میانگین نمرات انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse

انیمیشن اسپایدرمن: درون اسپایدر-ورس (Spider-Man: Into the Spider-Verse)، یک گام بزرگ برای کمپانی سونی به شمار ‌می رود. این انیمیشن که اولین انیمیشن سینمایی ساخته شده از شخصیت اسپایدرمن است، به تازگی واکنش های بسیار خوبی را از طرف منتقدان دریافت کرده و توجه افراد بسیاری را نیز به خود جلب کرده است.

اکنون وقت آن رسیده تا به امتیازات این انیمیشن و واکنش های منتقدان نگاهی بیاندازیم.

منتقد Empire:

تازه، بامزه، و غالباً دیوانه کننده. درون اسپایدر-ورس یک جرعه آدرنالین از سینمای ابرقهرمانی است. این اثر با این حجم از شخصیت های نام آشنا، به نحوی، احساس تازگی و اصالت را به بیننده منتقل می کند.
۱۰/۱۰

منتقد The Verge:

اسپایدرمن: درون اسپایدر-ورس، یک ماجراجویی پر زرق و برق، هوشمندانه و خود ارجاع است. تصاویر برگرفته شده از منابع کمیکی این اثر خیره کننده اند و داستان آن یکی از با احساس ترین داستان های موجود در قرن اخیر است و حتی این ویژگی خود را با وجود [عالی بودن] تمام فیلم های گذشته‌ی اسپایدرمن، حفظ می کند.
۹.۳/۱۰

منتقد The Wrap:

دیدن این اثر به طرز باورنکردنی ای هیجان انگیز است. در تمام فیلم، احساسات به طور چشمگیری موج می زند و به سادگی می توان گفت که بهترین اقتباس موجود از اسپایدرمن، بعد از فیلم “اسپایدرمن ۲” است.
۹.۲/۱۰

منتقد IGN:

اسپایدرمن: درون اسپایدر-ورس، برخلاف بقیه‌ی انیمیشن ها، یک تجربه‌ی بصری پویا را ارائه می دهد.
۹/۱۰

منتقد Entertainment Weekly:

برای فیلمی که مخاطبانش را به دلیل توانایی بالای فرانچایز در فان بودن، به طور پیوسته و خودآگاه می خنداند؛ شما احساس می کنید که در طول فیلم یک چیز ضروری کم است.
۶.۷/۱۰
8.3
MUST-SEE

Spider-Man: Into the Spider-Verse

  • Metacritic 8.3
منبع Metacritic
18 نظرات
  1. Captain Steve Lover می گوید

    خب قطعا یه شاهکار تمام عیار بوده که هم منتقدین و هم واکنش های اولیه اینو بهترین اقتباس سینمایی اسپایدرمن میدونن. من به شخصه تا قبل از دیدن تریلر دوم واسش اصلا هایپ نبودم. اما رسما مورد انتظار ترین اثر سینماتیک از نیمه ی دوم ۲۰۱۸ شد واسم پس از دیدن تریلر. عالی بود.

    واقعا اگر یه کرکتر کمیک بوکی باشه که الان در حال حاضر از همه نظر تو اوجه اسپایدرمنه، فیلم،گیم،انیمیشن، همچی. و قطعا حقشه این موفقیت ها.

    دوستان ببخشید، بین انیمیشن های بلند مدت کمیک بوکی انیمیشن دیگه ای هست که نمراتش و نقد هاش بالاتر از این باشه؟!

    1. آرمان صفا می گوید

      انیمیشن های دیسی رو تاجایی من میدونم حتی اون تاپاشون اثر سینمایی محسوب نمیشه و بعد یکی دو روز نمایش محدود به صورت نمایش خانگی عرضه میشن
      این مدل که اکران سینمایی و جهانی بشه نداریم
      برا همینم توسط متا مورد ارزیابی قرار نمی گیرن معمولا

       
      فیلم و انیمیشن هم که دوتا معقوله جدان پس نمیشه گفت این از اسپایدرمن ۲ بهتر بوده یا نه

      1. ارشیا بشیری می گوید

        لگو بتمن هم هست ولی لگو بتمن یه اثر سینمایی درست و حسابی مثل این نیست بیشتر یه هجویه و کمدی بود.
        انیمیشن های سینمایی این مدلی کم ان.
        البته بگم انیمیشن های دی سی، انیمیشن های سینمایی نیستن بلکه انیمیشن های بلند محسوب میشن، چون مدت زمان این انیمیشن ها، ۷۷ دقیقه است
        در صورتی که انیمیشن های سینمایی کم کمش ۱۱۰ دقیقه ان، پس خیلی فرق هست بین شون. (این اسپایدرمن ۱۱۷ دقیقه بود یعنی نزدیک به ۲ ساعت)

    2. آرمان صفا می گوید

      عاشق انیمیشنای کمیک بوکی هستم همشونو دنبال می کنم
      چود خیلی چیزارو تو فیلم نمیشه آورد
      ولی تو انیمیشن امکانش هست
      انیمیشن ها کمیک بوکی تر هستد در واقع
      شخصا بهترین انیمیشن کمیک بوکی که دیدم فلش پوینته
      یک ثانیه بیخود توش پیدا نمیشه
      اینکه پیتر شخصیت اصلی نیست تو ذوقم خورد اول
      چون از این نسخه های جعلی خوشم نمیاد
      حالا هرچقدرم داستان خوب داشته باشن
      ولی اینکه یه انیمیشن کمیک بوکی خوب دیگه خواهیم دید امسال خبر عالی هست
       

    3. saeedporreza می گوید

      از نظر من این ۳ تا عالین شاید شاهکار

      Batman.Assault.on.Arkham.2014 شخصیتها همگی عالی یعنی از نظر شخصیت من ضعفی نمیبینم.اسم فیلم رو باید میزاشتن جوخه انتحار کلا.داستانش هم مثل جوخه انتحار آبکی نبود و از شخصیتی مثل جوکر تو جاهایی که لازمه استفاده کردن.

      Batman.Under.The.Red.Hood.2010 فکر نکنم کسی این انیمیشن رو ندیده باشه.یه شاهکار که بعد سالها در موردش حرف میزنن مثل دارک نایت.عجب جوکر خفن و ترسناکی.قشنگ کپی هیث لجر مرحومه.بلک ماسک هم عالی.از نظر داستانی هم که شکی در شاهکار بودنش نیست.

      Justice.League.The.Flashpoint.Paradox.2013 به قول آرمان عزیز تک تک ثانیه های این فیلم عالیه.شخصیت پردازی در حد لالیگا 🙂 داستان رو هم که از کمیک حتی بهتر اقتباس کردن.

  2. آرمان صفا می گوید

    امسال سال عالی برا هوادارای اسپایدرمن بود
    گیم و کمیک و اینم از فیلم
    البته تو اونجرز به نظر من خیلی جذابیت نداشت
    یه جوری وابسته نشونش دادن
    با اینکه مقتضای سنشم هست ولی پیتر شخصیت مستقل قویه
    آخر فیلم هوم کامینگ درست شد ولی تو جنگ بینهایت دوباره همون داستان
    من اذیتم می کرد این جریان
    اسپایدرمن هرچی تو عرصه های دیگه مخصوصا کمیک یه سروگردن از همه ی قهرمانای مارول بالاتره ولی تو ام سی یو نسبت به کاپتان و استارک کوچکترین جذابیتی نداره
    مرگشم چون معلوم بود زنده میشه آنچنان تاثیر گذار نبود
    فیلم اونجرز تماما فیلم ثانوس بود
    حالا بعضی دوستان می گفتن حضور شکوهمند اسپایدر من در این فیلم. ما منظورشونو نفهمیدیم والا
     
    ماهرچی زور زدیم حضور شکوهمندی ندیدیم

    1. Captain Steve Lover می گوید

      درسته حضور اسپایدرمن(مثل همه ی قهرمان ها) توی جنگ بینهایت  محدود بود و درسته که اون فیلم فیلم خود کرکتر ثانوس محسوب میشه. ولی مقایسه ی شما مقایسه ی درستی نیست. شما داری یه کرکتر که کلا تو سه تا فیلم حضور داشته رو با پایه های نخست ام سی یو مقایسه میکنی. اسپایدرمن الان باید با کاپیتان مارول یا پلنگ سیاه یا دکتر استرنج مقایسه بشه.کرکتر های درجه یکی که به تازگی حضور های خودشون رو در همین یکی دو سال اخیر تجربه کردن.الان گفته شده فیلم اسپایدرمن ۲ که چند ماه دیگه به اکران در میاد در مورد پیتر و غم از دست دادن تونی هست. پس قطعا باید تو این فیلم مستقل بودن رو بالاخره یاد بگیره. و همونطور مه خودتون گفتید بخاطر طبیعی جلوه دادن ویژگی های نوجوانانه ابتدا تو نخستین حضور هاش وابسته نشونش میدادن.

      حتی کرکتر استیو راجرز هم که کامل ترین ارک داستانی رو بین کل کرکتر های ام سی یو داره و غنی ترین پیشینه رو بین فیلم های مارول داره هم اون اوایل خیلی ها میگفتن چه کرکتر خشک و قدیمی ای هست.بالاخره تو دومین فیلم اختصاصیش که وینتر سولجر بود پتانسیلش فوران کرد. اسپایدرمن ام سی یو هم خدایی اسپایدرمن خوبیه، و فیلم اختصاصیش هم خیلی موفق بود منتها برای دوستانی که انتظار دیدن یه اسپایدرمن بالغ و مستقل رو دارن شاید هنوز کمی جا نیفتاده باشه و بچه بنظر بیاد. ولی مطمن باشید در آینده ی خیلی نزدیک همونطور که میخواید میشه.

      1. آرمان صفا می گوید

        البته کنار دکتر استرنج هم جذابیت نداره
        به خاطر بازیگر خوبش
        ضمن اینکه منم همینو گفتم دوست عزیز
        کسایی که میگن حضور شکوهمندانه اسپایدرمن دقیقا منظورشون کجای فیلم بود
        چون نقش خاصی نداشت تو فیلم که از این واژه استفاده شه
        توضیحاتی هم که شما دادید در مورد اینکه اسپایدرمن تازه اومده درسته ولی ربطی بع حرف من نداشت و اضافه غیر لازم بود
        بحث اینه که دوستانی که میگن حضور شکوهمندانه بر چه مبنایی می گن
        بحث مقایسه ای نیست
        بحث اغراق کردن هست

        امیدوارم متوجه منظورم شده باشید
        در ضمن تام هالند رو بهترین انتخاب برای نقش اسپایدرمن مب دونم شخصاا
        چون عین کمیک قیافه ساده ای داره
        ولی شخصیتی که آخر فیلمش مستقل شده بود
        تو اینفینیتی دوباره همون آش بود

         

  3. آرمان صفا می گوید

    اسپایدرمن درسته نوجوونه ولی این استقلال شخصیتی رو از تراژدی عمو بن گرفته
    چیزی که تو فیلم اولشم محسوس نبود متاسفانه
    تمام زیبایی اسپایدرمن به نوع شخصیت پردازیشه
    چیزیکه من دیدم همش دنبال این بود تونی استارک راضی شه
    از دید کمیک بوکی اسپایدرمن ام سی یو رو دوست نداشتم شخصا
    حالا ممکنه کمی پیوریست به نظر برسه
    ولی اینا ویژگی هایی هست که جوهره اصلی کاراکترو تشکیل میدن
     
    نباید دستکاریش کرد

    1. ارشیا بشیری می گوید

      قشنگ یعنی حرف دل منه. هر چقدر هم بگیم اسپایدرمن MCU از لحاظ نمره، داستان، بخش های فنی و غیره بهتره، باز برای من مثل شخصیت پردازی اسپایدرمن توبی مگوایر و اندرو گارفیلد نمیشه.
      من خودم بیشتر از شخصیت پردازی اندرو گارفیلد خوشم میومد، چون عمیق بازی می کرد و همون حس پسر دست و پا جلفتی که داره سعی می کنه بهتر باشه رو القا می کرد. و هنوز اون نوجوون بودن توی نقشش دیده می شد.
      توبی هم همین بود منتها دیگه اسپایدرمنش خیلی بزرگسال بود و مثل آدم های بزرگسال رفتار می کرد و شخصیتش بزرگسال بود نه نوجوان یا جوان؛ مگر نه، اونم خیلی عمیق و مستقل بازی می کرد، هنوز اون گریه هاش رو آدم یادش میوفته تحت تاثیر قرار می گیره.
      ولی تام هالند توی بازگشت به خانه، عملاً یه فیلم تین ایجری تحویل داد، شخصیت پردازیش هم خیلی متأثر از فضای اطرافش بود و مال خودش نبود. پیتر پارکر از همون اول تا همین چند سال پیش، مستقل بودنش و شخصیت پردازیش ملاک بوده. توی بازگشت به خانه چون کلاً خواستن تغییر چارچوب بدن، یه مقدار از این منظر، بهش کم لطفی شد.
      توی این یکی دو سال اخیر، بهترین اسپایدرمن، همین پیتر پارکرِ توی بازی اسپایدرمنِ اینسامنیاک گیمزه، واقعاً شخصیت پردازیش عالی بود. و چنان اسپایدرمن مستقلی نشون داد که فکر نکنم حالا حالاها تام هالند بتونه چیزی مثل اون دربیاره.

  4. ارشیا بشیری می گوید

    خیلی جالبه، اسکات اسنایدر همین هفته رفته انیمیشن اسپایدرمن رو دیده و واکنش خودش و بچه هاش به انیمیشن اینطوری بودن:

    As a writer, #Spiderverse is a deeply inspiring movie. The challenge of that script – introducing a new spidey, a new universe, then 4 more new spideys, making it all feel true, exciting, heartbreaking… that math is next level hard and the movie was incredibly good

    Also, taking risks on new characters in print is always worth it. For every 1 that doesn’t hit, you might get a character like Miles who opens new worlds of story for creators and fans. #Spiderverse is a testament to that & a total rebuke to those who fight risk-taking and change

    Kids in the back all excited about who got Miles Morales, Gwen Stacy and spider ham in the trading cards the theater was giving out. This movie changes the game. Brilliance

  5. آرمان صفا می گوید

    تو مارول تنها کمیک های اسپایدر من و ایکس من یونیورس را دنبال می کنم  به علت علاقه زیاد به این دن دوتا. اینه که شخصیت پردازی کاراکتراشون تا حدودی دستمه و اگه خلافش عمل شه تو سینما متوجه می شم

    در رابطه با این انیمیشن هم بگم احتمال اینکه اسکار ببره با این متای بالا (۸۷) خیلی زیاده

    تنها رقیبش شگفت انگیزان ۲ هست که آش چندان دهن سوزی هم نبود. ولی اینو خیلی تعریف می کنند.

    اگه ببره خیلی می تونه اعنبار  کمیک بوک رو بالا ببره

    1. saeedporreza می گوید

      اگه اسکار ببره که فرداش به عمو توالت ساز میگن براش قصر بسازن

      1. آرمان صفا می گوید

        بیخیال دادن اینجور پیاما بشید لطفا

        منم اشتباه کردم  و تند رفتم

        به قول ارشیا وگرنه اینجا هم میشه یه زباله دونیه دیگه و اونا هم فکر می کنن پخی ان. به اندازه کافی در باب همه چرندیاتی که گفتند صحبت کردیم و مدرک آوردیم که دیگه نیاز به این حرفا نباشه

        به اسپایدرمن هم از دید اون افراد نگاه نکنید چون یک هزارم از خصوصیات کاراکتر پیتر پارکر تو هیچکدومشون نیست. اینو به عنوان یه علاقه مند به اسپایدرمن می گم که از چهارسالگی با این شخصیت بزرگ شده

         

  6. آرمان صفا می گوید

    این مسمویت فکری که ایجاد شده تو این چند سال یکم زمان می بره تا رفع شه. مقصرشم برخی نسل اولی های کمیک خون تو ایرانه. تو نسل دومی ها که ما باشیم علیرغم اون مسمویمت حاد همچین چیزی به وجود نیومد خداروشکر. چون چسبیدن به مطالعه جای کورکورانه پیروی کردن

    تو سایتای خارجی خیلی بحث هست بین طرفدارای دوتا کمپانی ولی هیچ جا مثه بعضی سایتای ایرانی این مسمویت فکری دیده نمیشه.به عنوان کسی گاها هر دوتا کمپانی رو دنبال می کنم می گم که این دوتا کمپانی علیرغم اینکه جفتشون کمیک ابرقهرمای چاپ  می کنند انقد متفاوتند که حد نداره. که این تفاوت باعث زیبایی و تنوع شده فقط. اینه که می تونید از هرکدوم به یک صورت لذت ببرید

    1. ارشیا بشیری می گوید

      البته بگم، بین همون طرفداران خارجی، افراد به اصطلاح “نوب” خیلی پیدا میشن. طرف مشخصه، چهارتا کلمه کمیک نخونده، فقط اومده جدیدترین کمیک های حال حاضر رو خونده، بعد شما میای توی اینستاگرام یا حالا هر جایی یه حرفی راجع به یه شخصیتی میزنی، درجا میان در موردش اظهار فضل می کنن، بعد میای میگی به خدا اینطوریه اونطوریه، به جای اینکه بیان دلیل بیارن، سفسطه درست می کنن و آخرش هم می بینن کم میارن بحث رو می برن به حاشیه.
      توی همون آمریکا هم چنین طرفدارانِ کم عقلی پیدا میشه، ولی قبول دارم هیچ کدوم از سایت های اونجا فضای مسموم به معنی چیزی که توی ایران می بینیم ندارن، یعنی شما از همون کمیک بوک بگیر تا خود CBR و Whatculture، هیچ کدوم شون نمیان یه شخصیتی رو تخریب کنن یا یه کمپانی رو به سخره بگیرن یا تعصبی نسبت به یه موضوعی جبهه بگیرن. فضای سایت هاشون عموماً مسموم نیست و فضای سالمیه. این بخش فضای اجتماعی شون قشنگه.
      ولی خب توی ایران همه چی همینه، چون فکر مردم مسمومه، فقط کمیک نیست. توی همه چی ما مشکل داریم، بحث این مشکل هم به این برمیگرده که ما تفکرات مون سطح پایین و جهان سومیه، ولی اونا با وجود اینکه ممکنه افراد ساده لوح و خلُ چل، توشون زیاد باشه ولی تفکرات عامه‌ی مردم شون سالمه و سطحی نیست.

      1. آرمان صفا می گوید

        آفرین

        اتفاقا بر خلاف تصور به وجود آومده سایت cbr اصلا ضد چیزی نمی نویسه

        ولی فقز دنبال حاشیش و مطلب پر کردن. مطالبی که می نویسن هم نشون میده تاریخ کمیک بوک رو خوب از برن. ولی رفتن تو کار بیراه نوشتن. برا همین تو خبررسانی به نظرم خوبه ولی تو مقاله رتبه خوبی نداره. سایت comicbook.com ولی برعکسش. مقالاتش عالیه.

        تو سایتای ایرانی هم از این خبرا نبود. شما مثلا فانتزی رو ببین که اولین سایت بود. هم مدیرای باسواد و با ادبی داشت و هم تو این حاشیه و این چرندیات نمی رفتن. تحلیل هایی هم که در مورد کمیک می نوشتن تک بود وگرنه کاربر نفهم همونجا هم پیدا می شد. تا اینکه اون سرطان اومد و از بیخ و بن گند زد و هنوزم مرضش باقی مونده

        1. ارشیا بشیری می گوید

          البته خب همون سایت هم، اولش مدیرای باشعور و باسوادی داشت، بعد از مدتی اونا رفتن و کسای دیگه جاشون اومدن. الان متاسفانه توی گروه های مختلف، فعالیت بعضی از نخاله های جدیدشون رو می بینی، واقعاً شک می کنی اینا چطوری یه زمانی داخل فانتزی بودن و چطوری با این تفکرات شون اونجا فعالیت می کردن.
          چهره واقعی افراد تا باهاشون نشست و برخواست نکنی، مشخص نمیشه، شاید خود ما اگه با اون سرطان نشست و برخواست نمی کردیم، مشخص نمی شد پشت که پرده‌ی کارهاش چه خبره.

          بعد آره، این اخبار حاشیه ای نوشتن یا مقالات حاشیه دار، چون به بازدید سایت کمک می کنه، خیلی مورد توجه‌ی یه سری سایت ها قرار میگیره، ولی خب تقصیری هم ندارن، بالاخره میخوان سایت شون پیشرفت کنه و دیده بشه، واسه همین هر جوری که بتونن مطلب می نویسن، ولی دیگه زیاده روی کنی مثل CBR، بیشتر از اینکه بازدیدت بیشتر بشه، خوانندگان واقعی ات رو از دست میدی. چیزی که CBR بهش دچار شده اینه، مگر نه تمام مقالاتش بد نیست.

ارسال یک پاسخ

%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A
طراحی سایتسئوسرویس و تعمیر کولر گازیاجاره ویلا - فروش ویلا - ویلا شمال