده تماشاچی ها راضی بودن از فیلم تا حد قابل قبولی

  21. Deadpool می گوید

    امیدوارم حق با تماشاگرا باشه و فیلم خوبی باشه واقعا.ضمن اینکه الان فهمیدم راجر ایبرت (منتقد مورد علاقم) هم به فیلم ۸۸ داده.

  22. آرمان صفا می گوید

    آکوامن به طرز عجیبی ازش استقبال شد و دور از ذهن نیست که رکورد دوتا فیلم آخر بتمن نولان رو بزنه تو فروش. شخصا فکر می کردم با امتیاز ۵۵ از متا تا هفتصد میلیون حداکثر فروش کنه ولی یک میلیاردو راحت رد می کنه.

    ۲۲ تا نظر مثبت و ۲۱ نظر متوسط و ۶نظر مثبت.  یعنی فیلم نسبتا خوبه . بیشتر هم به گیج کننده بودن داستان کلی فیلم و دیالوگ ها گیر دادع بودن. اگه تو این بخش خوب عمل می کردن کمه کم ۷۰ رو می گرفت از متا. حیف واقعا

    امیدوارم این اتفاقا برا شزم نیفته چون واقعا غیر قابل بخششه

    1. ارشیا بشیری می گوید

      من یک سوم فیلم رو دیدم، فکر کنم اشتباه اصلی این بود که نویسنده و کارگردان فکر کردن همه کمیک های آکوامن رو خوندن، یعنی یه جوری اقتباس کردن و فیلمنامه رو نوشتن که کسی کمیک های آکوامن رو خونده باشه کامل می فهمه چی به چیه، ولی کسی آشنایی نداشته باشه گیج میزنه
      البته خب منتقدا که بیشتر روی CGI بودن فیلم مانور دیدن که مثلا بگن چون اکثرش CGI ئه پس ارزش سینمایی نداره. ولی بحث فیلمنامه فعلا از نظر من اینطوری بوده.
      آکوامن بعید نیست تبدیل به رکوردار فروش فیلم های” اوریجین محور” سینمای ابرقهرمانی بشه.

  23. Deadpool می گوید

    دوستان واقعا شرمنده بابت اسپم میخوام سریال Titans ببینم اما دو دلم دوستانی که دیدن به نظرتون ارزش دیدن داره؟

    1. عادل اسلامی می گوید

      بستگی به سلیقه و خب میزان انتظاراتتون داره، اگه بخوایم تخصصی به قضیه نگاه کنیم سریال قوی‌‌ای نیست و نکات مثبت کمتری داره در برابر نقاط ضعفش، منتها اگه دوست دارید این دنیای تلویزیونی رو بصورت جدی دنبال کنید دیدنش ضروری بنظر میرسه، منظور سریال هایی مثل دووم پاترول هستش که اول در چند اپیزود این سریال معرفی شدن و براشون پیش زمینه چیده شده تا در سریال اختصاصی خودشون حضور پیدا کنن.

    2. آرمان صفا می گوید

      یه چیز متوسطه با شخصیت پردازی از بیخ و بن غلط و داستان شلوغ و حفره دار
      بار دیگه ثابت شد دیسی وقتی ذات شخصیتا رو تغییر بده در بهترین حالت یه چیز متوسط درمیاد
      حالا اگه شد بعدا در یه پست جدا ازخجالتش در میایم
       
      به عنوان دیسی فن یک درصد هم خوشم نیومد ولی ارزش یه بار دیدنو داره

      1. Alireza می گوید

        من که هنوز فیلمو ندیدم(منتظر زیرنویس فارسیم)ولی ان فیلم‌هایی که دیدم بعد میانگین منتقدین دیدم فهمیدم یه سلیقه کاملا جداگانه ازشون دارم هنوز امید دارم چون با استقبال خوب مردم روبهرو شد شاید ایراد اصلی فیلمش شلوغ بودنش باشه به هر حال بعد دیدن فیلم زیر نقد فیلم آکوامن نظرمو میگم درموردش…

    3. E.N می گوید

      ببین titans سلیثه ای هست شاید خیلی خوشت بیاد شاید هم حالت به هم بخوره از اون یریال اما من خودم قسمت اول رو دیدم دیگه ندیدم چیز بدی نبود اما عالی هم نبود به به نظرم سریالای دیگه دیسی مثل فلش ئ ارو یا گانهام از اون بهترن البته من فقظ یک قسمت دیدم ولی در همون قسمت زیادی در بعضی چیزا زیاده روی کرده بود

    4. E.N می گوید

      مثلا دیک گریسون زیادی و الکی خشن بود از بتمن دزک اسنایدر هم خشن تر بود یا استار فایر اصلا اون شاهزاده مهربون در کمیک ها نبود اما خداییش صحنه های اکشنش خوب بود و ریون هم جالب بود اما در کل که هوادارا و منتقدان راضی هستن ول گفتم که به نظرم در حد سریالای موفق دیسی مقل مثل فلش و ارو یا گاتهام نمیشه

  24. Deadpool می گوید

    ای بابا.انتظار داشتم حکم دردویل یا جسیکا جونز رو برای دی سی داشته باشه.حیف شد.حالا شاید دیدمش.مرسی دوستان

  25. Deadpool می گوید

    فلش و ارو که سریالای آبکی و مزخرفی بودن گاتهام ندیدم!

    1. E.N می گوید

      نه والا هیچ وقت آبکی نبودن فقط در یک فصل مثل تقریبا بیشتر سریال های دنیا افت کردن وبعدش دوباره به روند خوب خودشون برگشتن، انگار بگیم چون دردویل در فصل دوم افت کرد سریال مزخرفیه؟؟؟ نه عزیز، این سریالا عالین ولی باتوجه به شخصیت ها لحن سریال ها متفاوته، در ضمن گاتهام هم خوبه

      1. ارشیا بشیری می گوید

        فکر کنم منظورشون از آبکی، اینه که این سریال های CW از لحاظ بصری، حرف زیادی واسه گفتن ندارن مثل کاستوم هاشون، یا نحوه درگیری ها و اکشن شون، کلا از دید بصری و طراحی کاستوم و غیره
        ولی خب از دید بازیگری یا داستان، سریال های بدی نیستن.
        گاتهام هم فعلا خیلی خوب شده اینطور که توی سایت های مختلف راجع بهش حرف زده میشه
        آقای ددپول به نظرم جای تایتانز، گاتهام رو ببین اگه میخوای سریال نسبتا خوب ببینی.
        ولی اگه میخوای خودتو آماده کنی واسه دووم پاترول و استارگرل و بقیه‌ی سریال های استریم دی سی یونیورس، دیدن تایتانز فکر کنم الزامی باشه

  26. saeedporreza می گوید

    خب سریال تایتانز مثل سینمای دیسی هست بسیار دارک و البته خشن و یکی دو پله بالاتر.داستان پیچیدگی خاصی نداره ولی از نظر اکشن نمره قابل قبولی میگیره.به نظرم قسمت اولو ببین اگه خوشت اومد ادامه بده وگرنه …

    گاتهام هم خب به نظر بنده بهترین سریال دیسه اگه بتمن فن هستی درنگ نکن حتما ببین.چون داستانهای اورجینال خوبی داره.

  27. Deadpool می گوید

    اتفاقا تنها نکته مثبت سریالا CW کاستوم مناسب و بازیگرا خوبشه(البته نه همه.بازیگر فاجعه آیریس فراموش نشه!)ولی داستان جذاب و پر کششی ندارن.دقیقا مثل بقیه سریالای CW ساخته شده برا تینیجرای کم سن و سال.البته سو تفاهم پیش نیاد نظر شما و بقیه طرفداران سریالا CW هم محترمه

    1. E.N می گوید

      بله از دیگر نکات مثبت سریالای cw کاستوم و بازیگرای مناسبشه مثلا استیون آمل و گرنت گاستین و ملیسا بنویست و اخیرا روبی رز(که در کراس اور فوق العاده جهان های دیگر بود) برای گرین ارو فلش سوپرگرل و بتوومن بهترین انتخاب بودند همینطور صحنه های اکشن  سریال های اروورس با توجه به بودجه محدود شبکه های تلویزیونی واقعا بیشترشون زیبا و هیجان انگیز ساخته میشن مثل مبارزه فراموش نشدنی الیور کویین با راس الغول یا تمام مبارزات گرین ارو با دث استروک و پرومتیوس و همینطور تقریبا تمام نبرد های فلش با اسپیدستر ها یا مبارزه سوپرگرل با رین در فصل سوم این سریال البته گفتم که بودجه محدوده  و بعضی از صحنه های اکشن هم بودن که خوب از آب در نیومدن مخصوصا اوناییش که نیاز به جلوه های ویژه زیاد داشته اما اشتباه برداشت نشه چون بسیاری از صحنه های اکشن که جلوه های ویژه زیاد براشون نیاز بوده هم هستن که خوب ساخته شدن مثلا پارسال نبرد نهایی کراس اور فراموش نشدنی بحران در زمین ایکس که بین ابر قهرمانان دی سی و نازی ها بود واقعا فوق العاده عالی بود یعنی بهترین صحنه اکشن در تاریخ سریال های کمیک بوکی بود خیلی روش کار شده بود و نتیجه هم محشر بود

      در مورد بازیگر آیریس باید بگم که اتفاقا برای آیریس سیاه پوست انتخاب خوبی بود مشکل از شخصیت پردازی آیریس بود مخصوصا در فصل سوم اما در فصل دوم خداییش شخصیت پردازی خوبی داشت و تلاشش در خبرنگاری و اون  شجاعت و اصرارش در خبر نگاری آدمو یاد لوییس لین مینداخت و شخصا خوشم اومد و الان در فصل پنجم هم داره مثل اونموقع میشه و همزمان یک همسر قابل برای بری آلن هم هست و خوبه که اعتماد و صمیمیت و درک متقابل بین بری و آیریس به خوبی احساس میشه

      نهایتا باید بگم که سریالای اروورس در cw واقعا  کیفیت خوب  و قابل توجهی دارن و اتفاقا پر هستند از داستان های جذاب و پر کشش و با توجه به شخصیت سریال ها و با اون حال و هوا ساخته میشن مثلا ارو چون شخصیت تاریک تر و جدی تری نسبت به فلش داره سریالش هم جدی تره یا بلک لایتنینگ هم حال و هوای جدی تری داره نسبت به مثلا ماموران شیلد و سوپرگرل  در مورد سریالای Arrowverse  در شبکه cw تمام و کمال قبلا توضیح دادم در خبر اولین تیزر فصل سوم سریال دردویل منتشر شد که در سایت پوشش دادن من همونجا کامنت گذاشتم و گفتم که این تفکر مزخرف و غلطی که میگن این سریالا تینیجری و بدرد نخورن به خاطر چه جور آدمایی ایجاد شده اگه خواستی میتونی بری اونجا بخونی راستی گاتهام انتخاب خوبی بود امیدوارم ازش لذت ببری

      1. آرمان صفا می گوید

        والا من به جز فصل یک فلش که با جرات می گم بهترین تجربه سریالی کمیک بوکیم بود ولی خیلی با سریالای سی دابلیو مشکل دارم و به نظرم ضعیفن و دلیلمم گفتم. فکر نکنم مزخرف و غلط گفته باشم.

        به هرحال نطرات در مورد این سریال متفاوته و بیشتر دوستان خودم هم که نگاش می کنن آدمای بزرگسالن و ربطی به تینیجری بودن نداره.

         

        1. آرمان صفا می گوید

          مزخرف گفتن یعنی اینکه شما جای دلیل آوردن برای این شبکه بیای بگی سریالای دابلیو سی و یا بگی یه مشت آدم مثلا احمق می شینن این سریالارو نگاه می کنند. به این می گن توهین و مزخرف گویی

          1. E.N می گوید

            ببخشید من دقیقا نگرفتم چی شد؟ الان شما اونجایی که گفتم این تفکر مزخرف رو میگی؟ اونجا منظورم این بود که این که بگن این سریالا تینیجری و بدرد نخور و بچگونه هستن مزخرفه منظورم این بود، منظورم این نبود که هرکس از این سریالا خوشش نیاد مزخرف میگه، و اینکه کیا باعث شدن اون  تفکری که راجع به اروورس گفتم در ایران بین کمیک فن ها رواج پیدا کنه رو هم در کامنتم در تیزر جدید فصل سوم دردویل منتشر شد گفتم و کلا مفصل راجع به این که چرا سریالای اروورس خوبن توضیح دادم و دلیل آوردم اونجا 

  28. Deadpool می گوید

    .علاقه ای به بقیه سریالا دی سی یونیورس ندارم و منتظرشون هم نیستم.ولی از کودکی به تایتان ها علاقه زیادی دارم با انیمیشنشون هم خاطره زیاد دارم.تعریف گاتهام رو بیشتر شنیدم.اول گاتهام میبینم پس بعد تایتان اونم فقط به خاطر علاقم به این گروه.مرسی دوستان بابت وقتی که گذاشتید

    1. Arya3fff می گوید

      اگه عاشق کارتون های تایتان ها هستی ، شدیداً پیشنهاد میکنم سریال رو نبینی! 

  29. Deadpool می گوید

    جالبه اینجا جرئت ندارم نظرم رو بگم!سریع بازخواست میشم.(البته مطمئن نیستم‌کامنت آقا آرمان خطاب به منه یا نه.اگه نیست شرمنده بابت اشتباهم)به نظر من سریالا CW آبکی و به شدت ضعیفن چون با قرار دادن رومانس های نچسب و به شدت کلیشه ای تمرکز اصلیشون در جذب کم سن و سالهاست.نمونش سریال ومپایر دایریز که یه فاجعه بود‌.باز سریالا دی سی از این بهتر بودن اما قربانی سیاست CW شدن.فلش که هر قسمت یه ویلینی که قدرتهاشو از اون رعد و برق به دست اورده باهاش میجنگه آخر سر شکستش میده یه عشق بازی لوس به سبک CW هم اتفاق میفته.یه سناریو ثابت.بدون عمق بدون پرداخت به ویلین ها

  30. Deadpool می گوید

    آیریس واقعا بازیگرش هم نچسب بود و بازیش خیلی بد بود.(حالا کاری به زشت بودنش ندارم!)و الان حتی طرفداران پر و پا قرص دی سی و سریالا CW ازش متنفرن

    1. E.N می گوید

      رومانس هاش رو آره خدایی قبول دارم بیشتریاش نچسبه، اما اینکه هر قسمت یک فراانسان رو شکست میده خب همیشه هم بی هدف نیست یعنی بعضی وقتا به جز برای بوجود آمدن صحنه های اکشن مهیج هدف دیگه هم داشته مثلا بعضی وقتا به اینکه همه مثل فلش خوش شانس نبودن و بعضی ها به خاطر این توانایی ها و قدرت ها زندگیشون نابود شد یا بعضی ها به خاطر قدرتشون خودشون در حال مرگ بودن، هم پرداخته شد یا بعضی وقتا به این میپرداختن که فراانسان برای چی از قدرتش در راه شرارت استفاده میکنه چون بعضی هاشون به خاطر خانوادشون مجبور به سو استفاده از قدرتشون برای بدست آوردن یک زندگی بهتر شدن یا بعضی ها هم مجبور بودن از قدرتشون در راه شرارت استفاده کنن تا زنده بمونن چون از سوی یک تهدید بزرگتر تهدید شده بودن، کلا چیزی که این سریال ثابت کرد در مورد انسان ها این بود که اگر انسان ها به قدرتی برسن بیشترشون به فکر نفع خودشونن تا دیگران کمتر کسانی برای دیگران هم فداکاری میکنند که در واقع هم یک حقیقته این موضوع که همین حالا هم به نحوی داریم میبینیم که تقریبا همه به فکر خودشونن، این عمق داستانه و بی هدف نیست در ضمن بعضی وقتا هم تعاملات فلش با اون فراانسان ها باعث میشه فلش یا یکی از اعضای تیم فلش یا خود اون فراانسان در مورد مشکلی یا داستانی از نظر شخصیتی به بلوغ برسه، در ضمن معمولا در مورد انگیزه و هدف و سرگذشت هر فراانسان توضیحات قابل قبولی داده میشه و اون فراانسان تبدیل به شخصیتی جالب و مهم برای بیننده میشه البته بودن تعدادی که جالب نبودن مثل رایول ولی تعدادشون کم بوده

      در مورد آیریس گفتم که مشکل از شخصیته که الان تقریبا همونطور که توضیح دادم حل شده و اتفاقا هواداران عاشق cw هستن که اینو هم که چرا دوستش دارن رو قبلا در کامنت تیزر دردویل توضیح دادم

  31. آرمان صفا می گوید

    فکر کردم مزخرف گفتن را با مایی گفتم هرکی نظر منفی داشت به این دنیا دلیل نمیشه مزخرف گفته باشه که سو تفاهم بر طرف شد. چون ادبیات جالبی نیست

    درکل هرچی دوست داشتید نگاه کنید و از هرچی لذت می برید طرفداری کنید. هیچ اشکالی نداره. ما تا وقتی نظر انحرافی نشنویم جوابی نمی دیم.یکی ممکنه مثلا از ونوم خوشش بیاد. ولی سلیقه با اینکه یه اثری رو که شاهکار نیست بگید شاهکاره فرق داره

    کسی بابت نظرات بازخواست نمیشه آقای ددپول. دلیل برخورد با شما هم تو نظرات واچمن چیز دیگه ای بود که گذشت.

     

  32. علی زراعت می گوید

    تایتانز رو من تموم کردم خوب بود یاد دردویل افتادم قسمت آخرش هم خشن آرین چیزی بود که تحت عنوان یه اقتباس قهرمانی دیدم و از اون عجیب تر کسی بود که داشت این کار رو می کرد …. فقط پایانش خفن نبود که البته با صحنه بعد از تیتراژ باحالی که داشت جبران شد حیف کاش این فصلش یه قسمت بیشتر بود.  در مورد سریال ها cw امسال واقعا سال سریال ها دیسی هست چون به جز لجندز که من دنبال نمی کنم هم سوپرگرل هم فلش پیشرفت چشمگیری کردند و ارو هم بهتر شد. سوپرگرل که ترکوند فصل جدید فضاش جدی شد و از حالت لوس دراومد هرچند اینو مدیون ویلن فصل جدیدش هست هرچند جالبه فصل جدیدش شخصیت منفیش دیدگاهش پیروز شد در مقابل دیدگاه سوپرگرل و من رو یاد دارم نایت و جوکر و بتمن انداخت. ارو هم تا حالا بد نبوده. و فلش هم برگشته به روز های اوج فصل های یک و دو و از فصل قبل خیلی خیلی بهتر شده. و سورپرایز امسال کراس آور وحشتناک خوب cw بود که زمینه چینه عالی ای برای کراس آور بعدی که همون یه رویداد معروف تو دیسی با یه اسمی که crisis و بحران توش هست بود و هر سه قسمت عالی بودن. هرچند بهترین عملکرد رو در کل فصل جدید سوپرگرل داشت به خاطر پیشرفتی که کردند. اما اما اما سریال برتر کمیکی امسال تا اینجا با اینکه فقط یک قسمت اومده ولی همون یه قسمت هم نمرش ۹.۴ از ۱۰ شد فصل جدید گاتهام هست. فصلی که ترکیب شده از سریال بازی تاج و تخت و فضای نولان در سه گانه بتمن. و داستان no man’s land که یک ترکیب وحشتناک خفن رو به وجود آورد و چیزی که این فصل رو خاص کرد فضای جدی بود که به سریال اضافه شده. حیف که تعداد قسمت رو کم کردند و حیف که برا فصل بعد تمدید نشد و فصل آخرش هست حالا که یه درجه رفته بالا نباید کنسل میشد باید یه یه کمپینی بزنیم حداقل تو یه شبکه دیگه ادامش بدند یا یه سریال بسازن بره چند سال بعد از یه شبکه دیگه. فصل ها قبل هم خوب بودند ولی این فصل سریال در حد game of thrones خفن شد و نمره قسمت اول هم اینو تایید کرد. دیسی یونیورس باید زودتر یه سریال در مورد گاتهام چه ادامه این چه چندین سال بعد داستان بزنه حیفه تایتانز و سریال های دیگش تمدید بشن بعد گاتهام قسمت کم و فصل آخر باشه. خلاصه این فصل گاتهام رو از دست ندید که یه شاهکار شده حیف به خاطر نمره فصل اول که خدایی بد هم نبود زیاد بش توجه نشه چون فصل جدید بهترین سریال سوپرهیرویی تاریخ داره میشه و از دردویل هم داره می ره جلو.

    1. E.N می گوید

      آخ گفتی کراس اور  که دیگه واقعا هرسال داره میترکونه سال به سال کراس اور های Arrowverse در شبکه cw داره عالی تر میشه و با ایده های بکرش مارو غافل گیر میکنه امسال هم طبق معمول فوق العاده بود سال بعد میخوان از بزرگترین و بهترین رویداد تاریخ کمیک های دی سی  crisis on infinite earths یعنی بحران در زمین های بی نهایت  اقتباس کنن که خداییش دیگه خبر بهتر از این نمیشد  حتی اگر قرار بود سال بعد از روش فیلم سینمایی بسازن بازهم  من برای کراس اور بیشتر ذوق داشتم تا فیلم   بنده به سایت پیشنهاد دادم که چون کمیکش ترجمه نشده جایی و خوندن اون رویداد با زبان اصلی واقعا سخته اگر برای بچه های زحمت کش سایت  مشکلی نیست سعی کنن که تا قبل از پایان تابستون و قبل از شروع مهر سال آینده بحران رو ترجمه کنن یا حداقل راجع به بحران یک مقاله توپ مثل لحظات برتر یا همچین چیزی بنویسن که خوشبختانه آقای بشیری گفت بررسی میشه پیشنهاد بنده برای بحران

      و اینکه حق با شماست واقعا امسال همه سریال های دیسی پیشرفت کردند  فلش که بعد از افتی که در فصل سوم کرد(البته همون فصل سوم هم بدک نبود) خودشو در فصل چهارم جمع و جور کرد و پیشرفت کرد و امسال در فصل پنجم کاملا برگشته به کیفیت فصل های یک و دو اگه همین روند رو پیش بگیره فصل پنجم سریال فلش میتونه حتی تبدیل بشه به بهترین فصل سریال فوق العاده فلش   و سوپرگرل هم بهتر شده این فصل  و افسانه های فردا یا همون legends of tomorrow هم که واقعا سریال خوبیه خوشبختانه فصل به فصل بهتر میشه و تا حالا افت نکرده این فصل چهارم هم تا الان جالب بوده و به لطف حضور جان کنستانتین از فصل های قبل هم بهتر بوده البته این جان متاسفانه یا خوشبختانه اگه اشتباه نکنم مثل جان در کمیک های ریبرث دیسی هستش اما هنوز هم ویژگی های خوب و اصلی جان کنستانتین رو داره یعنی همون آدم یک دنده و سیگاری و در عین حال بیخیالی هستش که دوست داره تنها کار کنه(البته به خاطر نجات جون خودش و نابودی یک اهریمن خطرناک به نوعی مجبور میشه به افسانه ها بپیونده ولی زیاد باهاشون همکاری نمیکنه بااینحال هواشونو داره) اما از ته قلبش به دیگران و مخصوصا به کودکان اهمیت میده چون نمیخواد اتفاقی که برای استرا افتاد تکرار بشه و اون جادوگریاش هم واقعا باحاله و تعاملاتش با دیگر افسانه ها واقعا خوب وجالبه  خلاصه که این فصل افسانه ها هم دوباره تونسته بهتربشه ولی هنوز در حد فلش و ارو نشده راستی حالا که صحبت از ارو شد باید بگم امسال فصل هفتم سریال ارو هم واقعا عالیه و امسال تا الان بهترین فصل سریال های اروورس بوده خیلی زیبا عمل کرده این فصل و داستان در زندان به بهترین شکل پیش رفت درست و حسابی به این چرخه خشونت در اعمال الیور پرداختن  نقطه اوج داستان در قسمت ۷ بود که شگفت انگیز بود اون قسمت و تا الان بهترین قسمت فصل ۷ بوده و اون سوپرایز قسمت ۸ و فاش شدن هویت گرین اروی جدید هم جالب بود صحنه های اکشن این فصل هم تا اینجا عالی بوده و کلا نیم فصل اول فصل هفتم ارو عالی عمل کرد و حتی از نیم فصل اول فصل پنجم ارو بهتر بود(کلا دو سال پیش یعنی فصل پنحم ازنظر من بهترین فصل بود) فصل هفتم هم اگر همینجوری پیش بره میتونه بهترین فصل بشه و همونطور که گاتهام میتونه در این فصل فراموش نشدنی بشه ارو هم میتونه    قطعا این دو فصل میترکونن تا آخر امسال ولی فکر نکنم هیچکدومشون در حد فصل اول دردویل بشن

      اتفاقا خوبه که گاتهام در این فصل تموم میشه چون در اوج کیفیت سریال به پایان میرسه مثل برکینگ بد

      1. E.N می گوید

        در بهترین فصل و موقعیت گاتهام داره تموم میشه و بعد از اتمام گاتهام از اونجایی که فیلم بتمن هم راه درازی تا ساخت و اکران داره قراره در این فرصت شهر گاتهام رو در سریال اختصاصی بتوومن در شبکه cw ببینیم که روبی رز دوباره در اونجا نقش بتوومن رو بازی میکنه امیدوارم سریال موفقی بشه

        1. E.N می گوید

          روبی رز برخلاف انتظارات واقعا دلپذیز در تقش کیت کین یا همون بتوومن ظاهر شد و از نقاط قوت کراس اور بود   در سایت راتن تومیتوز هم در بخش کریتیک کانسنسز یا همون نظر عموم منتقدین  قسمت ۹ ارو که قسمت دوم کراس اور بود از بازیگر و شخصیت بتوومن تعریف شده بود که یعنی منتقدین هم بسیار راضی بودن و طبق چیزی که در ویدیو های یوتیوب بود و نظر یوتیوبر ها و نظرات ویدیو ها خوشبختانه به نظر میاد هواداران هم از بتوومن راضی بودن  گاتهام هم قابل قبول در کراس اور نشون داده شد وبه همون تاریکی و بزرگی و فاسدی که باید باشه بود جالبه که فضای شهر و ساختمان وین بسیار شبیه گاتهام در۳ گانه شوالیه تاریکی بود و حتی نقاب بین واسه فیلم شوالیه تاریکی برمیخیزد در تیمارستان آرکهام در کراس اور نشون داده شد  نقاب در قفسه هایی بود که نورا فریز اونجا دنبال دستگاه سرما ساز میگشت فکر کنم اون گاز توهم زا هم که روی ذهن فلش و ارو تاثیر گذاشت گاز مترسک بود یک چیز جالب دیگه هم وجود تقاطع نولان برتون در گاتهام بود

          در اینستاگرام سایت خبر دستور ساخت پایلوت سریال اختصاصی بتوومن توسط cw رو دیدم و واقعا امید وارم مثل فصل پنج فلش و فصل هفت ارو در cw امسال سریال اختصاصی بتوومن هم بترکونه

  33. آرمان صفا می گوید

    بحران در زمین های نامحدود انق پیش زمینه لازم داره که حالا حالا اقتباس سینمایی از این رویداد صورت نمی گیره. وارنر تو همین فیلمای الانش مونده، دیگه وای به حال همچین رویداد عظیمی.

    ضمن اینکه انقد شخصیت داره و انقد داستانش شلوغه که بعیده سی دابلیو بتونه یه چیزی در حد خودش خلق کنه.

    ضمن اینکه اقتباس وفادارانه ازش می شه مرگ بری الن و سوپرگرل و مالتی ورس که اینم چندان قابل انتظار نیست.

    در مورد بحران در زمین های نا محدود هم اگه زنده موندیم و سایت هم تایید کرد بعد از ساعت قیامت یه لیست از رویداد مهم دی سی می نویسیم. شخصا حاضرم این کارو بکنم. حالا تا تابستون

    پ ن : ارشیا فایل هایی که خواستی رو برات ایمیل کردم

  34. آرمان صفا می گوید

    راستی یادم رفت بگم که بحران در زمین های نامحدود چون از داستان های مهمه فلشه توی پروژه فلش آوردمش و یه خلاصه ای از کل داستانو اونجا نوشتم. انشالله وقتی منتشر شد خواهید دید.

    ولی خیلی تخصصی تر تو یه مقاله جداگانه بهش می پردازیم چون بر خلاف تصور غلطی که ایجاد شده بحران تاریخ دی سی را به طور کامل ریبوت نکرد. یه نیم ریبوت بود

    1. E.N می گوید

      آقا آرمان دمت گرم امیدوارم به زودی بتونید منتشرش کنید

      در مورد اقتباس cw از بحران هم خیالت راحت چون از پارسال داشت زمینه چینی میشد و همین کراس اور امسال هم به نوعی داشت زمینه چینی میکرد چون مانیتور از وجود تهدیدی بسیار عظیم خبر داد که تمام کارایی که تا حالا انجام داده به خاطر آماده شدن برای رویارویی با اونه که به احتمال زیاد منظور مانیتور از این تهدید آنتی مانیتوره و همینطور به مرگ سوپرگرل و فلش هم اشاره شد اما با توجه به صحبتی که الیور با مانیتور کرد معلوم شد سرنوشت عوض شده و الیور به خاطر اونا چیزی رو به مانیتور پیشنهاد داده حالا چی گفته سال بعد معلوم میشه   حتی آخر کراس اور جمله روی جلد بحران گفته شد که جهان هایی میمیرند و جهان هایی زنده میمونند و گیتی دیگه هیچ وقت مثل سابق نمیشه

      آقا آرمان کراس اور های cw هیچ وقت نا امید کننده نبودن خیالت راحت قبلا هم از پس رویدادهایی مثل تهاجم و زمین ایکس به بهترین شکل بر اومدن امسال هم که else worlds عالی بود البته نقص هایی داشت اما در برابر نقات قوتش اصلا به چشم نمیومد و درسته که نمیتونن صددرصد به بحران وفادار باشن و شاید نتونن در حد کمیکش اقتباس کنن(که بعید میدونم) اما قطعا فاصله زیادی با عظمت کمیکش نخواهد داشت و اگر وارنر نصف پولی که صرف دنیای سینماییش میکنه صرف دنیای زیبای تلویزیونیش یعنی Arrowvese بکنه که صد برابر از dceu بهتره و به هیچ وجه هم نمیشه گفت کم هوادار داره اروورس قطعا با اون هزینه یک شاهکار ماندگار و فراموش نشدنی از بحران اقتباس میشه در اروورس و امیدوارم همین الانشم با همین بودجه تلویزیون این اتفاق بیفته چون با همین بودجه کراس اور های فوق العاده که جلوه های ویژه عظیم و لوکیشن های مناسب براشون نیاز بود در طی این سال ها توسطcw ساخته شده

  35. Deadpool می گوید

    به نظرتون خیلی بهتر نمیشد حداقل هر فصل یه ویلین معرفی میکرد چون ۴۵ دقیقه واقعا کمه تو این مدت پرداخت بشه بهش.آدم نسبت بهش حسی پیدا کنه و ماندگار بشه تو ذهنش.تنها ویلینی که تو فلش ازش خوشم اومد ساویتار بود که اونم با پیچش فاش کردن هویت اصلیش گند زد.واقعا جالب نبود فقط میخواستن شوکه کنند تماشاگرا رو.

    1. E.N می گوید

      هر فصل که یک شرور اصلی هست که

      اتفاقا ساویتار در فصل سوم از کمترین محبوبیت بین فلش معکوس فصل یک و زووم فصل دو  و دوو در فصل چهار برخردار بود البته شما دوستش داشتی خب خوبه اما اون سه تای دیگه که خیلی بهتر بودن و ماندگار بودن البته ساویتار هم جالب بود ولی همین سیکیدا در نیم فصل اول فصل پنجم فعلا اومده از ساویتار بهتر ظاهر شده در همین اول کار البته شاید شما باز هم ساویتار رو بیشتر بپسندی چون به نظرت بهترینه  خود ساویتار هم ادعای بهترین بودن داشت

      اتفاقا شروران اصلی هر فصل از دیگر نکات مثبت اصلی سریال های اروورس هستش که البته فصل های یک و دو سوپرگرل خیلی از این نکته مثبت برخردار نبودن درباره این مورد شروران هم در کامنتم در بخش تیزر جدید فصل سوم دردویل توضیح دادم

  36. Deadpool می گوید

    آقا آرمان بله حق با شماست.بازم شرمنده بابت سو تفاهم

ارسال یک پاسخ

%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A
طراحی سایتسئوسرویس و تعمیر کولر گازیاجاره ویلا - فروش ویلا - ویلا شمال