آیا DCEU آینده‌ی خوبی پیش رو دارد؟

همه اتفاق نظر دارند که یونیورس سینمایی دی سی (DCEU) شروع خوبی نداشت و در حال حاضر یک فیلم متوسط، سه فیلم ضعیف، و تنها یک فیلم خوب در کارنامه‌ی آن وجود دارد. اما بعد از فیلم لیگ عدالت، “زک اسنایدر” از کارگردانی فیلم‌های دی سی کنار گذاشته شد و همچنین “والتر هامادا” به عنوان رئیس جدید بخش فیلم‌های دی سی انتخاب شد. پیش از آن نیز صحنه‌ها و سکانس‌های مختلف بتمن، فلش، آکوامن و غیره از نسخه‌ی اولیه‌ی فیلم لیگ عدالت حذف شده بود که بعدها با مشخص شدن برنامه‌های آینده، معلوم شد که حذف آن‌ها به منظور عملکرد بهتر این کاراکترها در فیلم‌های بعدی بوده است. در پی این تغییرات، اتفاقات مثبتی صورت گرفت و روند برنامه‌ریزی و تولید فیلم‌ها نسبت به گذشته بهبود و نظم پیدا کرد. به گونه‌ای که فیلم‌های اختصاصی ضروری یکی پس از دیگری در مرحله‌ی تولید قرار گرفتند و کارگردانان خوبی هم به این جمع اضافه شدند. حالا می‌خواهیم بدانیم با تغییراتی که در مدیریت این یونیورس سینمایی صورت گرفته، آیا می‌توان به آینده‌ی آن خوش‌بین بود؟ به نظر می‌رسد که جواب این سوال مثبت است. در این خصوص به بررسی فیلم‌های در حال تولید و فیلم‌های تأیید شده‌ی یونیورس دی سی به ترتیب می‌پردازیم.

 

۱. آکوامن:

همانطور که احتمالا اطلاع دارید، فیلم اختصاصی آکوامن با بازی “جیسون موموا” و “امبر هرد” و کارگردانی “جیمز وان“، آخرین مراحل تولید را پشت سر می‌گذارد و در ماه دسامبر ۲۰۱۸ اکران خواهد شد. تأیید شد که آنتاگونیست اصلی فیلم، شاهزاده اورم یا همان اوشن مستر (Ocean Master) با بازی “پاتریک ویلسون” می‌باشد. اخیرا یک فوتیج از این فیلم به نمایش درآمد که بازخورد بسیار مثبتی داشت و باید منتظر انتشار تریلر رسمی آن باشیم.

۲. شزم:

فیلمبرداری اولین اقتباس سینمایی شزم (Shazam/Captain Marvel) به کارگردانی “دیوید سندبرگ” به اتمام رسیده و برای اکران در ماه آوریل ۲۰۱۹ آماده خواهد شد. “آشر انجل” و “زکری لوی” در نقش بیلی بتسون و شزم، و “مارک استرانگ” در نقش دکتر سیوانا در آن نقش آفرینی کرده اند. گفته می‌شود که سوپرمن نیز حضور کوتاهی در فیلم دارد.

۳. فلش:

از مدت‌ها قبل، خبر ساخت فیلمی با محوریت فلش با بازی “ازرا میلر” به گوش می‌رسید و ابتدا گفته شد که اقتباسی از داستان معروف فلش‌پوینت (Flashpoint) خواهد بود. اما وقتی که “جان فرانسیس دیلی” و “جاناتان گلدستاین” کارگردانی آن را بر عهده گرفتند، اعلام شد که این یک فیلم کاملا اختصاصی از فلش خواهد بود. در حال حاضر فیلمنامه‌ی آن آماده شده و در مرحله‌ی انتخاب بازیگر قرار دارد و این احتمال وجود دارد که در سال ۲۰۱۹ به روی پرده‌ی سینما برود.

۴. واندرومن (قسمت دوم):

پس از موفقیت فیلم واندرومن با بازی “گل گدوت” و کارگردانی “پتی جنکینز“، خیلی زود ساخت دنباله‌ی آن تأیید شد. گفته می‌شود که عنوان این فیلم Wonder Woman: Magic Hour خواهد بود که داستان آن در دهه‌ی ۸۰ میلادی جریان دارد. همچنین، چیتا (Cheetah) شخصیت شرور این فیلم است و خانم “کریستن ویگ” این نقش را بر عهده دارد.

۵. بتمن:

میدانید که فیلم اختصاصی بتمن با بازی “بن افلک” در ابتدا ساخته نشد و او در فیلم بتمن علیه سوپرمن و سپس لیگ عدالت حضور پیدا کرد. اما در سال گذشته، “مت ریوز” (کارگردان سری سیاره‌ی میمون‌ها) برای کارگردانی فیلم بتمن انتخاب شد و اعلام کرد که تولید این فیلم از سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد. با این اوصاف، فیلم The Batman در سال ۲۰۲۰ آماده‌ی اکران خواهد بود. البته هنوز وضعیت بازیگر نقش بتمن برای این فیلم به طور دقیق مشخص نیست و احتمال خروج “بن افلک” از این نقش وجود دارد.

۶. مرد پولادین (قسمت دوم):

پس از اینکه در فیلم لیگ عدالت تغییراتی در شخصیت سوپرمن دیده شد، هواداران امیدوارند که در آینده ورژن بهتری از سوپرمن ببینند. بعد از حضور ناموفق سوپرمن در فیلم‌های قبلی، زمزمه‌های ساخت قسمت دوم مرد پولادین (Man of Steel) به گوش می‌رسد و اخیرا اعلام شده که تاریخ اکران این فیلم سال ۲۰۲۰ خواهد بود. پس انتظار می‌رود که این فیلم نیز مراحل تولید خود را از سال آینده آغاز کند. کارگردان‌هایی نظیر “متیو وان” (کارگردان فیلم‌های کینگزمن و ایکس من کلاس اول) و “کریستوفر مک‌کوایر” (کارگردان سری مأموریت غیرممکن) برای ساختن این فیلم ابراز علاقه کردند.

۷. پرندگان شکاری:

فیلم پرندگان شکاری (Birds of Prey) از سال گذشته در برنامه‌ی فیلم‌های دی سی قرار گرفت. اکنون خانم “کتی یان” برای کارگردانی این فیلم انتخاب شده و ساخت آن یکی از اولویت‌های کمپانی وارنر می‌باشد. می‌توان گفت که این فیلم با حضور بتگرل، هانترس و قناری سیاه، جایگزین فیلم اختصاصی بتگرل شده است. همچنین هارلی کویین با بازی “مارگو رابی” در آن حضور خواهد داشت.

۸. جوخه‌ی انتحار (قسمت دوم):

قسمت اول این فیلم با نظر منفی منتقدین مواجه شد، اما در گیشه فروش نسبتا خوبی داشت و ساخت دنباله‌ی آن در دستور کار قرار گرفت. طبق گفته‌ی بازیگران این فیلم، در قسمت دوم جوخه‌ی انتحار (Suicide Squad) خبری از جادو نیست و نسبت به قسمت اول فیلم بهتری خواهد بود.

۹. نایت‌وینگ:

ساخت فیلم نایت‌وینگ (Nightwing) چند ماه پیش تأیید شد و “کریس مک‌کی” (کارگردان انیمیشن لگویی بتمن) کارگردانی این عنوان را بر عهده گرفت. قبلا اعلام شد که این فیلم شامل بخش‌هایی درباره‌ی گذشته‌ی نایت‌وینگ خواهد بود. پیش از این، در فیلم بتمن علیه سوپرمن شاهد لباس رابین (Robin) در میان وسایل بتمن بودیم که به نوعی حضور رابین یا نایت‌وینگ را در DCEU تأیید کرد.

۱۰. دث استروک:

سال قبل، “جو مانگانیلو” برای بازی در نقش اسلید ویلسون/دث استروک (Deathstroke) در فیلم‌های دی سی انتخاب شد. سپس در صحنه‌ی بعد از تیتراژ پایانی فیلم لیگ عدالت حضور پیدا کرد. به علاوه، فیلم اختصاصی دث استروک در برنامه‌ی DCEU قرار گرفت و “جو مانگانیلو” نیز تأیید کرد که این فیلم ساخته خواهد شد و در واقع اوریجین این شخصیت را به تصویر خواهد کشید.

۱۱. جوکر:

شاید ساخت فیلم اختصاصی جوکر به تهیه کنندگی فیلمساز بزرگی به نام “مارتین اسکورسیزی” و کارگردانی “تاد فیلیپس” (کارگردان سری Hangover)، جالب ترین و بحث برانگیز ترین تصمیم کمپانی وارنر باشد. شایعاتی هم در مورد بازی “لئوناردو دیکاپریو” و یا “خواکینن فنیکس” در این نقش به گوش می‌رسید که تکذیب شد. مراحل پیش تولید این فیلم به سرعت طی شده و فیلمبرداری آن از تابستان ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد. گفته می‌شود که منبع اقتباس این فیلم رمان گرافیکی معروف جوک کشنده (The Killing Joke) است و داستان آن در خارج از دنیای فیلم‌های DCEU جریان دارد.

۱۲. خدایان جدید:

مطمئنا در آینده شاهد حضور دارکساید به عنوان بزرگترین دشمن لیگ عدالت خواهیم بود. پس اگر فیلمی درباره‌ی دو سیاره‌ی نیو جنسیس و آپاکالیپس ساخته شود، این شخصیت مهم حضور بهتری در DCEU خواهد داشت و نتیجه‌ی بهتری رقم می‌خورد. اخیرا خانم “اوا دوورنی” (که بیشتر در سبک درام و مستند سررشته دارد) به عنوان کارگردان این فیلم انتخاب شد و خیلی زود مطالعه‌ی کمیک بوک‌های خدایان جدید (New Gods) به قلم “جک کربی” را شروع کرد.

۱۳. شاهین سیاه:

شاهین سیاه (Blackhawk) فرمانده‌ی یک تیم ویژه‌ی نیروی هوایی در زمان جنگ‌های جهانی است و ما در فیلم واندرومن شاهد حضور یکی از اعضای این تیم (یعنی سمیر با بازی “سعید تغماوی“) بودیم. بنابراین شاهین سیاه نیز بخشی از DCEU می‌باشد. حالا اعلام شده که “استیون اسپیلبرگ” که از سال‌ها قبل به ساختن فیلمی از این شخصیت علاقه داشته، فیلم شاهین سیاه را خواهد ساخت.
البته اعلام شد که فیلم‌های نایت‌وینگ، دث استروک، شاهین سیاه و خدایان جدید در اولویت نیستند و بعد از ساخت دیگر فیلم‌هایی که نام بردیم تولید خواهند شد.
در پایان، در مورد قسمت دوم لیگ عدالت یک تئوری مطرح می‌کنیم که به احتمال خیلی زیاد به وقوع خواهد پیوست. در سکانس بعد از تیتراژ پایانی فیلم لیگ عدالت دیدیم که لکس لوثر از تیمارستان آرکام فرار کرده و قصد تشکیل دادن گروهی برای مقابله با لیگ عدالت را دارد و سراغ آدمکش خطرناکی به نام دث استروک رفته تا او را به همکاری دعوت کند. این سکانس تئوری تشکیل گروه Legion of Doom و یا Injustice League را مطرح کرد و حتی “ازرا میلر” هم به حضور این گروه در دنباله‌ی فیلم لیگ عدالت علاقه نشان داد. گروهی متشکل از لکس لوثر، جوکر، چیتا، بلک مانتا، دث استروک و… که هرکدام در فیلم‌هایی همچون آکوامن، واندرومن، بتمن و غیره حضور خواهند یافت. پس می‌توان اینطور حدس زد که حضور آن‌ها در این فیلم‌ها، مقدمه‌ای برای تشکیل این گروه شرور می‌باشد. نکته‌ی جالب دیگر این است که در سری جدید کمیک‌های لیگ عدالت که انتشار آن از تابستان امسال آغاز خواهد شد، گروه Legion of Doom بعد از مدت‌ها دوباره حضور خواهند یافت، تا این تئوری بیش از پیش قوت بگیرد.
21 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments