کمیک مرد پولادین – شماره پنجم

مرد پولادین یک سوپر رویداد هفتگی و ۶ قسمتی به نویسندگی برایان مایکل بندیس است که هر شماره‌ی آن توسط یکی از بزرگ ترین طراحان حال حاضر دی سی طراحی شده و ظرافت قلم بندیس را در اولین کمیک او در دنیای دی سی نمایان ساخته اند.
همانطور که گفته شد این عنوان اولین کار آقای بندیس بعد از جدایی او از انتشارات مارول است و بندیس قول یک داستان مهیج و خاص را به هواداران داده است. طبق گفته ایشان، سوپرمن در این داستان با یک خبیث جدید و کاملاً متفاوت رو به رو می شود؛ یک خبیث خفن و بلاک باستری که ارتباط عمیقی با اریجین سوپرمن و مکان تولد او یعنی سیاره کریپتون دارد.

این کمیک قرار است ارتباطات سوپرمن با شهرش یعنی متروپلیس را به خوبی همیشه نشان دهد و با وجود این خبیث جدید این شهر و کل خانواده سوپرمن در شوکی عظیم فرو خواهند رفت و چالش بزرگی برای سوپرمن در حال وقوع است؛ مخصوصاً در زمانی که زن و بچه او یعنی لوییز و جان در کنار او نیستند.

این کمیک قرار است به قول آقای بندیس الهام بخش باشد و از نظر خود ایشان تجربه شگفت انگیزی خواهد بود.

ما در جهانی زندگی می‌کنیم که در آن، در تمام طول زندگی مون شنیدیم “حقیقت، عدالت و راه آمریکایی”، درسته؟ اما در تمام زندگیم، این اولین باره که این چیزها واقعاً به عنوان ضمانت به کار برده نمیشن؛ حقیقت گاهی اوقات تحت فشار محدودیت هاست. عدالت، متاسفانه همه‌مون میدونیم که برای همه صدق نمیکنه؛ و رویای آمریکایی، راه آمریکاییِ کسانی که به اینجا میان تا یک زندگی آزاد، امن و سالم داشته باشند-اینها عقایدی هستند که ما همیشه به عنوان ضامن خودمون حساب‌شون می‌کردیم، اما الان نمی‌کنیم. نمی‌تونیم بکنیم! مهم نیست از نظر سیاسی کجا باشی، ما دیگه نمی‌تونیم این چیزها رو به عنوان ضمانت نگه داریم.

من شما رو نمیدونم اما من با اطمینان کامل همین الان هم می‌تونم از سوپرمن استفاده کنم. می‌تونم از اون مقدار امیدی که اون برای من به همراه میاره استفاده کنم. نوشتن برای شخصیتی که امیدبخشه، آن هم در زمانی که مردم واقعاً، واقعاً (!) بهش نیاز دارند، یک افتخار خیلی بزرگه.

برایان مایکل بندیس

شماره ۱۰۰۰ کمیک های اکشن

عنـوان: کمیک های اکشن ۱۰۰۰ – حقیقت

انگلیسی: Action Comics 1000 – The Truth

سال انتشار: ۱۸ آوریل ۲۰۱۸ – ۲۹ فروردین ۱۳۹۷

نویسنده: برایان مایکل بندیس

طراح: جیم لی

متـرجم: افشین عنایتی

ادیتـور و گـرافیست: طاها حامدی

امتیاز از (Comic Book Round Up): ۸.۹/۱۰

امتیاز از (Good Reads): ۳.۵

در مسیر مرد پولادین - شماره 1000 کمیک های اکشن

قسمت اول

کمیک مرد پولادین - قسمت اول

عنـوان: مرد پولادین – قسمت اول

انگلیسی: The Man of Steel 001

سال انتشار: ۳۰ می ۲۰۱۸ – ۹ خرداد ۱۳۹۷

نویسنده: برایان مایکل بندیس

طراح: ایوان ریس

متـرجم: افشین عنایتی

ادیتـور: پارسا یعقوبی

گـرافیست کاور: عادل اسلامی

امتیاز از (Comic Book Round Up): ۸.۱/۱۰

امتیاز از (Good Reads): ۳.۸/۵

قسمت دوم

عنـوان: مرد پولادین – قسمت دوم

انگلیسی: The Man of Steel 002

سال انتشار: ۶ ژوئن ۲۰۱۸ – ۱۶ خرداد ۱۳۹۷

نویسنده: برایان مایکل بندیس

طراح: ایوان ریس، اوان شانر، جیسون فابوک

متـرجم: افشین عنایتی

ادیتـور: پارسا یعقوبی

گـرافیست کاور: عادل اسلامی

امتیاز از (Comic Book Round Up): ۷.۶/۱۰

امتیاز از (Good Reads): ۳.۶/۵

کمیک مرد پولادین - قسمت دوم

قسمت سوم

کمیک مرد پولادین - قسمت سوم

عنـوان: مرد پولادین – قسمت سوم

انگلیسی: The Man of Steel 003

سال انتشار: ۱۳ ژوئن ۲۰۱۸ – ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

نویسنده: برایان مایکل بندیس

طراح: ایوان ریس، رایان سوک، جیسون فابوک

متـرجم: افشین عنایتی

ادیتـور: پارسا یعقوبی

گـرافیست کاور: عادل اسلامی

امتیاز از (Comic Book Round Up): ۸/۱۰

امتیاز از (Good Reads): ۳.۸/۵

قسمت چهارم

عنـوان: مرد پولادین – قسمت چهارم

انگلیسی: The Man of Steel 004

سال انتشار: ۲۰ ژوئن ۲۰۱۸ – ۳۰ خرداد ۱۳۹۷

نویسنده: برایان مایکل بندیس

طراح: کوین مگوایر، جیسون فابوک

متـرجم: افشین عنایتی

ادیتـور: پارسا یعقوبی

گـرافیست کاور: عادل اسلامی

امتیاز از (Comic Book Round Up): ۷.۵/۱۰

امتیاز از (Good Reads): ۳.۴/۵

مرد پولادین 4

قسمت پنجم

Man of Steel

عنـوان: مرد پولادین – قسمت پنجم

انگلیسی: The Man of Steel 005

سال انتشار: ۲۷ ژوئن ۲۰۱۸ – ۶ تیر ۱۳۹۷

نویسنده: برایان مایکل بندیس

طراح: آدام هیوز، جیسون فابوک

متـرجم: افشین عنایتی

ادیتـور: پارسا یعقوبی

گـرافیست کاور: عادل اسلامی

امتیاز از (Comic Book Round Up): ۷/۱۰

امتیاز از (Good Reads): ۳.۶/۵

18 نظرات
  1. S. Mahdi می گوید

    نقد شمارۀ ۱۰۰۰ سری کمیک «کمیک های اکشن» (داستانکِ “حقیقت“) :

    اول از همه یه چیزی بگم… همونطور که قبلاً گفتم، من این کمیک رو خوندم و اتفاقاً همین دیروز شمارۀ اول The man of steel رو دانلود کردم که بخونم، تااینکه دیشب دیدم که میخوایین این رویدادِ هفتگی رو ترجمه کنید و خلاصه خیلی خوشحال شدم که قصد ترجمۀ این رویداد رو دارید… دمتون گرم. اما بریم سراغ نقد :

    این داستانک، توسط استاد “برایان مایکل بندیس” نوشته شده… در آغاز کمیک، سوپرمن رو در بدترین وضع ممکن میبینم و بندیس از همون اولِ کمیک، خواننده رو کنجکاو میکنه که چه کسی تونسته سوپرمن رو به این روز بندازه… و اون کسی نیست جز راگول زار/روگول زار. از نظرم، بندیس به نحو احسنت یک ویلین جدید وارد کمیک های سوپرمن کرده که هم از نظرِ جسمی بسیار حریف قدرتمندی ـه، و هم با حقیقتـی که در پایانِ کمیک درمورد اون فاش میشه (*هشدار اسپویل*) اینکه اون بوده که سیارۀ کریپتون رو نابود کرده، دشمنیِ او با سوپرمن خیلی شخصی تر میشه که بشدت جذابه. بااینکه این کمیک یسشتر حالتِ پیش زمینه ای داره، اما انصافاً جذابه و بندیس به بهترین نحو، رویدادش رو برای سوپرمن استارت میزنه و من واقعاً نمیتونم برای شمارۀ اول The man of steel صبر کنم…
    طراحی های استاد “جیم لی” هم همونطور که انتظار میرفت عالی بود… پانل بندی ها خیلی خوب بود و جزئیات و رنگ آمیزی ها عالی بودن و همچنین لی خیلی خوب ضعف و ناتوانیِ سوپرمن رو به تصویر میکشه.
    نمره به داستان : ۸/۷۵ از ۱۰
    نمره به طراحی : ۱۰ از ۱۰

     ………………………….

     ترجمه : خب، این کمیک متن ساده ای داره و همونطور که قبلاً گفتم، معیار اصلی در ترجمۀ این متن ها، معادل یابیِ خوبه که آقای عنایتی خیلی خوب عمل کردند و ترجمۀ آمیانه و خوبی تحویل دادن… فقط از نظرم (بااحترام به مترجم) بهتر بود که عبارتِ Kryptonian، “کریپتونی” ترجمه میشد به جای “موجود کریپتونی”…
    ادیت : ادیت آقای حامدی هم مثل همیشه عالی و تمیز بود… ادیت کاور محشر بود، کِلین ها و جاگذاری جملات عالی و فونت های انتخابی (مخصوصاً اون فونتِ “مرد  پولادین”) عالی بود.
    نمره به ترجمه : ۹/۵ از ۱۰
    نمره به ادیت : ۱۰ از ۱۰
    درآخر تشکر و خسته نباشید به آقای عنایتی و آقای حامدی و سایت کمیک اسکواد بابت ترجمه و ادیت این کمیک… البته خیلی خوشحال تر میشدم اگه این شماره رو به طور کامل ترجمه میکردید، اما بازم تشکر… منتظر شمارۀ اول The man of steel هستیم…

    1. ارشیا بشیری می گوید

      آقای عنایتی “کریپتونی” ترجمه کرده بود ولی من توی ویرایش نهایی عوضش کردم. دلیلش هم اینه که اینجا موجود کریپتونی بهتر مفهوم رو میرسونه برای کسی که ممکنه پیش زمینه ای در مورد سوپرمن نداشته باشه و بخواد کمیک رو بخونه

      آقای عنایتی هم تا شماره ۳ کامل ترجمه کردن، منتظر ادیتور هستیم که سریع برسونن و بذاریم روی سایت

      در آخر، ممنونم بابت نظرات تون آقا مهدی، خوشحالم که از این کمیک خوش تون اومده؛ واقعا داستانش عالیه
      حالا این پیش زمینه بود، بخش اصلی توی شماره یکه

       

      1. S. Mahdi می گوید

        از اون نظر که کاملاً درست میگین… چون اگه یه نفر چیزی از کریپتون ندونه ممکنه فکر کنه “کریپتونی” یه عبارتِ خاص یا غیره باشه… اما “موجود کریپتونی” کاملاً مشخصه که کریپتونی نسبی هست… اما از نظرم “کریپتونی” آمیانه تر میبود…

        منم همونطور که گفتم خیلی با این کمیک حال میکنم… کُلاً بندیس استادِ خلق داستان های نوآورانه و پیچش های داستانیِ قوی هست و امیدوارم (و مطمئنم) تو دی سی هم مثل مارول میدرخشه.

  2. Arman.Safa می گوید

    آقا دم مترجم و ادیتورها گرم واقعا

    ترکوندید. جا خوردم واقعا

    کمیک جالبی بود ولی هرروز دعا می کنم اون شرت مسخره ی سوپرمن رو یکی بیاد حذف کنه

  3. S. Mahdi می گوید

    نقد شمارهٔ ۱ کمیک ”مرد پولادین” :

    این شماره، استارت رویداد هفتگی سوپرمن، به نویسندگی ”برایان مایکل بندیس” هست… نکتهٔ مهمی که دراین شماره وجود داره، اینه که ما عمل خیلی خاص، یا اتفاق چندان مهمی دراین شماره نمیبینیم؛ درواقع، بندیس سعی کرده فقط برخی از کارهای روزمرهٔ کلارک کنت/سوپرمن رو نشون بده و در این بین، خیلی ظریف سعی میکنه در هریک از این کارها، گوشه ای از شخصیت سوپرمن رو نشون بده : مثلاً اینکه سوپرمن قهرمانی مثل بتمن نیست که دشمناش رو بترسونه، به بچه ها میگه که باادب باشن و… البته بگم، بندیس سعی نمیکنه که به عمق شخصیت سوپرمن بره، بلکه فقط سعی میکنه از طریق همین کارهای ساده، بخش هایی از شخصیت سوپرمن رو نشون بده و بگه که همین کارهای ساده هست که شخصیت یک قهرمان رو شکل میده. اما بخش مهم داستان، دربارهٔ راگول/روگول زار بود، خبیثی که همونطور که تو نقدم برای داستانکِ بندیس در شمارهٔ ۱۰۰۰ کمیک های اکشن گفتم، تا اینجا خبیث خوبی به نظر اومده و همچنین باتوجه به حرف هایی که یکی از محافظان (آپپا علی آپسا) به اون گفت، میشه اینطور نتیجه گرفت که روگول زار با کریپتون یه خصومت شخصی داره (که اتفاقاً تو شمارهٔ ۱ کمیک DC nation قراره از سرگذشتش پرده برداری بشه) که اگه اینطور باشه، واقعاً بندیس در خلق یک ویلین جدید عالی عمل کرده. همچنین در این شماره میبینیم که جان و لوئیز انگار توسط روگول زار دزدیده شدن که باید بیینیم که بندیس چه برنامه ای برای جان و لوئیز داره (فقط امیدوازم بندیس، جان و لوئیز رو از داستان های سوپرمن حذف نکنه).
    در کنار روایت خوب این قسمت (که بیشتر حالت پیش زمینه ای داره)، طراحی های اعجاب انگیزِ ”ایوان ریس” (که یکی از مورد علاقه ترین طراح های من هست) هم عالیه. ریس محیط رو فوق العاده طراحی میکنه و پانل بندی هاهم خیلی خوبه؛ جزئیات خیلی خوبی هم داره. اما از نظرم نقطه قوت اصلی طراحی های ریس، سایه زَنی ها و رنگ آمیزی های عالی شه؛ رنگ آمیزی ها به خوبی محیط روشن و سرزندهٔ متروپلیس رو نشون میده و واقعاً رنگ آمیزی ها، هر خواننده ای رو به خودش خیره میکنه.
    نمره به داستان : ۸ از ۱۰
    نمره به طراحی : ۱۰ از ۱۰

    ………………….

    ترجمه : خب، باتوجه به اینکه من این شماره رو با زبان اصلی خونده بودم، باید بگم که این شماره، متن سختی داشت (مخصوصا اون صحبت های اولیهٔ روگول زار) و آقای عنایتی هم ترجمهٔ دقیقی تحویل دادن که به لحاظ لغوی و معنایی، هیچ مشکلی نداشت… تنها ایرادی که به ترجمه وارده (با احترام به مترجم)، اینه که ترجمه میتونست معادل یابی بهتری داشته باشه؛ مثلاً اونجا که کیلر ماوث میگه : ”As in I am going to kill you! where’s money?!” میتونست ”حالا که میخوام بکشمت! (بگو) پول کجاست؟!” ترجمه بشه (چون با اومدن As جمله پیرو میشه)، یا مثلاً ”I didn’t mean to eavesdrop” میتونست ”نمیخواستم فالگوش وایسم” ترجمه بشه، ”Hey, Jimmy” میتونست ”سلام، جیمی” ترجمه بشه… البته شما از مترجم های تازه سایت هستید و امیدوارم تو ترجمه های بعدیتون این مشکل رو برطرف کنید 😊😉
    ادیت این شماره هم عالی بود. کار گرافیست که برعهدهٔ آقا عادل بود که عالی عمل کردن، کاور عالی ادیت شده بود، و گرافیست متن های خارج از حباب ها خیلی تمیز و با سلیقه کار شده بود. کار ادیت هم برعهدهٔ آقای یعقوبی بود که انصافاً خوب عمل کرده بودن و کِلین ها و جاگذاری جملات خیلی خوب بود.
    نمره به ترجمه : ۹/۵ از ۱۰
    نمره به ادیت : ۱۰ از ۱۰
    درنهایت تشکر و خسته نباشید ویژه به آقای عنایتی، آقای یعقوبی و آقای اسلامی بابت ترجمه و ادیت این کمیک… منتظر شمارهٔ بعدی هستیم 😉

    1. افشین عنایتی می گوید

      سلام و درود خدمت شما آقا مهدی عزیز مثل همیشه نقدتون عالی بود و به قول شما این شماره بیشتر پیش زمینه بود تا داستان.نمیخوام شماره های دیگرو اسپویل کنم واسه همین فقط میگم که داستانش مخصوصا از شماره ۳ به بعد اوج میگیره و فوق العاده جذاب میشه.

      در مورد اون نکته ای که گفتین راجع به جمله ی کیلر ماوث اگه دقت کنین داره روی اون بخش قاتل اسمش تو جمله قبل تاکید میکنه و بعدشم میگه منظورم (از این تاکید روی کلمه ی قاتل) اینه که میخوام به قتل برسونمت.با احترام به نظرتون ولی فکر میکنم اینطوری ترجمش بهتر باشه که مفهوم رو می رسونه.

      در مورد اون دوتای دیگه هم که گفتید حق با شماست و میتونست اونطوری ترجمه شه.

      در آخر هم ممنونم از نظرتون خوشحالم که راضی بودین از کمیک.

       

      1. S. Mahdi می گوید

        لطف دارین آقای عنایتی 😉
        از نظرم نقد کردن و تشکر کردن، کوچکترین کاریه که یه خواننده میتونه از مترجم و ادیتور و سایت، بابت اینکه از وقت استراحت خودشون میزنن تا ما بتونیم این کمیک هارو با بهترین کیفیتِ ترجمه و ادیت بخونیم تشکر کنه.

        پ.ن : من تو نقدم برای شمارهٔ اولِ مرد پولادین، پاک یادم رفت که تو بخش طراحی، درمورد طراحی های طراحِ دوم این کمیک، یعنی ”جیسون فابوک” نظر بدم : اول از همه بگم که فابوک، طراحیه که خیلی طراحی های دقیق و با جزئیاتی داره، و البته سبک طراحی های فابوک جوریه که به دل همه میشینه و طراحی های زیبایی داره؛ تو این دو صفحه ای هم که در این شماره طراحی کرده، مثل همیشه طراحی هاش دوستداشتنی ـه، و البته بخاطر رنگ آمیزی تیره ای که به کار برده، به خوبی حس راز آلود اون صفحه هارو القا میکنه.

  4. amir batman می گوید

    به به. کمیک عالی. ترجمه عالی. ادیت و گرافیک عالی. به نظر من اقای عنایتی اصلا یه استعدادی میتونه باشه تو زمینه ی خودش. من خودم چون که این کمیکو مثل اقا مهدی زبان اصلی خوندم خب وقتی که اول کمیک روگول زار حرف میزنه، دیالوگ ها پیچیده و حباب ها زیاد و … با خودم گفتم هر کی این صفحه رو بتونه روان ترجمه کنه واقعا خیلی خیلی مرده. و البته از یاد نبریم که این استعداد و بزرگی بندیس در نوشتن رو نشون میده. و مثل همیشه بندیس باید توی هر کمیکی از الفاظ رکیک و فحش های$&#@ این چنینی استفاده کنه. نمونش کمیک مدافعان که توی حرف های جسیکا جونز معمولا یکی در میون فحش و بد و بیراه میگفت!! خب دوستانی که نمیخواین اسپویل بشن ادامه ی مطلب رو نخونن چون ممکنه اسپویل داشته باشه.  داستان شیرین و ملو دنبال میشه در شماره ی اول و بیشتر روی رابطه ی سوپرمن و متروپلیس تمرکز داره. و البته اقای بندیس که خیلی خوب در شماره ی اول روگول زار رو هم یک جایی جاش میده. و مطمئنم بندیس یک خبیث عالی مثل زاد و لوثر برای سوپرمن خلق میکنه. که هم نیرومند باشه و هم با هوش. و البته به دوستانی که هنوز کمیک رو نخوندن و یا خوندن هم حتی پیشنهاد میکنم یک بار کمیک دی سی نیشن شماره ی صفر رو بخونن. اونجایی که مربوط به سوپرمن هستش با عنوان محیط اداری. چونکه اونجا بیشتر راجع به این مینی سری اطلاعات کسب میکنین. خب حالا بگذریم. ولی فکر کنم قراره شخصیت های مکمل به داستان های سوپرمن اضافه بشه. فقط امیدوارم اقای بندیس مکمل های پیشین داستان رو حذف نکنه(!!!!!!) اضافه کردن پیشکشش. خب ترجمه و ادیت همونطور که گفتم عالی بود. تبریک میگم به اقایان عنایتی، یعقوبی و اسلامی بابت ترجمه و ادیت و گرافیک کاور که واقعا زحمت کشیدن.       خب نوبت به نمره ی من میرسه به این کمیک :                                         نمرم به کمیک(نویسنده، داستان، طراحی کمیک):۱۰ از۱۰.                       نمرم به ترجمه و گرافیک و ادیت:۱۰ از ۱۰ هستش.                                          خب دوستان خسته نباشید باز هم بابت ترجمه ی این کمیک و سری زیبا خسته نباشید میگم. خب منتظر شماره های بعدی هم هستم. و دوتا سوال هم داشتم. سوال اولم اینه که میشه بی زحمت سری دی سی نیشن رو هم پچه ها زحمت بکشن ترجمه کنن؟ و سوال دوم هم اینه که میشه بگین کی کمیک اونجرز به قلم جیسون اررون رو ترجمه میکنید؟ چونکه منتظرش هستم. بازم خیلی ممنون و خسته نباشید دوستان.

  5. S. Mahdi می گوید

    نقد شمارۀ ۳ کمیک «مرد پولادین» :

    این شماره، بی شک بهترین شمارۀ این مینی سری تاالان بوده…
    بزرگترین نقطۀ قوت این شماره، شخصیت پردازی های معرکۀ این شماره هست که استاد “برایان مایکل بندیس” با مهارت اون هارو به نمایش میزاره. و گُل سرسبدِ این شخصیت پردازی ها، شخصیت پردازیِ عالی کلارک کنت/سوپرمن ـه؛ در این شماره میبینیم که سوپرمن، مرد پولادین، نماد دنیای کمیک، چقدر میتونه شخصیتِ شکننده و آسیب پذیری داشته باشه؛ ببینیم که مرد پولادینِ داستان ما، مثل هر انسان ـی گریه میکنه و قلبش میشکنه؛ بندیس با این شماره، شخصیتی انسانی تر از گذشته به سوپرمن میده، شخصیتی که کاملاً میتونیم باهاش ارتباط برقرار کنیم و دردی که وقتی آخرین بازماندگانِ زادگاهش از بین میرن رو حس کنیم. و بدون تردید یکی از ماندگار ترین لحظاتِ این سری، که خواننده شاهد اوجِ شخصیت پردای سوپرمن ـه، لحظه ـیه که سوپرمن با دیدن نابود شدنِ کندور، اشک میریزه… . غیر از بخشِ انسانی سوپرمن، بندیس بخش های ثابت شخصیت پردازی سوپرمن -مثل روحیۀ لطیفش، مهربون بودنش و…- رو به خوبی نشون میده.
    داستانکِ ناپدید شدن لوئیز و جان هم در این شماره خیلی روند جالبی داشت و معلوم نیست که چه کسی لوئیز و جان رو دزدیده، چرا اینکارو کرده و میخواد با اونا چیکار کنه و از همه مهمتر… چرا سوپرمن در این رابطه چیزی به کسی نمیگه؛ داستانکِ آتش سوزی های عمدی در متروپلیس هم واقعاً ذهن خواننده رو کنجکاو میکنه که همۀ اینا خواننده رو برای شماره های بعد خیلی مشتاق میکنه. در روایت داستان هم بندیس خوب عمل میکنه و علاوه بر اینکه به خوبی داستان رو پیش میبره، خیلی رَوون و جذاب داستان رو روایت میکنه.
    طراحی های این شماره، مثل شماره های قبل، عالیه. “رایان سوک” خیلی طراحی های دل نشین، با پانل بندی های عالی و رنگ آمیزی های خیلی خوب داره و البته “جیسون فابوک” هم توی همون یک صفحۀ داستانک لوئیز و جان خیلی خوب عمل میکنه.
    نمره به داستان : ۸/۵ از ۱۰
    نمره به طراحی : ۱۰ از ۱۰

    ……………………..

    ترجمه : متاسفانه من این کمیک رو با زبان اصلی نخوندم و نمیتونم نظر خیلی تخصصی ای راجب ترجمه بدم؛ فقط بگم که ترجمه رَوون بود و خوب و از خوندنش لذت بردم.
    ادیت : ادیت کاور که کار آقای اسلامی هست و خیلی خیلی تمیز و عالی کار شده. ادیت داخل کمیک هم کار آقای یعقوبی هست که ایشونم ادیت تمیز، با کِلین های عالی و جاگذاری خوب جملات تحویل دادن و جملات خارج از حباب هم خیلی تمیز پاک و جاگذاری شدن.
    نمره به ترجمه : ۱۰ از ۱۰
    نمره به ادیت : ۱۰ از ۱۰
    تشکر از آقای عنایتی، آقای یعقوبی، آقای اسلامی و سایت کمیک اسکواد بابت ترجمه و ادیتِ این رویداد هفته ـگی عالی با بالاترین کیفیت.

  6. آرمان صفا می گوید

    آقا به ادیتورای شما باید اسکار بدن خداوکیلی

    ترجمه آقای عنایتی هم خیلی خوب بود و معادل سازی عالی انجام شده بود

    این که این سی رو یه حماسه بنامیم یکم اغراقه چون تنها مقدمه ی سری جدید سوپرمن مایکل بندیس هستش

    چیزی که تو این سری خیلی تو ذوق زد طراحی متفاوتشه و انقدم تفاوتا فاحشه که آدم گاهی فکر می کنه وارد یه داستان دیگه شده

    ما برسیم به بخش آزاردهنده و یکی از ابلهانه ترین اشتباهات دی سی (خطر اسپویل برای کسایی که شماره ۴ رو هنوز نخوندند)

     

     

     

     

     

    جور ال.

    جف جانز و دی سی با برگردوندن این کاراکتر دست درازی  بزرگی به تاریخ داستان های سوپرمن کردند

    اشتباه اول این بود که اینو برگردوندند که تو آرک oz effect   از اون نور آبی فهمیدیم کار متهتن بوده

    تو آخر اون کمیک هم که منهتن بردش و گفتیم خب حتما این بخش از تاریخو خواستن برگردوندن سرجاش و فهمیدن چه اشتباهی کردند

    بعد دوباره تو این کمیک سرو کلش پیدا شد.

    مگر اینکه داستانش قبل از oz effect  باشه وگرنه سوال مهمی که پیش میاد اینه که چه اتفاقی براش افتاد بعد از غیب شدن

    خلاصه  معلوم نیست با این  کاراکتر می خوان چیکار کنن

    ضمن اینکه زنده شدنش همینقدر اشتباهه که تو دنیای مارول عمو بن زنده شنه

  7. Batman Beyond می گوید

    ببخشید  ترجمه شماره بعدی این کمیک کی اماده میشه ؟

     

  8. Alireza می گوید

    ببخشید که این موضوع رو اینجا باز میکنم با یکی داخل تلگرام در مورد اینکه کلارک کنت چرا هویتش تا الآن فاش نشده بحث میکردم بعد من هر چی میگفتم میگفت چرت وپرت این دلایل برای کمیک نه برای استانداردهای فیلمسازی دلایلی گفتم این چهار تا بود:۱.عوض کردن مدل مو ۲.گذاشتن عینک (تاثیر داره )۳.تفکر مردم که فکر میکنند قهرمان‌ به این قدرتمندی ممکن نیست کنار خودشان زندگی کنه و همیشه ان لباش تنشه ۴.قدرت کمی برای تسلط بر افکار که هر وقت یکی داشت نتیجه میگرفت که کلارک کنت همان سوپرمنه حواسشو پرت کنه (البته این آخری مطمئن نیستم داشته باشه ).حالا میخوام بپرسم که این دلایل واقعا چقدر تاثیر داره یا دلیل دیگه‌ای بود من نگفتم و اینکه من حرف درست رو زدم یا ان ؟

    1. آرمان صفا می گوید

      تمام این دلایل هستند و دو بار آخر هم جف جانز تو آرک مردان فردا نشون داد وقتی عینک میگذاره رنگ و حالت چشماش عوض می شه

      حدود دوسال پیش هم تو آرک superman reborn  که تر جمش تو این سایت هست

      دشمنش Mister Mxyzptlk به صورت کلارک کنت ظاهر شد و مردم کلارک و سوپرمن رو کنار هم دیدن که به نوعی مشکل هویت مخفی سوپرمنو حل کرد. در کل در طول تاریخ سوپرمن خیلی به این مورد پرداخت نشده و هرکی یه دلیلی آورده

      ولی بخوام روراست باشم بزرگترین نقص داستان های سوپرمن همین هویت مخفیشه که به نظر من می تونن مثلا  با یه تکنولوژی کریپتونی راست و ریستش کنن ولی به احترام خالقینش این کارو نمی کنند

      در کل هویت مخفی الان دیگه خیلی معنی نداره و بخوای خیلی واقع بینانه باشی دولت راحت می تونه رد همشونو بزنه تو کمتر از یک ساعت. چه بتمنی که با ماشین تو سطح شهر راه رانندگی می کنه و چه اسپایدرمنی که تو آسمون داره تار میندازه

      خیلی به این چیزا توجه نکن مهم نیستن خیلی. بحثای تخصصی خوب کنید. اینا چیزی به اطلاعات آدم اضاف نمی کنه

  9. افشین عنایتی می گوید

    آقا علیرضای عزیز

    اون کسی شما باهاش بحث کردی احتمالا هیچی از سوپرمن نمیدونسته که گفته تا حالا هویتش فاش نشده

    در حالیکه تو سری نیو ۵۲ تو آرک داستانی the truth وندال سویج لوییز لین رو مجبور میکنه که هویت کلارک کنت رو فاش کنه و بعدشم قدرت های سوپرمن رو ازش میگیره

    بعد هم همونطور که آقا آرمان گفتن تو آرک سوپرمن ریبورن این قضیه با کمک mr mxyzptlk حل شد

    کلا سعی کن با اینجور آدما که هیچی نمیدونن و فقط میخوان الکی بحث کنن وارد بحث نشی

  10. ارشیا بشیری می گوید

    الان اون ماسک تغییر چهره ای که بتمن گاها استفاده می کنه رو سوپرمن هم می تونه استفاده کنه فقط کافیه از بتمن درخواست کنه ولی خودش اینکارو نمی کنه.

    اتفاقا جالبه، جف جانز یه اشاره‌ی خوبی به هویت مخفی کلارک کنت و البته مخفی نبودن صورت سوپرمن میکنه.
    سوپرمن مثل بتمن یا بقیه‌ی قهرمانا نقاب نمیزنه، به این خاطر که عقیده داره اگه مردم قراره باهاش ارتباط برقرار کنن و بهش اعتماد کنن، باید ارتباط چشمی باهاشون داشته باشه و نداشتن نقاب لازمه.
    واسه همین ترجیح داد کلارک کنت رو به عنوان پوشش خودش انتخاب کنه ولی خب همونطور که میدونید توی عموم مردم خودشو دست و پا جلفتی و احمق جلوه میده که شک نکنن بهش، مگر نه سوپرمن با کلارک کنت فرق شخصیتی ندارن و سوپرمن اینطوری خودشو توصیف می کنه “من فقط یه بچه روستایی ساده ام که اومده کار درست رو انجام بده”
    بعد حالا سوپرمن اصلا نیازی به دلیل منطقی برای هویت مخفی نداره، چون کمیکاش بیشتر جنبه‌ی اخلاقی دارن تا جنبه‌ی کارآگاهی، اصلا کمیکاش کارآگاهی نیستن که لازم باشه دلایل خفن برای هویت مخفیش بیارن.

    بعد آقا آرمان هم راست میگه، هر چقدر دلیل بیارن که کلارک کنت دست و پا جلفتی ئه یا لیگ عدالت می تونه برای حفظ هویت اعضاش سیگنال های ماهواره ای رو دستکاری کنه، یا بروس وین اطلاعات ژنتیکی خودش و بت فمیلی رو به طور کل از سازمان های اطلاعاتی پاک کرده و امثال اینا، بازم هویت قهرمانا لو میره.
    حتی توی کمیکا، بتمنی که خیلی روی هویت مخفیش حساسه، راز هویتش برای دولت لو رفته، یه زمانی همین آماندا والر هویتشو کشف کرد یا حتی لکس لوثر هم هویت بتمن رو کشف کرده (توی نیو ۵۲ با همین کشف هویت بتمن وارد لیگ عدالت شد) ولی چونکه بتمن یه سری اطلاعات مخفی از کار های آماندا والر و لکس لوثر داره، کسی جرأت نمی کنه حرفی بزنه چون میدونن بتمن از سر تا پاشونو میشوره میذاره کنار
    تازه حدس زدن هویت بروس وین هم کاری سخت نیست هر کسی می تونه پیش بینی کنه ولی خب کسی مدرکی برای اثباتش نداره. بهترین دلیلی که می تونن واسه این هویت مخفی بیارن همین تهدیدای زیر میزی و رو کردن دست همدیگه است که توی دنیای امروزی هم بین سیاست مدارا یه نمونه هایی ازش دیده میشه

    1. آرمان صفا می گوید

      حالا ارشیا یه چیز جالب که خودتم تو این جریانا بودی و بهتر از من دیدی می دونی.

      به تمام این پدیده ها باید به چشم تخیل نگاه کرد. یه سری ایرادات خنده داری می گن دوستان که آدم تعجب می کنه واقعا

      بعضی دوستان  می گن بتمن تخیلی نیست در صورتی که تمام کاراش فراتر از حد طبیعیه. مثل تاب خوردن با grapple یا قلاب مخصوصش و شیوه ی مبارزشو و همین مخفی کردن هویتش. اینا نو دنیای واقعی امکان پذیر نیست. یا مثلا دوستان اخلاق گرای چاپلوسمون میگن چرا بتمن نوجوونه و بچه رو می فرسته برا مبارزه و نبرد. یکی نیست بفهمونه اینا  داستان فانتزیه. کدوم نوجوون اینقد قدرت داره.

      یه سری هم بودن که تا به بتمن می رسید می شدن ارسطو ماشالله در صورتی که اسپایدر من و گابلین هم دارن تو سطح شهر آزادانه می چرخن و راحت می شه ردشونو زد. اینکه نورمن سالها هویتشو مخفی می کرد تو داستان امکان پذیره و تو همون دید باید نگاه کرد و لذت برد.

       

      1. Alireza می گوید

        بله از آقای افشین و آرمان و ارشیا تشکر میکنم بخاطر پاسخ در واقع ان سوپرمنو مسخره کرد منم امدم دفاع کنم ولی معلوم بود که هیچی نمیدانه اما خب فیلماش رو دیده و نظرش در مورد فیلم‌ها بود استدلال جف جانز در مورد سوپرمن که آقا ارشیا گفتن واقعا خوب بود ولی خب بعضی‌ قهرمان‌ها باید نقاب بزنند مثل مرد عنکبوتی که دلایلش رو بهتر از من میدانید  حالا اینکه سوپرمن میخواد در نقش کلارک کنت دست و پا چلفتی دربیاد و خیلی دلایل دیگه تا کسی نفهمه سوپرمنه پس چرا همان اول نقاب نمیزنه خب این سوال من نیست سوال آنها هست انها فراموش میکنند که تمام این اتفاقات داخل یک دنیای فانتزیه  البته قبول دارم آقا آرمان این بحث‌ها مفید نیستن البته داخل تلگرام اینستا دیگه بحث خیلی بخواد تخصصی بشه در مورد اینکه کدام قهرمان قویتره :-\ . ببخشید بخاطر اسپم دیگه میخواستم  نظر شماها که کمیک‌های زیادی  خواندید بدانم امیدوارم با نقد فیلم آکوامن دوباره سایت جون بگیره 🙂 .

  11. آرمان صفا می گوید

    جدا از هویت مخفیش

    سوپرمن یه قهرمانیه که تا شخصیتش درک نشه نمی تونی بهش علاقه مند بشی و برا همین هم علیرغم اینکه خیلی احترام داره نزد هوادارای کمیک بوک ولی طرفدارای خاص خودشو داره و اکثرا هم بزرگسالن، چون افراد بزرگسال تو درک شخصیت پردازی به مراتب بهترن تا کودک و یا حتی نوجوان که خیلیاشون به دنبال قدرتای جذابن و کاراکتر های به اصطلاح خفن

    من خودم تا قبل از کمیک خوندن از سوپرمن متنفر بودم و متنفر شدید هم بودم. یعنی حتی اونزمان فکرشم نمی کردم که بشه یکی از کاراکترای مورد علاقم. دلیلشم نداشتن شناخت بود از شخصیت این ابر قهرمان. یا خیلی بی پرده بگم نفرت بدون شناخت از جهل میاد.

    بعد که نشستیم خوندن دیدیم ای دل غافل این عجب شخصیت پردازی قوی و منحصر به فردی داره و سوپرمن همه چی هست جز خدا.

    با این حال عامل مهم سلیقه رو هم در نطر بگیرید که ممکنه یکی از ولورین خوشش بیاد یکی از سوپرن یکی هم از بتمن

     

ارسال یک پاسخ

%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A
طراحی سایتسئوسرویس و تعمیر کولر گازی