بررسی تریلر داستانی بازی انحصاری اسپایدرمن [SDCC2018]

در نمایشگاه کمیک کان سن دیگو ۲۰۱۸، استودیو اینسامنیاک گیمز و شرکت سونی در پانل Marvel Games در سالن H، تریلر داستانی بازی اسپایدرمن را منتشر کردند، تریلری که شامل نکات بسیاری در تک تک صحنه هایش بود؛ اکنون با بررسی صحنه های مهم این تریلر همراه کمیک اسکواد باشید.

هم اکنون می توانید تریلر بازی اسپایدرمن را در کانال آپارات کمیک اسکواد مشاهده کنید!

آپارات

یک شهر ویران شده!

اسپایدرمن PS4

در ابتدای تریلر شاهد شهر نسبتاً ویران شده ای هستیم که احتمالاً آثار کار های شش خبیث یا مستر نگاتیو است. در هر صورت گویا اوضاعِ خیلی بدی بر شهر حاکم است و در مرز نابودی قرار دارد. در همین حین دیالوگی را می شنویم که می گوید: “انگار آخرِ دنیا رسیده”، و این جمله ما را بیش از پیش به فکر فرو می برد.

آیا آزبورن از هویت اسپایدرمن با خبر است؟

نورمن آزبورن

در ادامه، شرکت آزکورپ را می بینیم و کمی بعد از آن، پیتر در لباس اسپایدرمن، منتها بدون ماسک و با چهره ای داغون، و در ادامه مشاهده می کنیم که نورمن اسم پیتر پارکر را به زبان می آورد؛ نمی توان نظر قطعی داد که آیا این دو صحنه مربوط به یک بخش هستند یا خیر، این موضوع اظهار نظر در مورد با خبر بودن نورمن از هویت مخفی اسپایدرمن را سخت می کند. با این حال با توجه به اطلاعات منتشر شده‌ی قدیمی و چیزی که در این تریلر شاهد بودیم، انتظار می رود که همانند کمیک ها نورمن از هویت مخفی اسپایدرمن با خبر باشد و در ادامه با او خصومت شخصی تری پیدا کند که در نهایت تمام این آشوب ها جزئی از نقشه های او بوده باشد.

نقش مری جین و مایلز در این داستان چیست؟

اسپایدرمن

در این صحنه شاهد همکاری بین اسپایدرمن، مایلز مورالز و مری جین هستیم. با توجه به صحبت های مایلز مورالز کاملاً این موضوع مشخص است که مایلز، پیتر را به چشم یک استاد می بیند و آن را مربی (Coach) خطاب می کند، البته این امکان هم وجود دارد که پیتر یکی از معلم های مدرسه‌ی میدتاون نیویورک باشد و همانند کمیک ها در آنجا به عنوان مربی یا یک معلم مشغول به کار باشد و به همین دلیل مایلز او را مربی صدا می کند.

اما در مورد شخصیت فرعی اصلی این بازی یعنی مری جین می توان ابراز کرد شخصیت پردازی خوبی را از او شاهد هستیم، که کاملاً وفاداری این شخصیت به کمیک ها را نشان می دهد، همان شخصیت سرسخت و شجاعی که همیشه به دنبال کمک کردن به پیتر پارکر است و در این راه هرگز تسلیم نمی شود.

شش خبیث با کاستوم های مجهز!

شش خبیث

با اوج گرفتن تریلر، شاهد قدرت نمایی شش خبیث با تجهیزات و قدرت های منحصر به فردشان هستیم که خطرناک تر از هر زمان دیگری به نظر میرسند و در حال تخریب کردن شهر هستند. طراحی کاستوم های شش خبیث به خوبی انجام شده و دیزاین جذابی را مشاهده می کنیم. هم چنین طبق اخبار جدید به نظر می رسد که استودیو اینسامنیاک گیمز به غیر از طراحان خود از طراحان کمیک مانند آدی گرانوف برای طراحی کاستومِ شخصیت های حاضر (مانند لباس Velocity) در بازی کمک گرفته است که این موضوع دلیل برتری و ظاهر کمیک بوکی این شخصیت ها می باشد.

حضور سیلور سیبل!

سیلور سیبل

و اینجاست که تریلر، بیننده را غافلگیر می کند. سیلور سیبل! که پیش از این در هیچ کدام از نمایش های بازی دیده نشده بود، اکنون اولین حضور خود را تجربه کرد و ظاهراً او از طرف فردی ماموریت دارد تا پیتر پارکر را به قتل برساند.

مری جین از شخصیت های قابل بازی این مجموعه است!

مری جین

قسمت هایی که مری جین را به تنهایی نشان می دهند، احتمالاً مربوط به بخش های قابل بازی با شخصیت مری جین هستند که شامل مراحلی به صورت مخفی کاری می باشند. البته پیش تر در تریلر های گیم پلی قبلی این موضوع را دیده بودیم اما این سوال پیش می آید که مری جین در آزکورپ چه کار می کند؟ و از آن مهم تر به دنبال چه چیزیست؟

در ادامه می بینیم که نورمن و سیلور سیبل در حال صحبت با یکدیگر هستند و مری جین بصورت مخفیانه به صحبت هایشان گوش می دهد. هم چنین در این صحنه مشخص می شود که نورمن به سیلور سیبل دستور داده تا اسپایدرمن را به محض دیدن بکشد. این نکته باز هم نشان دهنده‌ی وفاداری این بازی به داستان های اسپایدرمن است که در آن ها همیشه اسپایدرمن تحت تعقیب است و چندان محبوبیتی در شهر ندارد، از این موضوع بدتر این است که آزبورن آن را رسماً دشمن مردم خطاب می کند و با توجه به ارجینال بودن داستان این بازی، وفادار بودن این مجموعه به فضای کمیک های اسپایدرمن ستودنی‌ست.

نورمن آزبورن نیز شخصیت پردازی خوبی دارد و از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به پیتر نمی گذرد. باید دید که آیا در این بازی او بالاخره لباس گرین گابلین را به تن خواهد کرد یا به صورت دست های پشت پرده نقشه های خود را عملی می کند.

حضور مستر نگاتیو چه تاثیری بر داستان دارد؟

مستر نگاتیو

در دو صحنه‌ی کوتاه، مستر نگاتیو را می بینیم که برخلاف تریلر های پیش حضور کوتاه اما مرموز و بی شاخصه ای دارد، و کاملاً مشخص است که جایگاه خبیث اصلی این بازی به او تعلق ندارد؛ خبیثی مانند نورمن آزبورن و یا حتی شخص دیگری مانند دکتر اختاپوس ممکن است پشت تمام این قضایا باشد و طبق شواهد و اخبار منتشر شده، مستر نگاتیو تنها یک بازیچه‌ برای نقشه های یک خبیث بزرگ تر است.

جزئیات بازی و کیفیت گیم پلی و گرافیک

اسپایدرمن

در ادامه شاهد صحنه هایی جذاب از درگیری اسپایدرمن با سیلور سیبل و تیمش یعنی شش خبیث (الکترو، شوکر، راینو، عقرب، والچر) به همراه کینگ پین هستیم که بسیار هیجان انگیز هستند. گرافیک بازی در درجه بسیار خوبی قرار دارد اما با این حال نمی شود آن را کاملاً نسل هشتمی خطاب کرد. طراحی صورت کارکتر ها نیز وضعیت خوبی دارد اما طراحی چهره‌ی برخی کاراکتر ها مانند مری جین در مقایسه با شخصیت های دیگر مانند سیلور سیبل یا پیتر پارکر می توانست کمی بهتر باشد.

در مورد انیماتوری، با توجه به تریلر، شاهد انیمیشن های نرم و روانی برای شخصیت ها هستیم و جزئیات به کار رفته در صحنه ها نیز تحسین برانگیز هستند و مجموعاً ایرادی به گرافیک بازی تا به اینجا وارد نیست.

وفاداری بی مانند و طنز شیرین در عین جدی بودن داستان

مایلز مورالز

صحنه های فان و بامزه به همراه شوخی های کاراکتر ها کاملاً مطابق با حال و هوای داستان های اسپایدرمن هستند و به وضوح در تریلر دیده می شوند که این امر موجب می شود این اثر، بیش از پیش، به کمیک ها وفادار باشد؛ به عنوان نمونه بارز می توان به صحنه‌ی انتهایی تریلر و گفتگوی بین مایلز و پیتر اشاره کرد.

این اولین باری است که یک بازی انحصاری برای کنسول PS4 با محوریت شخصیت اسپایدرمن ساخته می شود و پتانسیل این را دارد که بهترین بازی ساخته شده بر اساس این کاراکتر باشد و این شخصیت را در دنیای گیم به جایگاهی که لیاقتش را دارد برساند، کاری که چند بازی اخیر ساخته شده از روی این شخصیت قادر به انجامش نبودند. این بازی در ۷ سپتامبر سال جاری مورخ ۱۶ شهریور امسال منتشر خواهد شد.

4 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments