پروژه ۲۰۱۷: برترین سریال های کمیک بوکی در سالی که گذشت

سال گذشته سال پرباری برای آثار اقتباس شده از روی کمیک بوک بود، از فیلم های سینمایی یونیورس مشترک مارول گرفته تا پروژه های نسبتاً مهم دی‌سی مانند واندرومن و لیگ عدالت! در راستای حرکت دنیا های سینمایی، سریال های تلویزیونی اقتباس شده از روی کمیک بوک نیز به کار خود ادامه دادند، به طوری که در سال ۲۰۱۷ شاهد سریال های کمیک بوکیِ بسیار خوبی بودیم. با مقاله‌ی سوم از این پروژه که به معرفی برترین سریال های کمیک بوکیِ سال ۲۰۱۷ می پردازد با ما همراه باشید.

 

۵ – با استعداد (The Gifted)

سریال با استعداد ها

سریال گیفتد خلق شده توسط Matt Nix که از سری کمیک بوک های ایکس من اقتباس شده است، اولین عنوان در این فهرست می باشد. داستان این مجموعه تلویزیونی درباره عده ای از جوانان جهش یافته است که تحت تعقیب دولت قرار می گیرند و در این فاصله به گروهی از میوتانت ها بر می خورند و داستان های شگفت انگیزی برای آنها رخ می دهد.

گیفتد با تم درام-فانتزی و یک داستان سرگرم کننده تا حدودی بیننده را راضی نگه می دارد اما با این حال این توانایی را هم داشت که چیزی بیشتر از یک سریال متوسط رو به بالا باشد؛ هم چنین عوامل می توانستند از پتانسیل کاراکتر ها و تعامل آنها بیشتر استفاده کنند تا به بار درام مجموعه بیافزایند که در نهایت بیننده شاهد انگیزه ها و بیانیه های مختلف و جذابی می بود.

با این وجود از دیگر سریال های کمیک بوکی امسال که در این لیست نیستند می توان به برتری های این سریال مانند داستان غیر کلیشه ای، وجود کاراکتر هایی با خصوصیات نسبتاً جذاب و متفاوت، داستانِ خوب، بازی های رضایت بخش و صد البته کسل کننده نبودن آن اشاره کرد. این سریال که در دنیای سینمایی ایکس من جریان دارد در ۱۳ قسمت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه ای از تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۱۷ تا ۱۵ ژانویه ۲۰۱۸  (۱۰ مهر ماه تا ۲۵ دی ماه سال ۱۳۹۶) توسط شبکه Fox تولید و پخش شد.

 

۴ – پانیشر (The Punisher)

سریال مجازاتگر (پانیشر)

جنگ” چیزی است که تا ابد در زندگی فرانک کسل ریشه کرده است و فرقی ندارد که این جنگ با چه کسی باشد؛ با بومیان افغانستان و اعرابِ عراق یا با قاتلان همسر و بچه هایش؛ مساله این است که برای مجازاتگری که به دنبال مجازات مجرمین است همیشه جنگی برای جنگیدن وجود دارد!

در حقیقت حضور پانیشر در فصل دوم سریال دردویل به اندازه ای خوب بود که بسیاری آن را جزءِ نقاط قوت سریال مذکور می دانستند. بنابراین پس از محبوبیت این کاراکتر، ساخت سریال اختصاصی آن توسط شبکه نتفلیکس کلید خورد و به پروژه بعدی این شبکه، پس از سریال مدافعان (The Defenders) تبدیل شد.

در طول سریال شاهد بازی فوق العاده ای از “جان برنثال” هستیم و بیننده‌ی اثر به خوبی با کاراکتر اصلی ارتباط برقرار می کند و تا حدودی او را درک می کند. از بزرگ ترین نقاط ضعف این سریال می توان به این اشاره کرد که به دلیل اضافه نکردن چالش و انگیزه کافی، توانایی میخکوب کردن و مشتاق کردن مخاطب برای دیدن قسمت های بعدی را ندارد، هم چنین در برخی از اپیزود ها به دلیل ۱۳ قسمتی بودن، هدف خاصی وجود ندارد و سریال رو به کسل کننده شدن پیش می رود اما در نهایت با چند اپیزود آخر، کارگردان ثابت کرد که به خود آمده است و سریال جانی تازه می گیرد.

در کل نسبت به مجموعه های تلویزیونی ژانر اکشن در چند سال اخیر، اثری زیبا می باشد که فضای بزرگسالانه، اکشن و داستان قابل قبولی را به بیننده تحویل می دهد. به گونه ای که مخاطب پس از پایان سریال، شاید کاملاً از آن راضی شده باشد!

 

۳ – فراری ها (Runaways)

سریال فراری ها

مجموعه فراری ها که اقتباسی رضایت بخش از سری کمیک بوک های مارول به همین نام می باشد که اولین بار توسط “برایان ک. واگان” و “آدرین آلفونا” در سال ۲۰۰۳ خلق شد. داستان این سریال شامل شش نوجوان است که والدینشان عضو گروهی از تبهکاران به اسم The Pride هستند؛ این شش نفر بزودی می فهمند که اگر می خواهند زنده بمانند باید پا به فرار بگذارند و از والدینشان دور باشند. سریال حول روابط و تعامل شخصیتی این ۶ نوجوان می چرخد و حال و هوایی تین ایجری دارد. فراری ها در ۱۰ قسمت توسط شبکه Hulu به نمایش درآمد و هم چنین ناگفته نماند که داستان آن در دنیای سینمایی مارول رخ می دهد.

 

۲ – واعظ (Preacher)

سریال واعظ

پس از پخش کامل فصل اول سریال واعظ که تقریباً موفقیت آمیز بود، شبکه AMC (که سریال های سطح بالایی مانند بریکینگ بد و مردگان متحرک را در کارنامه دارد) بلافاصله ساخت فصل دوم این سریال را تایید کرد. ماجرای فصل دوم، دقیقاً پس از پایان فصل اول شروع می شود؛ شخصیت های کمیک های ورتیگو یعنی جسی کاستر، کسیدی و تولیپ به ماجراجویی هایشان ادامه می دهند و قصد دارند کشور را برای پیدا کردن خالق (!) زیر و رو کنند! اما در طول  این ماجراجویی، شخصیت های داستان به حقایقی دست میابند که برایشان غیر قابل هضم است.

فصل دوم نیز خوشبختانه تقریباً همسطح فصل اول بود؛ هر چند ضعف هایی دارد اما تعداد نقاط قوت بیشتر است و همین سریال را تبدیل به سریال مخاطب پسندی می کند که تماشای آن خالی از لطف نیست. اگر طرفدار سریال های فانتزی–کمدی با فضای خاص و داستانی مرموز می باشید این سریال به شدت شما را راضی نگه می دارد.

 

۱ – لژیون (Legion)

سریال لژیون

داستان این مجموعه بروی کاراکتر دیوید هالر تمرکز دارد؛ کسی که به عنوان یک بیمار اسکیزوفرنی در تیمارستان بستری شده است اما یک چیز کاملاً مشخص است که او چیزی فراتر از یک انسان دارای مشکلات روانی می باشد.

لژیون از آن دسته سریال هایی است که توانایی به بازی گرفتن ذهن مخاطب را در چنگ دارد و به خوبی بروی مسائل روانی-اجتماعی مانور می دهد. از لحاظ داستانی، لژیون یک سر و گردن از بقیه سریال های کمیک بوکی بالاتر می باشد. بی شک این مجموعه ۸ قسمتی با کادر بازیگری عالی، داستانِ متفکرانه، کارگردانی حرفه ای، سبک خارق العاده بصری، تدوین متمایز و هم چنین با روند عالی تعریف داستان که یک حسِ بی اعتمادی را در بیننده ایجاد می کند یا به اصطلاح ذهن مخاطب را به بازی می گیرد، جز بهترین سریال های اقتباس شده از روی کمیک بوک های مارول است.

3 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments