آمار فروش کمیک بوک در ماه ژانویه ۲۰۱۸

طبق آمار فروش کمیک بوک در ماه ژانویه ۲۰۱۸ که به تازگی منتشر شده است، عناوین مختلف انتشارات دی‌سی همانند ماه‌ های اخیر بخش عمده‌ای از پرفروش‌ترین کمیک بوک‌های ماه ژانویه را تشکیل داده‌اند، و البته مثل همیشه عناوینی از انتشارات مارول نیز در این فهرست هستند.

۶ عنوان از انتشارات دی‌سی:

قسمت سوم رویداد ساعت قیامت (Doomsday Clock) که همانطور که انتظار می‌رفت بازهم در صدر قرار گرفت؛ شماره پنجم رویداد شب‌های تاریک: متال؛ شماره‌های ۳۸ و ۳۹ از سری بتمن؛ شماره ۴ مینی سریِ بتمن: شوالیه سفید و اولین شماره از عنوان جدید بتمن و سیگنال (Batman and The Signal) که در صدرِ پرفروش‌ترین عناوین جدید (عناوینی که اولین قسمت آنها منتشر شده) نیز قرار گرفت. گفته می‌شود که در این سری، دستیار بتمن یعنی دوک توماس اولین قهرمان گاتهام است که در روشنایی روز به فعالیت می‌پردازد، و این تحولی در خانواده‌ی خفاشی محسوب می‌شود.

۳ عنوان از انتشارات مارول:

شماره ۶۷۵ از سری انتقام‌جویان که اولین قسمت از داستان عظیم و ۱۶ قسمتی “No Surrender” می‌باشد؛ شماره ۱ مرد عنکبوتی: شرکت ونوم امگا (Spider-Man: Venom Inc Omega)؛ و اولین شماره از هاکایِ پیر (Old Man Hawkeye) که در رتبه‌ی دوم پرفروش‌ترین عناوین جدید قرار گرفت. داستان هاکای پیر پیش‌درآمد سری محبوب لوگان پیر (Old Man Logan) محسوب می‌شود و قبل از وقایعِ آن داستان جریان دارد.

عنوان طلایی انتشارات ایمیج:

اما شماره ۱۷۵ از سری معروف مردگان متحرک (The Walking Dead) از انتشارات ایمیج نیز توانست جزء پرفروش‌ترین‌های ماه ژانویه باشد و در رتبه‌ی ۵ این جدول قرار بگیرد.

همانطور که ملاحظه می‌کنید، رقابت دی‌سی و مارول در سهم خود از بازار فروش مثل همیشه تنگاتنگ است. در زمینه‌ی فروش جزئی، مارول با ۳۴ درصد بیشترین سهم را دارد، و در فروش عمده نیز بیشترین سهم با ۳۸ درصد متعلق به انتشارات دی‌سی می‌باشد. بعد از این دو نیز انتشارات ایمیج با ۹ درصد بیشترین سهم را دارد.

 

در کنار لیست فروش کمیک بوک ها، لیست پرفروش ترین گرافیک ناول ها و نسخه های جلد سخت در ماه ژانویه نیز منتشر شده است که به شرح زیر می باشد:

گرافیک ناول جدید آواتار کورا از کمپانی دارک هورس در صدر پرفروش ترین های ماه ژانویه قرار گرفت و در کنار آن ۲ عنوان تقریباً متوسط و نوجوان پسندانه از دی‌سی و ۲ عنوان از مارول که شامل جلد سخت کمیک بی نظیر ویژن از “تام کنیگ” نیز می شود و البته ۵ عنوان از کمپانی ایمیج در لیست به چشم می خورد که طبق معمول نسخه های جلد سخت و گرافیک ناول های کمپانی ایمیج بیشترین محبوبیت را دارا هستند.

1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments