چگونه کمیک بخوانیم؟

مسلماً یکی از مشکلاتی که طرفداران تازه‌واردِ دنیای کمیک و فانتزی در ابتدای خواندن این آثار با آن مواجه هستند، چگونگی اجرا کردن فایل‌های دیجیتال موجود از این آثار است. صنعت کمیک دنیای بسیار بزرگی از هنر، تخیل و فرهنگ می‌باشد که در آن آثار فاخر و بی نظیرِ زیادی یافت می‌شود. کمیک‌بوک‌ها همان ترکیب رنگ‌آمیزی و طراحی با دیالوگ‌های داخل بالون و به همراه شخصیت‌های متفاوت از هر قشرِ جامعه هستند که بسیاری را مجذوب خود کرده‌اند، اما چگونه آن‌ها را بخوانیم؟

اجرای فایل‌های کمیک در کامپیوترهای شخصی (ویندوز)

برنامه‌ی CDisplay یکی از بهترین برنامه‌های موجود و مرسوم‌ترین برنامه‌ی کمیک‌خوان برای سیستم عامل‌های ویندوز در کامپیوتر‌های شخصی می‌باشد. شما می‌توانید از لینک زیر به سایت CDisplay مراجعه کرده و برنامه را با حجم تقریبی یک مگابایت دانلود کنید:

دانلود برنامه‌ی کمیک‌خوان CDisplay


اجرای فایل‌های کمیک در سیستم عامل اندروید (Android)

معمولاً برای سیستم عامل‌های اندروید، برنامه‌های بسیاری برای خواندن کمیک و باز کردن فایل‌های Cbr و Cbz یافت می‌شود، اما پیشنهاد کمیک اسکواد به شما، برنامه‌ی کمیک‌خوانِ Readler می‌باشد که از کیفیت بالایی برخوردار است و رابط کاربری مناسب و ساده‌ای دارد. شما می‌توانید این برنامه را به صورت رایگان از گوگل‌پلی دانلود کنید:

دانلود برنامه‌ی کمیک‌خوان Readler برای اندروید

تصاویری از محیط برنامه:


اجرای فایل‌های کمیک در کامپیوترهای شخصی (macOS)

برای سیستم عامل‌های مک، برنامه‌های کمیک‌خوان رایجی در دسترس نیست، اما از میان برنامه‌های شناخته‌شده‌ای که در سطح اینترنت موجود می‌باشند، برنامه‌ی YACReader بهترین گزینه است. شما می‌توانید بر روی لینک زیر کلیک کرده و آن را از سایت رسمی این برنامه، به‌طور مستقیم دانلود کنید:

دانلود برنامه‌ی کمیک‌خوان YACReader


اجرای فایل‌های کمیک در سیستم عامل آی. او. اس. (iOS)

برای سیستم عامل‌های iOS نیز همان برنامه‌ی آشنای Readler موجود می‌باشد و پیشنهاد کمیک اسکواد این است که حتماً همین اپ را به‌طور رایگان از App Store دانلود کنید:

دانلود برنامه‌ی کمیک‌خوان Readler برای iOS

تصاویری از محیط برنامه:

 


ترتیب خواندن حباب‌ها

ترتیب خواندن حباب

اکنون پس از پیدا کردن اپلیکیشن‌مان برای اجرای فایل‌های کمیک، باید بدانیم که چگونه و با چه ترتیبی تصاویر و حباب‌های میان آن‌ها را دنبال کنیم. ترتیب ثابت در خواندن حباب و پنل‌های کمیک‌بوک‌ها، بالا به پایین و چپ به راست است که در آثار زبان اصلی و کمیک‌های ترجمه‌شده توسط کمیک اسکواد رعایت شده است. می‌توانید با کمک تصویر بالا این موضوع را به سادگی متوجه شوید.

16 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments