مصاحبه جف جانز: از سریال تایتان ها تا کمیک سه جوکر [SDCC2018]

در کامیک کان سن دیگو ۲۰۱۸، شاهد پنلی با حضور نویسنده‌ی محبوب و پر کار دی سی یعنی جف جانز بودیم، و او راجع به پروژه‌های مختلف توضیحات بسیاری داد؛ از سریال تایتان‌ها تا کمیک سه جوکر.

جانز در خصوص وضعیت کاری خود گفت:

به طور عجیبی نصف روز من با این کار میگذره. من مشغول نوشتن و تولید هستم، اما در حال حاضر دارم بیشتر از قبل مینویسم و تولید میکنم. این به من فرصت میده که کارهایی انجام بدم که قادر به انجامشون نبودم. من میرم سراغ نوشتن و تولید، و قرار نیست کسی به من بگه چیکار کنم.

پس از پخش تریلر سریال تایتان‌ها، جف جانز توضیح داد و تأیید کرد که در این سریال رابطه‌ی دیک گریسون/رابین با بتمن خراب شده و او سعی دارد که هویت رابین را پشت سر بگذارد.

در ادامه، جف جانز  حضور دو شخصیت دونا تروی و جیسون تاد را در سریال تایتان‌ها تایید کرد و هم چنین گفت  حضور لکس لوثر و سوپربوی در این مجموعه دور از ذهن نیست و احتمالا در آینده به عنوان شخصیت های این سریال اضافه خواهند شد.

رابین

به علاوه، او اعلام کرد که در حال حاضر، از ۴ سریال کاملاً جدید دی سی یونیورس (که هنوز معرفی نشده‌اند)، نویسندگی و تهیه کنندگی یکی از آن‌ها یعنی استارگرل (Stargirl) را بر عهده دارد و به همراه همکاران خود در شرکت Mad Ghost چارچوب این سریال و شخصیت‌های آن را مشخص کرده است. این نخستین تجربه‌ی جانز در زمینه‌ی نویسندگی سریال می‌باشد. در این سریال قرار است که استارگرل از اسرار خانواده‌ی خود و جامعه‌ی عدالت آمریکا (JSA) پرده بردارد. جانز اعلام کرد که لحن این سریال همانند فیلم‌های سوپرمن (۱۹۷۸) و واندرومن خواهد بود.

سریال استارگرل

سپس او در مورد کمیک جدید شزم صحبت کرد که قرار است از ۲۱ نوامبر امسال (۳۰ آبان ۹۷) به صورت ماهانه منتشر شود. طبق گفته‌ی جف جانز، این کمیک، ادامه‌ی داستان شزم در سری New52 می‌باشد، و در آن قرار است که خانواده شزم به اسرار صخره‌ی ابدیت (Rock of Eternity) پی ببرند. هم چنین در این کمیک شاهد حضور شخصیت‌هایی مثل Mister Mind و هم چنین Tawky Tawny خواهیم بود. در ضمن طراح این کمیک آقای دیل ایگلشام می‌باشد که بسیاری از کمیک های فانوس سبز، چهار شگفت انگیز و جامعه عدالت آمریکا را طراحی کرده است.

شزم

و اما، وی در مورد رویداد مهم ساعت قیامت (Doomsday Clock) توضیح داد:

این داستان پنج برابر کمیک های دیگه‌ای که نوشتم وقت‌گیره و برای گری فرانک هم پنج برابر وقت‌گیرتر. پس ممنونم از تمام کسانی که این داستان رو میخونند.

او در مورد قسمت ششم این رویداد گفت که این قسمت بیشتر در خصوص شخصیت‌های Mime و Marionette می‌باشد و نیمی از داستان به اریجین این دو شخصیت اختصاص دارد و بسیار عاطفی و احساسی است.

ساعت قیامت

هم چنین، جانز راجع به مینی سری سه جوکر (Three Jokers) که طراحی آن را جیسون فابوک بر عهده دارد گفت که این یک داستان عاطفی با تمرکز بر روی بروس وین، باربارا گوردون و جیسون تاد می‌باشد. جف جانز درباره‌ی این کمیک بوک که تحت لیبل جدید دی سی یعنی Black Label منتشر خواهد شد گفت:

من هیچوقت داستانی بهتر از Batman: Earth One برای بتمن خلق نکردم و اگر قرار باشه که یه داستان از بتمن روایت کنم، میخوام شگفت انگیز و جذاب باشه و هیچکس قبلاً نظیر اون رو ندیده باشه. این داستان درد و رنج مشترک بین بروس، باربارا و جیسون هستش… . در پایان این سری، بروس و جوکر رابطه‌ای خواهند داشت که با رابطه‌ای که در حال حاضر دارند کاملاً متفاوته. یه صحنه‌ی جالب وجود داره که جوکر سوار کامیونه و به طرف جنگل میره و به کلبه‌ای میرسه که یه جوکر دیگه با پیراهن هاوایی دم در ایستاده و جوکری که رانندگی کرده میگه اون پیراهن منه.

کمیک سه جوکر

دیگر پروژه‌ی جف جانز، Killing Zone نام دارد که شامل چندین داستان از چندین شخصیت قدیمی و جدید (و نه چندان مهم) خواهد بود، و این ها در سال‌های ۱۹۴۰ الی ۲۰۴۰ جریان دارند. به گفته‌ی او این داستان‌ها از اوایل سال آینده منتشر خواهند شد.

Killing Zone

1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments