آمار فروش کمیک بوک در ماه اکتبر ۲۰۱۸ – افت فروش بازار کمیک و صدرنشینی مجدد بتمن

در ماه گذشته، میزان فروش کمیک بوک نسبت به ماه های پیشین افت زیادی داشت. اما هنوز عناوین نوشته شده توسط تام کینگ و عناوین مختلف دنیای اسپایدرمن در فروش ماهانه پیشروی می کنند.

آمار فروش کمیک بوک

آمار فروش کمیک بوک در ماه اکتبر 2018

صدرنشینی شماره‌ ۵۶ سری بتمنِ تام کینگ در جدول پرفروش ترین های اکتبر ۲۰۱۸ نکته‌ی جالب توجهی بود، و البته شماره‌ی بعدی آن نیز در رتبه‌ی چهارم قرار گرفت. قسمت دوم رویداد قهرمانان در بحران نیز در فهرست جای گرفت؛ پس همانند ماه قبل، سه کمیک از تام کینگ در فهرست پرفروش ها قرار دارند و کم کم می‌توان تام کینگ را از نویسندگان پولساز صنعت کمیک بوک دانست. شماره‌ی دهم سری لیگ عدالت نیز دیگر عنوان پرفروش دی سی در ماه اکتبر بود، و تا اینجا تقریباً اکثر شماره های سری لیگ عدالتِ اسکات اسنایدر در این فهرست ماهانه قرار داشته اند، و می‌توان گفت که این سری، بسیار محبوب تر و موفق تر از سری قبلی لیگ عدالت به نویسندگی برایان هیچ بوده است.

اولین شماره‌ی سری معروف مردگان متحرک نیز به مناسبت پانزدهمین سالگرد انتشار آن به صورت ویژه منتشر شد، که دومین کمیک پرفروش ماه اکتبر هم شده است.

اما پرفروش ترین عناوین انتشارات مارول در ماه اکتبر، تماماً محدود به دنیای مرد عنکبوتی هستند. اولین قسمت از رویداد جدید مرد عنکبوتی به نام Spider-Geddon (دنباله‌ی رویداد Spider-Verse) و اولین شماره‌ی کمیک جدید گوئن عنکبوتی، به علاوه‌ شماره‌ی هفتم و هشتم مرد عنکبوتی شگفت انگیز و البته شماره‌ی هفتم سری جدید و نسبتاً موفق Venom به قلم دانی کیتس از پرفروش ترین عناوین دنیای عنکبوتی بوده اند. در ضمن، در میان سری کمیک های در حال پخش و اختصاصی شخصیت ها، سری مرد عنکبوتی شگفت انگیز به نویسندگی نیک اسپنسر به رقیبی برای بتمنِ تام کینگ تبدیل شده است و حضور دو شماره‌ از این دو عنوان در میان ده کمیک پرفروش هر ماه بسیار جالب توجه است.

آمار فروش گرافیک ناول

آمار فروش گرافیک ناول در ماه اکتبر 2018

در بخش نسخه های جلد سخت و گرافیک ناول، سه عنوان از بتمن، یک عنوان مهم از واندرومن به نویسندگی گرنت موریسون و هم چنین اولین جلد انتقام جویانِ جیسون آرون به علاوه‌ی عناوین برجسته‌ای از انتشارات ایمیج، فهرست ۱۰ تایی را تشکیل داده اند که در صدر آن ها نسخه‌ی جلد سخت کمیک بتمن: شوالیه‌ سفید قرار دارد.


در آخر، انتشارات مارول و دی سی به ترتیب با ۳۴ و ۳۰ درصد، طبق معمول، بیشترین سهم را در فروش کل ماه داشتند. هم چنین انتشارات ایمیج با کسب ۱۲ درصد، سهم نسبتاً قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.

3 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments