نویسنده جدید آکوامن دلیل جدایی آرتور کری از سرزمین آتلانتیس را شرح داد

همگام با اکران فیلم آکوامن در ۲۱ دسامبر سال جاری، کمیک های آکوامن نیز با تیم خلاق جدید خود یعنی کلی سو دکونیک و رابسون روچا بازخواهند گشت. پس از سری نسبتاً موفقِ دن ابنت در تولدی دوباره‌، اکنون به مناسبت اکران فیلم آکوامن، نویسنده‌ی جدید این سری یعنی خانم کلی سو دکونیک در مصاحبه با استریم دی سی یونیورس، اطلاعات جدیدی را در مورد داستان خود به اشتراک گذاشته است.

یکی از مهم ترین تغییراتی که خانم دکونیک درصدد انجام آن است، جدا کردن آرتور کُری از سرزمینش یعنی آتلانتیس و همسرش مرا، و بردن او به سرزمین های ناشناخته است، که این امر در طی کراس اور “زمین غرق شده” توسط اسکات اسنایدر بوقوع پیوست. در شماره پایانی این رویداد، مشاهده شد که آرتور کُری برای نجات زمین، جانش را فدا می کند تا بتواند لیگ عدالت و آتلانتیس را از مهلکه‌ خارج کند، بنابراین جسد او توسط اعضای لیگ عدالت پیدا نشد ولی برای او مراسم بزرگداشت برگزار شد و در پایان مشخص شد که آرتور کری هنوز زنده است و به سرزمینی ناشناخته سفر کرده است.

کلی سو دکونیک، دلیل اصلی جدایی آکوامن از آتلانتیس و ورود او به یک فضای کاملاً جدید را این گونه توصیف کرد:

برای اینکه ما بتونیم مسیر خاص خودمون رو [در کمیک های آکوامن] پیدا کنیم، باید از تمام این مسائلِ آتلانتیسی فاصله می گرفتیم، حتی با وجود اینکه روایت های آتلانتیسی واقعاً فوق العاده‌ن.
البته این سری تماماً شگفت انگیز ما، یکی از عمیق ترین داستان های آتلانتیسی رو روایت می کنه. خب پس ما می خواستیم که… که یه تضاد بوجود بیاریم. چونکه ما خیلی جاه طلبیم، مگه نه؟ (با لحن شوخی)
ما می خواستیم که یه سری واقعاً عالی رو به تصویر بکشیم. می خواستیم یه کاری کنیم که بقیه [نویسنده ها] بگن: “لعنتی! من یکی که نمی تونم ادامه‌ش رو بنویسم!”

انتشار اولین آرک داستانی سری آکوامنِ کلی سو دکونیک و رابسون روچا، از تاریخ ۱۹ دسامبر سال جاری آغاز می شود (دقیقاً دو روز قبل از اکران جهانی فیلم آکوامن)، و عنوان جالبی را به خود اختصاص داده است؛ عنوان Unspoken Water نام این آرک داستانی است و طبق صحبت های خانم دکونیک، ارتباط مستقیمی با داستان اصلی دارد.

این عنوان برگرفته از یک روایت اسکاتلندی است، یک درمان برای یکی از افسون های کهن؛ طبق باور عموم، گاهی اوقات اگر فردی به طرز عجیبی بیمار می شد، در نتیجه او سحر شده است و تنها راه علاج او استفاده از نوعی آب برای شفاست. این آب جادویی، در زیر پلی قرار دارد که هم مردگان و هم زندگان از روی آن گذر می کنند؛ و درمانگر برای استفاده از این آب باید کاملاً در عین کمک رسانی سکوت کند تا بتواند آن آب را به فرد بیمار برساند. طبق روایت ها، هیچ کلمه یا ورد جادویی در حین شفادهی گفته نمی شود و این آب تنها با سکوت درمانگر، جادوی سیاه را در صورت وجود، از بدن فرد خارج می کند.

با توجه به داستان زمین غرق شده (Drowned Earth) و فضای جدید داستان های آکوامن، استفاده از این عنوان برای آرک اول، چندان دور از منطق به نظر نمی رسد و باید منتظر یک داستان عمیق و حماسی در کمیک های آکوامن باشیم.

65 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments