دی سی عناوین جدید خود را تحت عنوان برچسب سیاه رونمایی کرد!

امروز کمپانی دی سی از برنامه های آینده امسال خود برای چاپ کردن کمیک های جدید رونمایی کرد؛ برنامه ای که از آن به عنوان «یک برنامه ی ویژه برای استفاده از مهارت نویسندگان و طراحان مطرح این کمپانی برای نوشتن داستان های بی نظیر و مستقل برای شخصیت های محبوب گروه ترینیتی یعنی بتمن، سوپرمن و واندروومن» یاد شده است.

دی سی نویسندگان و طراحان این سری از کمیک های خود را مشخص کرده است که در میان آن ها چهره های نام آشنایی مانند “اسکات اسنایدر” و “گرگ کاپولو” (به ترتیب نویسنده و طراح کمیک های تحسین شده Metal و بتمن سری ۵۲) و یا “فرانک میلر” و “جان رومیتا جونیور” به چشم میخورد.

طبق اعلام رسمی کمپانی دی سی انتشار کمیک های برچسب سیاه در ماه آگوست سال جاری و با کمیک سه قسمتی سوپرمن: سال اول به نویسندگی “فرانک میلر” و طراحی “جان رومیتا جونیور” آغاز خواهد شد.

مارک دویله” ادیتور کمیک های رده بزرگسال دی سی (ورتیگو) نیز بر این سری کمیک ها نظارت خواهد کرد؛ او درباره این سری گفت: “سری کمیک های برچسب سیاه برنامه ای برای استفاده از نویسندگان و طراحان مطرح دی سی برای بیان داستان های خودشان در مورد شخصیت های دی سی است آن هم بدون هیچ محدودیتی، چرا که این داستان ها در دنیای اصلی دی سی جریان ندارند”. دویله در ادامه مصاحبه اش با هالیوود ریپورتر افزود: “ما با دقت در حال سازمان دادن هر یک از کمیک های این سری هستیم تا کاملاً با ایده های نویسنده و طراحش مطابقت داشته باشد.”

البته هنوز دقیقاً عنوان نشده که این کمیک ها در چه رده ی سنی قرار خواهند داشت اما شواهد حاکی از این احتمال است که این کمیک ها در رده بزرگسال قرار داشته باشند. همچنین گفته شده که هر یک از کمیک های این سری عناوین، ویژگی خاص خود و نحوه بیان مخصوص به خود را خواهند داشت که آن ها را از بقیه کمیک ها متمایز میکند.

جیم لی” طراح مطرح کمیک های دی سی درباره سری کمیک های برچسب سیاه گفت: “بسیاری از پرفروش ترین عناوین دی سی زمانی حاصل شدند که نویسنده ها و طراحان موفق شدند روی کمیک های انفرادی شخصیت ها در یک دنیای موازی کار کنند؛ که از بین آن ها میتوان به شاهکار هایی همچون بازگشت شوالیه تاریکی (The Dark Knight Returns) و پسر سرخ (Red Son) اشاره کرد.”

تا به اینجا ۶ عنوان از کمیک های سری برچسب سیاه تایید شده اند و کمپانی دی سی نام آن ها و توضیح مختصری از آن ها ارائه داده که از این قرار است:

سوپرمن: سال اول

نویسنده: فرانک میلر
طراح: جان رومیتا جونیور

روایتی پیشگامانه از اریجین کلاسیک شخصیت سوپرمن به افتخار سالگرد ۸۰ سالگی این شخصیت!
کمیکی که به گسترش بزرگ ترین نقاط عطف سوپرمن در طول زندگی اش خواهد پرداخت (از سفرش از کریپتون به زمین گرفته تا تبدیل شدنش به بزرگترین ابرقهرمان تمام دوران ها)

بتمن: آخرین شوالیه روی زمین

نویسنده: اسکات اسنایدر
طراح: گرگ کاپولو

بتمن در بیابانی بیدار می شود؛ بدون اینکه بداند در کجا و چه زمانی قرار دارد و چگونه سر از بدن جدا شده ی جوکر در پشت سرش و درون یک ظرف شیشه ای هنوز زنده است! اما این آغازی بر یک ماجراست که شبیه هیچ یک از ماجرا هایی که شوالیه تاریکی با آن ها مواجه شده نیست.
آینده ای عجیب که در آن ابرشروران حکمرانی می کنند و قواعد اخلاقی از دنیا پاک شده است؛ بروس وین برای زنده ماندن مبارزه میکند و در نهایت به حقیقت درباره نقشی که در این دنیا دارد دست می یابد؛ این شروع آخرین داستانی است که درباره بتمن گفته شده است!

بتمن: نفرین شده

نویسنده: برایان آزارلو
طراح: لی برمیجو

در کنار پلی متروک در شهر گاتهام یک جسد پیدا شده؛ شایعاتی به گوش میرسند: “جوکر مرده است!” اما این یک رویای به حقیقت پیوسته است یا یک کابوس تازه متولد شده؟ حالا بتمن و جادوگر عجیب و غریب دنیای دی سی، جان کنستانتین، باید در کنار هم به دنبال حقیقتی که پشت این مرگ راز آلود نهفته است بگردند؛ تمام شهر گاتهام به دنبال هویت قاتل مرموز است. و این بار ارتباط بتمن با ترس حد و مرز های باور ها و عقاید او را به چالش خواهد کشید چرا که شوالیه تاریکی باید با ترسی رو به رو شود که ماسک به صورت ندارد.

تاریخچۀ واندرومن: آمازون ها

نویسنده: کلی سو د کونیک
طراح: فیل جیمنز

داستانی حماسی درباره تاریخچه‌ی گمشده‌ی آمازون ها و به قدرت رسیدن ملکه هیپولیتا، داستانی که افسانه ها و هیولا ها را به تصویر خواهد کشید؛ حماسه ای سه قسمتی که با تاریخچه به وجود آمدن آمازون ها آغاز خواهد شد و با فرود آمدن استیو ترور در سواحل آمازونیا پایان خواهد یافت، اتفاقی که دنیای ما را تا ابد تغییر داد.

واندرومن: دخترِ دایانا

نویسنده: گرگ روکا
طراح: هنوز طراحی مشخص نشده

بیست سال از آخرین باری که دنیا برای امید و کمک به آسمان ها نگاه کرد گذشته است. حالا چشم ها به پایین نگاه می کنند و قدرت هایی که برخواسته اند هر کاری را انجام می دهند تا شرایط به همین منوال باقی بماند؛ اما در میان یک مقاومت شکسته شده زن جوانی به دنبال به دست آوردن دوباره چیز هایی است که از دست رفته اند؛ و در همین راه است که او به حقیقت های پنهان درباره ی خودش، نژادش و گذشته اش پی خواهد برد.

تاریخچه دیگر دنیای دی سی

نویسنده: جان ریدلی
طراح: هنوز طراحی مشخص نشده

داستانی منحصر به فرد که به لحظات تعیین کننده یونیورس دی سی و دست آورد های سیاسی اجتماعی آن در راستای دیدگاه ابرقهرمانانی از دی سی می پردازد که از گروه های محروم و تحقیر شده برخواسته اند قهرمانانی چون جان استوارت، اکسترانو (Exterañoکاتانا، ویکسن (Vixenسوپرگرل و رنه مونتانا.
در باطن این داستان روی زندگی این قهرمانان پشت نقاب هایشان و تلاش های آن ها برای حل کردن مشکلاتشان در دنیای واقعی تمرکز می کند؛ این داستان در مورد نجات دنیا نیست، این داستان در مورد توانایی این گروه برای رفتار به عنوان کسی است که در باطن هستند!

باید منتظر ماند و دید این سری چه چیز هایی جدیدی را به طرفداران کمیک معرفی خواهد کرد.

11 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments